Neusspray

Hoooi,
ik weet niet of ik dit in de goede categorie plaats maar… Ik heb die neusspray van Otrivin. Maar als ik die gebruik en ik haal me neus op zeg maar voel ik het ook in me keel gaan en dat smaakt niet echt lekker. Maar mijn vraag, is dit eigenlijk wel goed? Is het niet schadelijk?

dan spuit je het te ver in je neus of je hebt het niet nodig. schadelijk is het niet anders zouden ze het niet verkopen en verkoudheid zit niet alleen in je neus hea :wink: ook in je keel… maarja eigenlijk hoor je dat alleen te gebruiken als je neus vol zit volgensmij en dat dus nooit door kan stromen naar je keel

Als het schadelijk was zou je het niet mogen gebruiken, dit gebeurt denk ik wel bij meerdere mensen. Zolang je neusspray niet te vaak gebruikt is het wel goed denk ik.

wat staat er btw in de bijsluiter over dan? want die moet je natuurlijk wel even lezen :wink:

Ik ben flink verkouden en me neus zit aardig dicht, daarom vroeg ik het me ook af. En anders zou ik geen neusspray gebruiken haha. Maar bedankt.

Herken ik, heb ik ook weleens, idd dan zit mijn neus ook gewoon vol.
Maar verder zou ik het niet weten :woman_facepalming:

Doe je je hoofd voorover of achterover als je spuit?

Oh dat heb ik ook altijd, echt nasty! : p

Je neus zit verbonden met je keel, dus als je neusspray in doet komt dat uiteindelijk ook in je keel terecht.

http://www.gezondheidsplein.nl/_public/assets/images/NeusKeel.jpg

Niks aan de hand dus.

En dat het zo vies smaakt komt omdat het een medicijn is.

niks aan de hand, zoals hierboven. Maar je mag otrivin niet te lang gebruiken volgens mij, omdat je lichaam er dan een soort gewend aan raakt en dan blijf je een verstopte neus houden als je dat spul niet gebruikt… Dus als het niet meer nodig is, niet gebruiken!

Neusspray is sowieso heel slecht, als je het langer dan een week gebruikt. Je spuit elke keer tegen iets binnenin je neus aan, en dat wordt steeds dunner en op een gegeven moment brandt dat helemaal weg.

Ja mag ook maar 1 week gebruiken zei de drogist.

Neusspray kan volgens mij verslavend zijn, dat is het enige schadelijker. Want je moet het niet je hele leven gaan gebruiken x]

Nu ga je dood.

Nee hoor, niks aan de hand. Zolang je het niet langer gebruikt dan nodig (anders houd je blijvende schade over. Mijn vriend ruikt slechter dmv die spray). Tenzij je een milde hebt maar echt zachte voor een paar weken doe het niet bepaald.

Neusspray moet je écht niet te vaak en te lang gebruiken. Je kan er imuun voor worden en het kan verslavend gaan werken.

Als ik neusspray gebruik houd ik mijn hoofd even naar achter en haal ik mijn neus niet op, want dan merk het minder goed en slik je het inderdaad in. Het is niet schadelijk als dat wel gebeurd lijkt me, want dit gebeurd heel vaak. Anders had er een of andere waarschuwing bij gestaan.

Dat is serieus hoor, je kan doodgaan van neusspray. Neusspray is ontzettend schadelijk. Niet langer dan 4 dagen gebruiken. Ik ken iemand die er verslaafd aan is geweest. Neusspray werkt vaatverwijdend en niet alleen op de neus. Die persoon werd duizelig door dat spul, kreeg hartkloppingen en meer hartklachten. Het werkt ontzettend verslavend, dus kijk er mee uit.

Je kan ook neusgel gebruiken als je het echt niet leuk vind. Dan smeer je een klein beetje aan je neus (niet in je neus), inhaleer je de munt en veeg je het weer af. Het werkt hetzelfde, maar is beter dan neusspray.

(Ik kreeg het bij de apotheek omdat ik steeds bloedneuzen en een brandende keel kreeg van neusspray.)

ik gebruik hem altijd voordat ik met het vliegtuig ga.
het smaakt inderdaad erg vies in je keel, maar werkt wel goed.
geen idee eigenlijk of het schadelijk is, denk 't niet, anders mochten ze het niet verkopen.

Sigaretten zijn ook schadelijk en die verkopen ze ook. Alcohol is ook schadelijk, maar dat verkopen ze ook. Alles is schadelijk in grote mate. Ook neusspray. :slightly_smiling_face: