neusslijmvliezen wegbranden/verschroeien ???

Hallo allemaal!

Ik heb al een paar jaar last van mijn neus.
Ik kan niet goed ademen door mijn neus en ik ben toen doorverwezen
naar de KNO arts en die heeft gezegd dat ze mijn ‘neusslijmvliezen’ moeten wegbranden. :flushed:
Mijn vraag was dus of er emand hier ervaring mee heeft?
Doet het pijn ? merk je verschil na de operatie? en kan je de volgende dag gewoon naar school?

Ze gaan het over 2 dagen doen en ik ben echt superzenuwachtig! :bored:

Alvast bedankt!

Ik denk dat hij je onderste neusschelpen bedoeld, dat was bij mij het geval.
Ik heb het ongeveer een jaar geleden laten wegschroeien omdat de onderste neusschelpen bij mij vergroot waren waardoor ik geen lucht door me neus kreeg en heel vaak verkouden was.
Als eerste kreeg ik watten in me neus die vol zaten met verdovingsvloeistof, die moest ik er ong. een kwartier in laten zitten. Toen heeft de kno arts met een klein schroeiapparaat mijn neusschelpen binnen 3 minuten weggeschroeid, hier voelde ik niks van alleen af en toe kreeg je een soort elektrisch schrokje.
Het meest pijnlijke van alles wat je alsnog niet echt voelde waren het inbrengen en uithalen van de watten.
Maar je hoeft echt niet bang te zijn, je krijgt instructies van je kno arts hoe je moet ademen etc.
Ik heb er na nog een week last van gehad (een maand kan ook) en da vooral van verkoudheid. Verder geen klachten. Ook is het aan te raden om na de ingreep 3x per dag met zeezout de spoelen, en niet in je neus te komen, te niezen of te snuiten.

Hoop dat je er wat aan hebt!