neusoperatie/anosmie

Goedemorgen!
In het algemeen vroeg ik mezelf af of hier meer mensen zijn die toevallig hetzelfde probleem als mij hebben momenteel! Namelijk een neusoperatie-gevoel.
Of er eens aan zijn geopereerd!

Verder moet ik toegeven dat ik een neus-veteraan ben, ik ben namelijk chronisch ziek (anosmie en nog wat prut) waardoor ik niet kan ruiken en ademhalen door mijn neus. Na 2 operaties bij een “gewoon” ziekenhuis ben ik door verwezen naar een academisch ziekenhuis als second opinion. Waar mijn derde operatie afgelopen vrijdag zich heeft afgespeeld. Zelf heb ik ook hele vervelende andere klachten na de boven genoemde klachten (zie: niet kunnen ruiken) zo ben ik vaak ontzettend moe door zuurstof tekort, ik zit altijd aan de medicijnen en kan grote trillingen lichamelijk niet aan (bv wanneer heel veel mensen tegelijk gaan springen op een los liggende houten vloer waardoor iedereen heen en weer trilt).

Zoals eerder vernoemt ben ik er al 3 keer aan geopereerd en het blijft maar terug komen. Erg vervelend dus. Verder bestond mijn laatste operatie uit 3 operaties om het makkelijk te noemen namelijk: de holtes waar een “gezond” persoon lucht heeft zitten heb ik dat niet dus dat werd helemaal schoongemaakt (heftiger dan bij een “gewoon” ziekenhuis want daar kunnen ze niet tot op het bot schoonmaken, verder is er bij mij mijn neusschot en kegels in mijn neus recht gezet omdat deze door het enorme hoeveelheid rotzooi in mijn hoofd helemaal zijn verzakt en zijn er slijmvliezen verkleint omdat deze bij mij een kennelijk abnormale vorm hadden. Ik zit nu in de herstel periode van mijn 3e operatie, heerlijk (not) 4 weken thuis zitten en helemaal niks doen. Morgen mogen eigenlijk mijn watten na 10 dagen eruit! Wat overigens niet prettig is maar een hele opluchting!

Maargoed, zijn er meer mensen met deze klachten?

ohja, het is overigens niet de bedoeling om zielig te lopen doen of iets in die richting want dat ben ik namelijk totaal niet (: gewoon nieuwsgierigheid

Ik zou je verhaal even nalezen. want ik snap het niet helemaal…
ik kan ruiken en ademhalen door mijn neus. vervolgens zeg je: zie: niet kunnen ruiken)
en eerst heb je het over 2 operaties en dan 3. ik raak ervan in de war.

edit, er stond inderdaad een typfout in! dankjewel voor het opmerken (:

Ja nu snap ik het :slightly_smiling_face:

maar dat lijkt me wel erg vervelend, ik hoop voor je dat ze er snel achter komen
ik adem zelf eigenlijk altijd door mn neus, kan me niet voorstellen hoe dat zou zijn door je mond :open_mouth:

Nou het is bijna hetzelfde, het is alleen super benauwt en je trekt steeds vacuüm wanneer je slikt wat niet prettig voelt. Verder is het enorm droog (je moet s’nachts altijd wat drinken tussen je slaap door anders droog je uit) en kan je dus bijna geen smaken van elkaar onderscheiden. Zo beleef ik bijvoorbeeld meer plezier aan het zien van de kleur van het eten dan aan de smaak omdat deze voor mij dus eentonig is.

-