Heeft iemand van jullie er over nagedacht om een neuscorrectie te laten doen? Ik zit er zelf sinds ik 14 ben over na te denken toen ik is een foto van me zag van de zijkant, ik dacht echt van: ben ik dit?!
Daarna begon ik er steeds meer op te letten en hierdoor is mijn hele onzekerheid over mijn uiterlijk ontstaan. Ik vind mezelf over het algemeen niet lelijk, natuurlijk niet modelachtig, maar gewoon normaal, alleen mijn neus is zo lelijk. Ik heb soms wat commentaar gekregen over mijn neus en daar denk ik dan echt contstant aan. Ik durf totaal niet op de foto en zeker niet op de camera te gaan omdat ik zo bang ben dat ik er verkeerd opsta met mijn neus (namelijk van de zijkant/schuin). Over de laatste paar jaren zijn er maar enkele foto’s van me gemaakt, omdat ik zo bang ben voor de camera. Ik probeer mensen ook vaak van de voorkant aan te kijken en niet schuin. Als iemand links van me staat en iemand rechts, dan maak ik altijd snel een beslissing van: “wie mag mij lelijk zien en wie niet” en dan kies ik naar welke persoon ik meer kijk, zodat die persoon me niet van schuin ziet.
Als mijn vriendje naar me kijkt, zo indringend, wil ik hem wegduwen want ik heb het gevoel dat hij dan heel erg op mijn gezicht let, en dan vooral op mijn neus en ik haat dat gevoel. Ook als andere mensen dat doen, zoals mijn beste vriendin, wil ik het liefst wegkruipen of haar wegduwen. Ik heb er al veel informatie over gezocht en ik heb gelezen van mensen die ook een neuscorrectie hebben ondergaan dat ze zich veel zelfverzekerder voelen en veel meer van het leven genieten. Ook weet ik dat het vooral om mezelf gaat die veel naar me neus kijkt, want als ik een grapje maak over mijn neus zeggen mensen meestal van: ach, valt wel mee. Maar neuscorrecties zijn er ook niet voor andere mensen, maar voor jezelf, en ik denk dat ik me beter zal voelen als ik er een heb…
Ik zou graag weten wat jullie hiervan vinden…