Neuscorrectie

Heeft iemand van jullie er over nagedacht om een neuscorrectie te laten doen? Ik zit er zelf sinds ik 14 ben over na te denken toen ik is een foto van me zag van de zijkant, ik dacht echt van: ben ik dit?! :face_with_raised_eyebrow: :nauseated_face: Daarna begon ik er steeds meer op te letten en hierdoor is mijn hele onzekerheid over mijn uiterlijk ontstaan. Ik vind mezelf over het algemeen niet lelijk, natuurlijk niet modelachtig, maar gewoon normaal, alleen mijn neus is zo lelijk. Ik heb soms wat commentaar gekregen over mijn neus en daar denk ik dan echt contstant aan. Ik durf totaal niet op de foto en zeker niet op de camera te gaan omdat ik zo bang ben dat ik er verkeerd opsta met mijn neus (namelijk van de zijkant/schuin). Over de laatste paar jaren zijn er maar enkele foto’s van me gemaakt, omdat ik zo bang ben voor de camera. Ik probeer mensen ook vaak van de voorkant aan te kijken en niet schuin. Als iemand links van me staat en iemand rechts, dan maak ik altijd snel een beslissing van: “wie mag mij lelijk zien en wie niet” en dan kies ik naar welke persoon ik meer kijk, zodat die persoon me niet van schuin ziet.

Als mijn vriendje naar me kijkt, zo indringend, wil ik hem wegduwen want ik heb het gevoel dat hij dan heel erg op mijn gezicht let, en dan vooral op mijn neus en ik haat dat gevoel. Ook als andere mensen dat doen, zoals mijn beste vriendin, wil ik het liefst wegkruipen of haar wegduwen. Ik heb er al veel informatie over gezocht en ik heb gelezen van mensen die ook een neuscorrectie hebben ondergaan dat ze zich veel zelfverzekerder voelen en veel meer van het leven genieten. Ook weet ik dat het vooral om mezelf gaat die veel naar me neus kijkt, want als ik een grapje maak over mijn neus zeggen mensen meestal van: ach, valt wel mee. Maar neuscorrecties zijn er ook niet voor andere mensen, maar voor jezelf, en ik denk dat ik me beter zal voelen als ik er een heb…
Ik zou graag weten wat jullie hiervan vinden…

Ik heb er vroeger ook over nagedacht. Maar heb ook veel slechte reacties gelezen over neuscorrecties, dat mensen er spijt van hebben. Dat ze zichzelf niet meer herkennen en het liever niet hadden gedaan. Ik vind dat je alleen iets aan je lichaam mag veranderen, als je niet meer zo onzeker bent. Want je weet niet of het wel écht door je neus komt, of dat je gewoon in een fase zit. Dus ik zou er echt heel erg goed over na denken, en erover praten met vriendinnen en je ouders. Je mag geloof ik pas vanaf je 17e een neuscorrectie laten doen, dus je hebt nog tijd genoeg en het te accepteren.

Ik heb zelf nou ook niet de mooiste neus (Joodse familie he :wink:) en eerst lette ik er echt helemaal niet op, totdat een aantal kinderen me ermee gingen pesten enzo, toe werd ik er heel onzeker van en wilde ik ook een neuscorrectie. Maar ik ben er overheen ofzo ik weet niet, maar het boeit me niet echt meer, foto’s van de zijkant zijn nog steeds niet aan te raden, maar ik vind dat ik genoeg andere leuke dingen heb aan mezelf. Ik zie mn neus meer als een familie erfstuk :wink: Ik kom tenminste overtuigend over als ik ooit een Jood in een oorlogsfilm zou spelen XD

Ik zou als ik jou was geen neuscorrectie nemen, is zonde van je geld, maar als je later er echt last van hebt dan moet je t zelf weten :wink:

ik vind mijn neus ook echt 3 keer niets. Maar helaas ik ben er meegeboren dus houd ik het ook zo. ik zou wel nog even wachten met een correctie hoor. Je hebt nog genoeg tijd om er goed over na te denken, en er zijn zat ergere dingen dan een lelijke neus.
Niemand is namelijk perfect

Ik ben nu 18 trouwens, dus heb er inderdaad lang over nagedacht :slightly_smiling_face: Maar ik kijk sinds ik 14 ben dus ook veel meer naar andermans neuzen, en word vaak ontzettend jaloers dan en dan zou ik ook graag zo’n neus willen hebben, beeld ik me in hoe het zou zijn met zo’n neus en dan lijkt alles veel beter. Klinkt maf, maja, tis vooral iets psychologisch denk ik.

niet doen …
Zoals veel mensen zeggen je gaat echt veel spijt krijgen heeft een vriendin
van mij ook gedaan ze heeft echt heel veel spijt.

Neuscorrectie zijn moelijk en gaan ook vaak mis en om dat het in het midden van je gezicht zit valt het dan ook meteen op . Nee ik zou het niet laten doen .En het is ook duur en denk dat je met het geld wel beter dingen kan doen .

het kan zijn dat je er later spijt van hebt maar ook dat je heel blij bent ik ken namelijk van de 2 kanten iemand
denk nog is goed na en praat erover met iemand die er veel van weet en die zal je dan ook kunnen zeggen hoe het eruit zou komen te zien enzo

heey,

ik heb zelf ook geen mooie neus… er zit een bobbel op,
en net zoals jij zie je het héél goed van de zijkant…
Ik ben erachter gekomen op school, een paar meisjes die mij niet moesten
zeiden dat ik een bobbel op mijn neus had en toen waren ze maar aan het lachen.
Weet je, toen vond ik het heel erg en deed ik alles zodat het minder zou opvallen maar na een tijdje leer je je accepteren zoals je bent, en dus ook je neus.
Zelfs nu heb ik er soms nog problemen mee, zelfs mijn zus plaagt me ermee… dat vind ik echt niet fijn maar ik ben een positfief mens en ik leer er gewoon mee omgaan!
En dat is wat jij ook moet doen.
Ik dacht ook aan een neuscorrectie… maar als ik dan op tv zag hoeveel pijn die mensen hadden dacht ik, nou laat maar al.
En trouwens, al zou je een neuscorrectie willen, dat mag nu nog niet… je bent nog veel te jong.
Je bent ook nog in de groei en dat kan allemaal nog veranderen, dat is ook bij mijn mama gebeurd, nu heeft ze een heel normale neus.
Nou, ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen, positief blijven! ^^
Dikke Kus Isabelle x

ik wil ook:O

Het beste is natuurlijk ‘er overheen komen’ maar als je er al 4 jaar zoveel last van hebt is het wel vervelend. Áls je het doet, moet je je wel afvragen of dan alles is opgelost, een nieuwe neus garandeert nl niet dat je ‘verstoppingsgedrag’ (ofzo, om het maar een naam te gevenXD) over is, snap je?
en als je 18 bent is je puberteit wel zowat voorbij en gaan je onzekerheden ook meer weg, dus misschien moet je nog even wachten…

mijn neus is gelukkig helemaal recht …
ik zou als ik jou was en je word echt heel onzeker door je neus het misschien laten doen, want het is ook niks om je steeds te schamen…
maar ik zou er wel heel goed over nadenken en ook goed zoeken wat alle nadelen ervan zijn…

Andere mensen kijken niet zo naar je neus als jij doet ^^

Kvind mn neus ook niet mooi, maar je neus bepaald wel echt hoe je gezicht er zeg maar uitziet. Als je dan een andere neus ‘neemt’, ben je echt jezelf niet meer =o Kweet niet echt hoe ik et moet uitleggen, maar je neus past gewoon bij hoe je bent. xD Dat is bij iedereen zo =D Vind ik!
Zonde als je em laat veranderen ^^ Gewoon trots er op zijn, niemand kijkt zo naar je neus!

marokaantje001 waarom heeft jou vriendin er dan spijt van?

Ik vind het zielig om te horen dat je hier al vanaf je veertiende meeloopt
:[ ik krijg juist vaak complimentjes over mijn neus, helemaal door mijn beste vriendin die zelf een beetje een wipneus heeft (wat ik juist super leuk vind) zij zei laatst ook dat ze over een neuscorrectie nadacht,
maar ik vind correcties operatief in het gezicht nogal riskant, en de littekens daarna helemaal. Dan wens je direct dat je het nooit gedaan had.

en als andere mensen commetaar over je neus hebben, laat ze lekker, btw je vriendje kijkt echt niet naar je neus hoor XD hij is toch niet voor niks je vriendje :]

ik zeg raadpleeg een arts, iemand die er echt verstand van heeft, en laat hem alle risico’s, feiten en informatie geven die je nodig hebt. Als je dan nog denkt aan zon operatie, kan je het alsnog doen.

Meid, je hebt een lief vriendje, je hebt vriendinnen…
Al die mensen nemen je zoals je bent en vinden je leuk zoals je bent.
Waarschijnlijk let je alleen op je neus(wat je zelf negatief vindt) en vergeet je dat je ook hele postitieve kanten hebt.
Als je echt graag een neuscorrectie wilt moet je dat doen!
Maar bedenk je wel dat je daarna over een ander lichaamsdeel onzeker kan worden…
In ieder geval veel succes met je beslissing!

als je je er zelf echt heel onzeker over voelt dan zou je inderdaad een neuscorrectie kunnen overwegen.
en aangezien je er heel erg mee zit zou ik dat doen.
want zoals ik het lees probeer je mensen te vermijden zodat ze niet naar je gezicht/neus kijken.
maar er is natuurlijk ook een kans dat de correctie fout loopt.
Als je denkt dat het goed gaat moet je het gewoon doen
want anders ga je je steeds onzekerder voelen en dat is ook gewoon kut

ik heb het ook als jou ,
ik ga ook niet op foto´s en ik ben ook zo onzeker van me zelf
ik ben pas 13 en ik wil ook graag een neus correctie ,
ik vind mijn neus dus lelijk maar andere zeggen weer van niet en dan zeggen anderen weer van wel maar ik heb dus geoord dat je pas vanaf 18 jaar mag ,

Ik ben ook ontevreden over mijn neus, maar wie is dat niet?! (Bijna) Alle neuzen zijn lelijk. Als je er eens op let zie je dat zelf ook. Een meisje uit mn klas heeft een varkensneus, en dan heeel erg! Ze word er ook om gepest, dus ik heb daarom niet zoveel te klagen over mn eigen neus :stuck_out_tongue:
Maar als het je echt heel onzeker maakt, moet je 't natuurlijk doen denk ik.

Ik heb het ook,
ik vind het best erg.
als ik lach zit me neus er zeg maar voor,
hij is ook groot.
ja ik weet niet hoe ik het uit kan leggen, daarom lach ik ook nooit…
vind het best kut om het zo maar even te zeggen!

Ik heb ook last gehad van twijfel over mijn neus, en soms als ik recht kijk dan zie ik hem, maar dat kom meer omdat ik scheel kijk als ik moe word. Ik heb soms dagen dat ik echt zoiets heb, van ieuw mijn neus, en soms dan vind ik hem prima. ik wil idd geen profiel foto.
Maar verder wel hoor, en als t eens gebeurt, kan ik mijzelf er nog best mooi op vinden staan.
Mijn 2lingbroer heeft een grote neus dan mij, hij kan met zn lippen zn neus aanraken, en ja hij is ook groot, maar het maakt hem hoe hij is. Mijn hele familie heeft grote neuzen.
een klasgenoot heeft echt een grote neus, zij is er zelf onzeker over, maar het past bij haar, het geeft haar karakter.

ashly heeft sinds haar operatie ook bijna geen succes meer, omdat ze gewoon haar karakter kwijt is.
ook zijn alle foto’s die je hebt van vroeger totaal anders.
en als je een andere neus krijgt, betekend dat niet dat het mooier is, dat het bij je gezicht past. en soms krijg je ook minder lucht van dat soort operatie’s

Je zou hulp kunnen zoeken,als je echt heel onzeker blijft, (zit het niet gewoon tussen je oren?) bij een dokter ofzo. plastische chirurg in een ziekenhuis, die zijn vaak veel eerlijker dan die privezaakjes.