Neuscorrectie + wijsheidstanden laten verwijderen

[i]Hey iedereen!

Ik moet morgen een operatie ondergaan. Mijn 3 wijsheidstanden worden uit gesneden plus mijn tussenschot in mijn neus wordt recht getrokken.
Heeft iemand al ervaring met de neuscorrectie of de operatie van beiden?
Heb wel redelijk veel schrik & héééééél véééééél zenuwen[/i] :cold_sweat:

[i]Alvast bedankt!

XOXO[/i]

Wauw. Allemaal op 1 dag?

Ja… Operatie duurt 3u lang want ze gaan het tegelijk doen :cold_sweat:

Bij mij hebben ze toen ook onder narcose mijn 4 verstandskiezen weggehaald. Ook alles in 1 keer, normaal doen ze eerst de ene kant en dan de andere kant… Maar omdat je onder narcose gaat doen ze alles tegelijk. Omdat narcoses niet goedkoop zijn & een aanslag op je lichaam.

Ik heb wel ruim 2 weken thuisgezeten na de ingreep. Veel pijn en kon nauwelijks eten of slapen. Ik heb nog nooit zoveel pijnstillers gehad…
Echter in dezelfde periode had een meisje uit mijn klas hetzelfde ondergaan. Zij was in 2 dagen alweer op school & had bijna nergens last van… Het verschilt echt enorm per persoon. Waarschijnlijk ook omdat sommige tanden nog heel diep zitten en het zal vast ook verschil maken of ze worden weggesneden of worden getrokken. Ik ben in elk geval blij dat ik er vanaf ben!

Heb meer bang van mijn neuscorrectie dan van mijn wijsheidstanden eigenlijk. Denk wel dat nie plezant gevoel zal zijn en als ge dan nie meer zo veel kunt eten, pff… Heb enorm veel stress voor morgen ma komt wel goed hoop ik… :grinning:

Ik heb geen ervaring met neuscorrectie of verstandskiezen. Toen ik een jaar of 5 of 6 was ben ik ook onder gehele narcose gegaan en toen zijn 4 kiezen getrokken.
Maarja dat is al lang geleden dus ik kan me er niet zoveel meer van herinneren.
Ik wens je in ieder geval veel sterkte voor morgen en beterschap :slightly_smiling_face:

Wijsheidstanden? Verstandskiezen heten zo omdat ze ver in je mond staan. Een verre stand zegmaar. Dus ver stand is iets anders dan wijsheid. Maar dat is misschien off topic.

Verder geen ervaring mee, succes!

Volgens mij is dat Vlaams

Denk het ook. Maar wel heel letterlijk vertaald haha.

Ja sorry hier in België zeggen ze inderdaad wijsheidstanden maar da maakt toch nie uit hoe wij het noemen? Ik vraag mij af of er iemand ervaring heeft met de pijn en nie over de taalspelling tussen België en Nederland…

Klopt! Ik was even benieuwd hoe het zat. Beschouw het maar als een upje, en nogmaals, veel succes! :slightly_smiling_face:

Om iemand te kunnen helpen moet je toch echt wel weten waar diegene het over heeft, dus vind het niet zo raar dat er naar vroeg.

Heb verder geen ervaring met de operaties, sorry.

(eigenlijk staat het letterlijk voor verstand en wijsheid, omdat het gebruikelijk is dat je verstandskiezen ongeveer gelijk komen met abstract “verstand”, als in, rond de leeftijd dat je volwassen wordt. daarom zeggen belgen ook “wijsheidstanden” en engelsen “wisdom teeth”)

Thanks!

Aha! Thanks inderdaad!

Klinkt heftig! Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar succes met je operatie vandaag

Ik heb 5 jaar geleden drie verstandskiezen in een keer onder narcose laten verwijderen, twee boven en een onder. Was alleen wat moe van de narcose maar verder weinig last van de kiezen gehad maar waren ook niet ontstoken en daarna ook geen ontsteking gehad. De neuscorrectie zal wel ff vrij heftig erbij zijn. Hou in ieder geval rekening met een flinke tijd vloeibaar eten.

Succes vandaag, weet niet precies wanneer je moet maar ik hoop dat het meevalt!

[i]Hallo iedereen!

Ik lig momenteel nog te wachten tot wanneer ze mij komen halen. Het was normaal rond half 1 maar je kent de ziekenhuizen natuurlijk… Heb wel al een kalmeringspil gekregen en die helpt wel al, oef…
Toch bedankt iedereen, doet me goed…

XOXO[/i]

AFZIEN! :tired_face:

Wauw ik wil ook zo graag een neuscorrectie maar het is zo duur.

Ik heb 2 x verdoofd maar dan wel met ruggenprik. Ik wilde de 2e keer narcose proberen haha leek me zo vet om even te slapen en dan wakker worden en dan is alles gedaan.

Heel veel succes met je operaties :slightly_smiling_face: