Hallo!
Ik zit met een groot dilemma. Ik ben een meisje van 21 jaar en heb al sinds ik 13 was het idee om oftewel een borstvergroting oftewel een neuscorrectie te laten doen.
Voor de mensen die ethische bezwaren hebben tegen plastische chirurgie, misschien liever niet antwoorden op dit topic, ik wil enkel opbouwende commentaar.
Sinds mijn 12de begon ik mensen commentaar te geven op mijn neus. Ik weet niet of ze wisten dat ik dit hoorde of niet, maar hoe dan ook, ik heb het regelmatig mogen horen. Mensen zeiden dat ik een te grote neus heb, dat 'ie scheef staat, dat je ertegen kan pingpongen (zo gemeen ) …
Ik kreeg die realisering over mijn ietwat grote neus sinds mijn 12de en ben er mee blijven leven tot nu. Ik was sindsdien altijd bewust van het feit dat ik een wat apartere neus had en zocht op bepaalde momenten van mijn leven wat dingen op over neuscorrecties, maar aangezien ik nog maar in mijn tienerjaren zat, heb ik er gewoon mee leren leven en het proberen te accepteren. Ik kon er toch niet echt iets aan doen en ja, er bestaan veel ergere neuzen dan dit. Het was zo erg niet.
Toen begon ik geneeskunde te studeren en was alle focus op mijn studie en niet zo op mijn uiterlijk. Daar waren de mensen ook niet zo gemeen om zo’n dingen te zeggen tegen me. Maar toch nu op mijn 21ste heb ik recent een afspraak gemaakt met de plastisch chirurg om deze zomer mijn neus te laten corrigeren. Een grote stap! Het verandert mijn hele gezicht… En al mijn spaargeld zal er naartoe gaan, aangezien ik niet kan werken met mijn zware studie.
Daarnaast heb ik altijd nog een ander groot complex gehad: mijn borsten. Ik ben 1m63 en weeg 49 kg, dus best wel een fijn en klein figuurtje waar grote borsten sowieso niet op passen. Toch heb ik het wel altijd gemist om echt borsten borsten te hebben, ik heb een B70 (of misschien is het zelfs een A, maar aangezien een klein B’tje mij past, ga ik altijd voor de B aangezien ik dan toch kan zeggen dat ik een B heb :p).
Ik had hier 2 jaar geleden ook voor naar de plastisch chirurg geweest, maar mijn moeder was ertegen en toen kreeg ik een vriend en zei hij dat het goed genoeg is zoals het is. (Ik zal dit maar dan geloven…)
Plus een bijkomend iets: met een dikke push up bh kan ik de borsten krijgen die ik wil aangezien ik niet zoveel extra nodig heb met mijn figuur.
Maar de borstvergroting was dus mijn eerste idee, puur en alleen omdat ik de moed nooit had om echt iets in mijn gezicht te veranderen en een borstvergroting kon ik altijd beter maskeren door de maanden voordien veel vulling te dragen en dan zou het niet opvallen.
Een neuscorrectie vind ik dan weer een veel grotere stap, het verandert echt je gezicht. Toch blijf ik nog een beetje zitten met het dilemma neus of borsten.
En neen, ik ben echt geen plastische chirurgie addict, dit zijn gewoon altijd 2 grote complexen geweest die al in mijn leven heersen sinds mijn 12de (dus al 9 jaar lang!) en heb die plastische ingrepen sindsdien altijd al in mijn hoofd gehad dat ik dit ooit zou doen. Het is dus zeker geen plotse opwelling. Maar ik heb niet het geld voor beide , dus moet ik kiezen. En voor mij is het best wel een groot iets, een heel belangrijke keuze.
Ik zal hier ook de voor-en na plaatsen van mijn neus dat de dokter met een programmaatje heeft proberen te reconstrueren.
https://s10.postimg.org/gwr6pkzk9/18697690_830829143746008_1122827944_o.jpg
Zo dit is de voor en na. Zouden jullie kunnen zeggen wat jullie ervan vinden?
Ook alstublieft niet taggen, zou dit bericht later willen verwijderen om toch nog anoniem te willen blijven…