Neuscorrectie of borstvergroting?

Hallo!

Ik zit met een groot dilemma. Ik ben een meisje van 21 jaar en heb al sinds ik 13 was het idee om oftewel een borstvergroting oftewel een neuscorrectie te laten doen.
Voor de mensen die ethische bezwaren hebben tegen plastische chirurgie, misschien liever niet antwoorden op dit topic, ik wil enkel opbouwende commentaar.
Sinds mijn 12de begon ik mensen commentaar te geven op mijn neus. Ik weet niet of ze wisten dat ik dit hoorde of niet, maar hoe dan ook, ik heb het regelmatig mogen horen. Mensen zeiden dat ik een te grote neus heb, dat 'ie scheef staat, dat je ertegen kan pingpongen (zo gemeen :frowning_face: ) …
Ik kreeg die realisering over mijn ietwat grote neus sinds mijn 12de en ben er mee blijven leven tot nu. Ik was sindsdien altijd bewust van het feit dat ik een wat apartere neus had en zocht op bepaalde momenten van mijn leven wat dingen op over neuscorrecties, maar aangezien ik nog maar in mijn tienerjaren zat, heb ik er gewoon mee leren leven en het proberen te accepteren. Ik kon er toch niet echt iets aan doen en ja, er bestaan veel ergere neuzen dan dit. Het was zo erg niet.
Toen begon ik geneeskunde te studeren en was alle focus op mijn studie en niet zo op mijn uiterlijk. Daar waren de mensen ook niet zo gemeen om zo’n dingen te zeggen tegen me. Maar toch nu op mijn 21ste heb ik recent een afspraak gemaakt met de plastisch chirurg om deze zomer mijn neus te laten corrigeren. Een grote stap! Het verandert mijn hele gezicht… En al mijn spaargeld zal er naartoe gaan, aangezien ik niet kan werken met mijn zware studie.

Daarnaast heb ik altijd nog een ander groot complex gehad: mijn borsten. Ik ben 1m63 en weeg 49 kg, dus best wel een fijn en klein figuurtje waar grote borsten sowieso niet op passen. Toch heb ik het wel altijd gemist om echt borsten borsten te hebben, ik heb een B70 (of misschien is het zelfs een A, maar aangezien een klein B’tje mij past, ga ik altijd voor de B aangezien ik dan toch kan zeggen dat ik een B heb :p).
Ik had hier 2 jaar geleden ook voor naar de plastisch chirurg geweest, maar mijn moeder was ertegen en toen kreeg ik een vriend en zei hij dat het goed genoeg is zoals het is. (Ik zal dit maar dan geloven…)

Plus een bijkomend iets: met een dikke push up bh kan ik de borsten krijgen die ik wil aangezien ik niet zoveel extra nodig heb met mijn figuur.

Maar de borstvergroting was dus mijn eerste idee, puur en alleen omdat ik de moed nooit had om echt iets in mijn gezicht te veranderen en een borstvergroting kon ik altijd beter maskeren door de maanden voordien veel vulling te dragen en dan zou het niet opvallen.

Een neuscorrectie vind ik dan weer een veel grotere stap, het verandert echt je gezicht. Toch blijf ik nog een beetje zitten met het dilemma neus of borsten.

En neen, ik ben echt geen plastische chirurgie addict, dit zijn gewoon altijd 2 grote complexen geweest die al in mijn leven heersen sinds mijn 12de (dus al 9 jaar lang!) en heb die plastische ingrepen sindsdien altijd al in mijn hoofd gehad dat ik dit ooit zou doen. Het is dus zeker geen plotse opwelling. Maar ik heb niet het geld voor beide , dus moet ik kiezen. En voor mij is het best wel een groot iets, een heel belangrijke keuze.

Ik zal hier ook de voor-en na plaatsen van mijn neus dat de dokter met een programmaatje heeft proberen te reconstrueren.

https://s10.postimg.org/gwr6pkzk9/18697690_830829143746008_1122827944_o.jpg

Zo dit is de voor en na. Zouden jullie kunnen zeggen wat jullie ervan vinden?

Ook alstublieft niet taggen, zou dit bericht later willen verwijderen om toch nog anoniem te willen blijven…

Toen ik je verhaal las had ik iets veel erger verwacht dan de foto’s. Ik vind het best meevallen dus. Maargoed, als je er jarenlang mee gepest bent snap ik dat je ermee zit. Maar is het dan niet een beter idee om eerst eens met een psycholoog daarover te praten?

Eerlijk gezegd vind ik je neus heel mooi! Hij is recht, geen bobbels, geen rare kronkels of zo iets… Van de zijkant lijkt die ook niet scheef? En echt groot is je neus ook niet. Ik snap wel dat je heel onzeker bent geworden van mensen die zo veel opmerkingen maken over je neus! Ook echt heel gemeen! Maar als ik je neus zo zie, zie ik er echt niks raars aan :slightly_smiling_face:

Als je de borsten die je wil kan krijgen met een push-up bh, weet ik niet of ik het waard zou vinden om daar een operatie voor te laten doen.

Dit is dus echt zo’n bericht waar je waarschijnlijk compleet niks aan hebt, dus sorry daarvoor. Als ik jou was zou ik geen van de operaties doen. Je kan je geld aan zo veel leukere dingen uitgeven (reizen, nieuwe kleding, studie, weet ik veel?)

Mijn neus is van de zijkant een stuk langer dan de jouwe :’)
Ik herken me in je verhaal, mede doordat ik mij ook onzeker heb gevoeld over mijn neus en boobs.

Mensen zoeken vaak naar negatieve dingen bij een ander en een opmerking maken over iemands neus is vrij makkelijk. Ik denk niet dat het nodig is om een operatie te ondergaan, ik denk dat je neus nu goed is en bij je past. Natuurlijk zou ik soms zelf ook een kleinere neus willen, maar ik voel me dan niet meer ‘mezelf’: ondanks de grootte, past hij wel bij mijn gezicht.

Betreft je boobs: ik heb zelf ook kleine borsten en baal soms dat ze niet groter zijn. Ik zou echter toch overwegen om ze te laten zoals ze zijn. Stel dat je zwanger wordt, dan veranderen je borsten ook. Dan kan je altijd daarna nog kijken wat je met ze wil.

Overigens ben ik totaal niet tegen chirurgie, maar ik vraag me af of het in bepaalde gevallen echt nodig is. Daarbij is het de vraag: kan je je ook goed in je vel voelen zonder dat je chirurgie ondergaat?

Ik vind je neus nu eigenlijk perfect in verhouding met de rest van je gezicht. Als ik zo die foto zie van wat het moet worden, lijkt het een stuk minder goed te passen bij je gezicht. Maar je moet doen wat jou gelukkig maakt.

Verder lijkt het door je verhaal alsof je borsten inderdaad goed in verhouding zijn met de rest van je lichaam (je bent klein en slank waarschijnlijk). In ieder geval zou ik als ik jou was daar in ieder geval nog even mee wachten, aangezien je hetzelfde resultaat kan krijgen zonder al een vergroting te nemen.

En verder is het inderdaad misschien een idee om eerst met een psycholoog te praten, zodat je er meer zeker van bent dat jij ontevreden bent met je neus en het niet alleen maar aangepraat is door die pesters.

Hier ben ik het mee eens!

Ik vind je prachtig. Zo ook je neus. Ik snap dat je er onzeker over kan zijn ik ben 15 en ik ben ook ontzettend onzeker over mijn neus. Als je je er echt beter over voelt zou ik het wel doen máár aangezien het je hele gezicht zou veranderen zou ik het toch niet doen.

Als je met een push-up beha het gewenste effect krijgt zou ik het gewoon daarbij laten. zoals je jouw lichaam omschrijft is alles in goede verhoudingen en bovendien kost een push-up bh een stuk minder geld.

Ik zou heel goed nadenken over beide operaties. Uiteindelijk is het jouw beslissing en jouw lichaam. Maar ook jouw geld. Heel veel succes en onthoud: je bent mooi zoals je bent, je hebt het absoluut niet nodig !

Ik weet niet hoe je neus er van de voorkant uitziet, maar van de zijkant is hij gewoon netjes? Past goed bij je gezicht. Ik snap dat je onzeker wordt van gepest (want dat zijn die opmerkingen) maar je ziet er goed uit, echt.

Je neus is gewoon prima joh.

Dat je ermee gepest wordt zegt niks over je neus en des te meer over de mensen die je ermee pesten. Die zoeken gewoon wat.
Ik heb een lelijkere neus dan jij en ik ben gepest met mn accent en omdat ik slimmer was dan de pester. Stom iets om voor gepest te worden, maar dat laat maar zien dat pesters gewoon maar wat kiezen om mee te pesten.

Ik zie oprecht niet wat er valt te veranderen aan je neus, maar oke.

Laten we even doen alsof ik wel zie wat er aan te veranderen valt; dan zou ik voor die neuscorrectie gaan. Je neus is toch wat jij en iedereen ziet. Je borten kan je vrij makkelijk corrigeren met een pushup BH, omstanders weten dan echt niet dat je borsten ‘nep’ zijn. Met je neus kan je dat niet doen. Bovendien vind je vriend, die toch meer van je lichaam ziet dan de meeste het formaat van je borsten niet erg. Je kan altijd later alsnog die borstvergroting laten doen als je er wel het geld voor hebt.

Btw ik wil ook een borstvergroting laten doen, dus dit is gewoon mijn oprechte mening. Het is niet dat ik vies tegenover plastische chirugie sta.

Je neus is inderdaad prima. Maar als je voor een ingreep zal gaan, zou ik voor een neuscorrectie gaan (bedacht ik me al voordat ik de foto zag dus alsnog niks mis mee). Dit omdat ik denk dat een mooie neus meer met je (uiterlijk) doet dan mooie borsten. Een andere neus verandert gelijk je hele gezicht, het is ook iets wat zichtbaarder is voor iedereen, dus iedereen kan meegenieten :slightly_smiling_face: . Grotere borsten geven je natuurlijk ook meer confidence, maar zelf ben ik 15 en zit ik ook beide ingrepen te overwegen voor later en ik denk eerder voor een neuscorrectie te gaan.

Wow, jij hebt gewoon een perfecte neus! Ik ben jaloers. :flushed:

Dit!

Ik zou sowieso niks veranderen, je bent prima zoals je bent en naast dat kost zo’n operatie natuurlijk ook geld, en ik zou zelf dat het geld niet waard vinden, maar goed dat ben ik.