Neus peuteren afleren

Als allereerst even: dit is voor een vriendin van mij, die durft het er nier persoonlijk op te zetten!!

Dit is haar verhaal:
Ieder kind deed het vroeger wel… De vinger in de neus! En op een moment wordt het je afgeleerd, of je leert het jezelf af… Maar ik… ik kan me wel herinneren dat ik het heel lang niet gedaan heb…
En opeens begon ik er weer mee! En het ergste is ik eet het soms ook op! (schaam me dood…)
Ik vind het zo stom staan… Ik zie wel eens mensen in de auto met hun vinger in de neus, en dat staat dan zo stom! Mijn vader doet het soms ook nog wel eens… Maar daar durf ik niks van te zeggen!

Een poos geleden ben ik dus weer begonnen , ik ben er dus mee gestopt! Maar hoe ik dat gedaan heb?..

Hebben jullie misschien tips of iets waardoor ik het kan afleren? 'T is trouwens niet zo dat ik 't in het openbaar doe… Zoals in de klas, nee dan doe ik het als ik naar de W.C. moet bijvoorbeeld.

HELP! IK VIND HET ZO VIES!

Ik vind dit best schattig eigenlijk :stuck_out_tongue:

Geen idee hoe je het af zou moeten leren, elke keer als je jezelf betrapt met je vinger in je neus jezelf een tik op je hand geven oid?

jullie kunnen haar ook helpen als vrienden, gwn elke keer als ze het doet een euro laten geven enz

Doe het net als bij een kat. Elke keer dat ze peutert, besproeien met een plantenspuit.

als iemand zegt dat het haar vriendin is denk ik altijd dat het zijzelf is
anyway als niemand het ziet dan zie ik geen probleem
of nouja
ja ik vind het best vies maar opzich ja als niemand het ziet

Een vriendin van je, jaja…

Denk er maar bij na hoe vies het is als je het opeet. Je neus en je neusharen houden heel veel troep van buitenaf tegen. Waar blijft dat in hangen? Juistttt, in snot. Dat wil je dus echt niet opeten.

Ik vind dit toch best wel vies hoor

Zoek een andere afleiding als je bedenkt dat je wilt ‘peuteren’

Ik heb het zelf nooit gedaan eigenlijk, mijn moeder zei altijd tegen me dat ik dan grote neusgaten zou krijgen en dat iedereen dan kon zien dat je in je neus peuterde :’)

Maargoed ik vind het echt vies

Ach, zolang je het niet in het openbaar doet…
Maar opeten vind ik echt HEUL goor!

Ik heb ook zoiets van in het openbaar… nee. Maar als er iets dwarszit mag je het er best uithalen van mij hoor, doe ik ook. Gewoon even naar de wc ofzo.

Over dat opeten trouwens, het is hetzelfde slijm als wat er in je keel zit, wat je ook telkens doorslikt. En ik heb weleens in de Quest ofzo gelezen dat het goed schijnt te zijn voor je immuunsysteem. Omdat inderdaad de stoffen die het snot tegenhoudt, ingekapseld worden, door het opeten komt het dan je lichaam binnen waar er veilig ‘geanalyseerd’ kan worden en anti-stoffen kunnen worden aangemaakt. Daarom eten dieren ook vaak snot op (kijk naar apen, koeien, giraffen), het is een puur instinctief iets.

Vind ik dan weer machtig interessant haha

Maar goed ik vind persoonlijk niet dat je ermee hoeft te stoppen maar als je dat echt wil zou ik gewoon voor tips tegen nagelbijten ofzo googlen, komt een beetje op hetzelfde neer denk ik?