neus laten breken?

hee,

3jaar geleden ben ik gevallen in de ardennen, vol op mijn gezicht!
Ik heb toen mijn neus gebroken en ben er niet mee naar een arts gegaan, dacht ook dat ik er geen last van zou krijgen.
Maar nu heb ik een behoorlijk scheve neus, en heb er ook veel last van vooral als ik tegen de wind in fiets.
Eigenlijk zou ik nu naar de dokter moeten gaan, maar ik durf niet!
Zijn er hier andere meiden die hun neus opnieuw hebben laten breken of er andere ervaringen mee hebben?

x

nee geen ervaring mee.
maar ik neem aan dat je tijdens het breken goed verdoofd wordt.
het resultaat kan alleen maar beter zijn.

Geen ervaring mee, maar ik zou toch even langs de dokter gaan, nu is het namelijk misschien al te laat om er iets aan te doen maar hij kan altijd even kijken?

en je kunt ook gewoon naar de dokter gaan om informatie erover te vragen zodat je precies weet hoe alles werkt.
dan kan hij jou de mogelijkheden uitleggen en dan kan jij daarna bepalen welke jij het beste vindt.

Ik heb hier geen ervaring mee ofzo
Waarom durf je niet? voor de pijn?
als je er zodanig last van hebt, kan je beter naar de dokter gaan. Die kan je helpen e en de dokters zullen zeker wel goed weten wat het beste is! En dan ben je er vanaf…
Ik denk dat je daar ook wel een verdoving voor krijgt…
Dus veel pijn zal je niet hebben…:slightly_smiling_face:

Ik heb er wel van alles over opgezocht, en meestal gebeurd het onder algehele narcose.
Ja ik moet er ook mee heen deze week, maar dacht misschien is er hier wel iemand die hetzelfde heeft gehad en er wat over kan vertellen! =D
bedankt!

je breekt iets en je gaat er niet mee naar de dokter??
hoezo dom…
kzou toch gewoon maar heen gaan hoor!

Mijn moeder heeft ooit haar neus gebroken en die staat ook nog iets scheef, dus helemaal recht word hij niet.
wat je ook eventueel zou kunnen voelen is je oude botbreuk in de wind.
ik heb zelf mijn been gebroken gehad en heb er erg veel last nog van met harde wind, koud en warm weer, verschillende temperaturen (van binnen naar buiten, buiten naar binnen enz.)

het gebeurde in frankrijk en er waren alleen conciërges bij me, ik zag het niet zitten om met hun naar een ziekenhuis te gaan in een land met een vreemde taal.
Daarbij wist ik toen ook nog niet dat hij gebroken was.

Ardennen is België hoor.
Ik heb ook mijn neus gebroken, maar ik ben ongeveer 2 weken later onder narcose gegaan en toen hebben ze gezorgd dat ie recht terug aan elkaar ging groeien. Maar ik voel inderdaad zoals iemand anders ookal zei, soms nog pijn aan mijn neus met koude wind of als er een klein tikje op komt, staan de tranen al in mijn ogen.

Ja klopt, we logeerden in de ardennen en hadden 's avonds een activiteit in Frankrijk snap je?
Dus na de operatie heb je nog steeds eigenlijk de klachten die ik nu heb? dan zou het voor mij niets uitmaken … want alleen om de mooi is mij die operatie niet waard =D

Ik weet ook niet hoe erg het bij jou is, ik voel het af en toe, maar moest mijn neus scheef staan deed ik het eigenlijk wel.

Dat heeft de vader van mijn vriend ook.
Hij heeft heel vaak zijn neus gebroken gehad en is dus nooit naar de dokter gegaan nu heeft hij last met zijn lucht, dus als het niet overgaat moet hij opnieuw worden gebroken.

Mijn broertje heeft dat ook gehad. Hij moest een week een gips rond zijn neus dragen

Niet dat het er ook maar iets mee te maken heeft maar de ardennen zijn toch ook een stukje in frankrijk? :stuck_out_tongue:

ik zou naar de dokter gaan voor wat informatie.

Bweh dat heb ik ook gehad maar dat is inmiddels al 7 jaar geleden ofzo, dus ik denk niet dat opnieuw laten breken bij mij nog kan x’d het klinkt wel heel eng!
staat die eigenlijk alleen scheef of is jou neusbrug ook dik geworden?

-

Naar de dokter gaan…!:o
En als je meer info wil, moet je gewoon even op internet zoeken

haha dat kan op heel veel manieren, met een tang, hem tikken, een stukje snijden … dat ligt aan de breuk!