Netter schrijven

Mijn handschrift is nogal bagger. Heeft iemand tips om netter te leren schrijven?

Ik schrijf ook bagger, ik wil zo typisch meiden handschrift hebben haha. :’) Maja je kunt het wel lezen, maar volgens mij schrijf ik als een jongen.

Ik wil zo kunnen schrijven

http://www.renssen.nl/blog/iqfont.jpg

Mijn handschrift is echt disgusting. Helaas, ik kan je geen tips geven.

dubbel

dubbel

Of zoiets als deze

http://freddyandma.blogs.com/.a/6a00d834515df769e2011168961868970c-320wi

Ik schrijf zelf ook echt lelijk, onleesbaar, helemaal niet zo’n typisch meidenhandschrift. xd
Maar ik heb er vrede mee. Zit er gewoon niet in voor mij, hahah. Dus ik heb ook geen tips voor jou. (:

Ik denk gewoon heel veel oefenen.

Ik heb zo’n echt typisch meisjes handschrift, ik vind het vreselijk. Veel te sierlijk, niet mooi strak ;p. Maar ik heb dat altijd al gehad, dus geen tips! Sorry!

Haha ik schrijf ook best wel lelijk, maar ik denk dat op deze late leeftijd je echt heeel veel moet oefenen om het nog anders te krijgen. En daar ben ik dan weer te lui voor…

ik heb zo’n meisjes-handschrift, nouja ongeveer, maar ik ging gewoon heel erg op m’n handschrift letten en toen kreeg ik het vanzelf :’)

je handschrift veranderen is echt niet lastig hoor XD gewoon wat overschrijven, of iets schrijven, en dan op de manier die je wilt. dan schrijf je op je hand “handschrift” zodat je er door de dag aan denkt, en zo ontwikkel je wat. al vind ik het wel een beetje vreemd dat iedereen zo’n “typisch” handschrift wilt, een handschrift maakt je toch juist speciaal…

^ Ik verkies liever zo’n typisch handschrift boven mijn gekrabbel, hoor. xd Dat kan niemand lezen, dus moet ik het vaak gaan voorlezen als ze er niets van snappen.

mijn handschrift is leesbaar maar niet mooi! Het is namelijk heeel onregelmatig, mooi geschreven woord, lelijk geschreven woord, aanelkaar, los, klein, groot…
elke pagina in mijn schrift ziet er anders uit qua handschrift xD

mijn handschrift is niet eens leesbaar volgens mij. :flushed:

Ik kan niet eens fatsoenlijk recht schrijven :’)
Mijn letters zweven een beetje en verschillen heel erg. Groot en klein door elkaar.
Het staat echt heel slordig.

Ik heb trouwens ooit een lijstje met tips gemaakt voor mezelf, even zoeken.

• Schrijf rustig
  • Los van elkaar
  • Recht op de lijnen
  • alle letters even groot
  • niet te grote letters
  • veel oefenen

Sommige dingen zijn wel heel persoonlijk natuurlijk, want misschien wil een ander gewoon aan elkaar schrijven. Ik merk bij mezelf dat los mooier is. Soms doe ik alleen echt alles door elkaar. Dan schrijf ik los en dan sommige dingen aan elkaar :’)

Die tip van op je hand schrijven is op zich ook een idee, dan denk je er aan.