Netbook of Notebook?

Hoi,
na de zomer ga ik studeren op het HBO en daarbij heb ik een nieuwe laptop nodig maar ze geven niet aan wat het beste is.
Nu zit ik heel erg te twijfelen tussen een netbook of een gewone notebook. Een netbook is zo’n kleine laptop van ongeveer 10", licht en compact dus handig mee te nemen. Anders neem ik een laptop van 15", iets minder handig om dagelijks mee te nemen naar school.

Heeft iemand toevallig ervaring met zo’n netbook? Of iemand die me advies kan geven?

Super bedankt alvast!
x

Up?

Omhooooog :slight_smile:

Waarom zou je die meenemen? Zelf neem ik met pen en papier aantekeningen… en als ik een computer nodig heb kan je die gewoon reserveren. Ik neem tenminste aan dat op je hogeschool computers beschikbaar zijn…

notebook sowieso, ik heb zelf een tijd lang een netbook gehand maar ik werd er helemaal gek van.
vooral dat als je een internet site bezocht de pagina verkleint moest worden omdat het er anders niet oppaste maar dan kwam je weer met het probleem te zitten dat de letters te klein waren…

Ik ga een studie Nederlands doen waarbij we erg veel moeten schrijven/typen dus ze raden aan om een eigen laptop mee naar school te nemen, maar ik moet toch elke dag vijf kwartier reizen enkele reis. Er zijn inderdaad computers beschikbaar in het OLC, maar dat is niet zo praktisch.

ik zou dan een notebook nemen, een netbook typt nu eenmaal niet zo goed vanwege de beperkte ruimte :wink:

Waarom neem je geen tussenmaatje, dus 13"? (: Dat heb ik zelf ook en dat is prima elke dag mee te nemen, past gewoon in m’n eastpak! Ik vind dit zelf net groot genoeg om gewoon fatsoenlijk op te kunnen werken, ik erger me nooit aan het formaat :]

Ik wist serieus niet dat dat er was haha. Maar dat is wel een goede optie inderdaad. Ga ik daar even naar zoeken.

notebook, ik vind een netbook echt veel te klein

Ik wou ook zeggen: ga voor een 13 inch :slightly_smiling_face:

13 inch zijn ultrabooks. Dat soort laptops zijn nog vrij nieuw op de markt, dus hou er rekening mee dat die een stuk duurder zijn. (vanaf 600 euro) De kwaliteit daarvan is overigens top, en ze zijn ideaal om mee te nemen (ultrabooks mogen zich pas ultrabooks noemen als ze aan bepaalde gewichtsvoorwaarden en afmetingvoorwaarden voldoen, en ze moeten een lange batterijduur hebben van zo’n 8 uur, dat is veel voor een kleine notebook.) Maar omdat dit concept nog best ‘vers’ is zeg maar, is de prijs ook wel een stuk hoger.

Netbooks zijn soms 10 inch, maar je hebt ook van 11,6 inch, heb je daar al eens naar gekeken? Die zijn weer net iets groter dan de 10 inch. Veel last van sites die niet passen heb je daarbij niet. Voordeel daarvan is dat ze veel goedkoper zijn, voor zo’n 300/400 heb je al een heel degelijke.

Hopelijk heb je er wat aan, en succes met kiezen/zoeken. (:

Bedankt allemaal!

ik heb ook een netbook, maar met pagina’s verkleinen enzo heb ik totaal geen last, ik heb de Samsung N150. het enige jammere is dat hij niet zo snel is, maar dat is het dan ook, verder vind ik het een prima ding.

Vaak hebben ze ook niet zoveel geheugen trouwens, maargoed, dan koop je een geheugenkaartje van zo’n 20 euro, en dat probleem is ook verholpen. Scheelt je wel geld, en is idd makkelijk om mee te nemen.
Een groter scherm werkt natuurlijk wel wat fijner, maar een netbook went snel, en is opzich ook goed te doen.