Netbook aanschaffen voor school?

Hee meiden,

Ik zit te twijfelen om een netbook aan te schaffen. Ik heb een goede laptop, maar neem deze liever niet mee naar school. Neemt te veel plaats in beslag in mijn tas, is zwaar, en ik wil niet te veel risico lopen dat er iets mee gebeurd. (Hoe vaak flesjes water al niet gelekt hebben in mijn tas :cold_sweat:) Ik wil niet al te veel geld in een laptop investeren omdat ik al een goede laptop heb, en wil hem eigenlijk alleen gebruiken voor een presentatie, aantekeningen, opdrachtjes van school enzo.

Zijn er meiden met een netbook, en wat is jullie ervaring hiermee? Welke hebben jullie?
Zou het handig zijn om alleen voor school te gebruiken?

Ik hoor het graag!

ik sleepte iedere dag mijn hp laptop van 15inch mee naar school… xd

Welke opleiding doe je en welke programma’s gebruik je meestal?

Ik zat twee jaar terug met hetzelfde dilemma en ben uiteindelijk voor een ipad gegaan. Dit heb ik gedaan omdat apple zelf een aardige tekstverwerker in zijn store heeft staan en ik meestal alleen maar collegeaantekeningen hoef te maken.

Hoeveel inch zijn de meeste laptops die je op school ziet? En gebruikt iedereen een laptop? (Bij niet technische opleidingen dan)

Ik begin pas in september, maar op mijn vorige school vond ik mijn grote laptop mee nemen best wel moeite, maar daar gebruikten we hem ook eigenlijk nooit dus daar ben ik snel mee gestopt.
Ik neem liever geen tablet. Ik wil graag gewoon Microsoft Word en Powerpoint gebruiken. Als ik dan thuis verder werk op mijn huidige laptop is dat makkelijker met openen. :slightly_smiling_face:

Ik had deze laptop ook op het oog, maar op internet was er veel kritiek op.
Hoe bevalt jou deze laptop? En is(/vind jij) deze laptop werkelijk zo langzaam?

Een Chromebook kan ideaal zijn voor school, denk ik.

Wel toevallig, ik heb eigenlijk precies hetzelfde als jou. Ik heb een goede laptop maar te groot en zwaar om elke dag mee naar school te sjouwen. :hammer: En ik wil hem inderdaad ook alleen gebruiken voor school (beetje internetten, opdrachtjes/aantekeningen typen). En deze leek mij wel geschikt daarvoor. Lekker dun, klein en licht. En de prijs is redelijk.
En werkt het touchscreen scherm ook fijn?

Ik heb vorig jaar toen ik geslaagd was voor VWO een netbook gekregen, ik heb een Sony Vaio van 11,6 inch en voor school bevalt hij me prima! Het ligt er een beetje aan hoe het op jouw school gaat gebeuren. Bij ons vinden de meeste leraren het niet fijn als je met je laptop in de collegezaal gaat zitten (en je bent snel geneigd te gaan internetten). Bovendien kun je met de hand ook goed aantekeningen maken (en dat blijft bij mij beter hangen) en schema’s maken/met pijlen werken etc.

Wij hebben blokken van 10 weken, waarvan 6 weken colleges, 2 weken project en 2 weken examens. Met dat project zitten wij elke dag van 9 tot 3 ongeveer met laptops te werken. Daar heb ik liever mijn grotere 15 inch laptop voor, heeft ook een apart numpad enzo. Maar voor presentaties en kleine projecten tijdens het collegegedeelte is mijn netbook echt ideaal! (En thuis heb ik nog een 2e scherm erbij zodat ik kan skypen en internetten als ik aan het Simsen ben, of dan kan ik lekker een film/serie kijken en doorgaan met wat ik deed)

Je kunt dit http://forum.girlscene.nl/forum/school/laptop-voor-studie-nodig-overbodig-272738.0.html topic gebruiken :slightly_smiling_face: succes met het maken van een keuze