Net uit met (ex)vriend, andere jongen krijgt de verkeerde intenties

Hellloo

Het is pas net uit met mijn (ex)vriend en ik zocht afleiding, ik ben toen gaan praten met een jongen waarvan ik wist dat het ook net met zijn vriendin uit was. Ik heb heel veel over mijn ex gepraat en over mijn gevoelens. Ik heb ook meerdere keren duidelijk gemaakt dat ik niet op zoek was en dat ik niks van hem wilde.

Nou vandaag was ik in de buurt bij hem, dus dacht ga even langs om te praten. Heb een half uurtje gepraat, heb ook duidelijk gemaakt dat ik dit niet als date zag. Nu kwam ik thuis, krijg ik opeens een bericht van een vriend: “Hey doe je het wel rustig aan?”. Bleek dat die jongen aan zijn vrienden had verteld dat wij een date hebben gehad.

Ik ben nu heel bang dat mijn (ex)vriend hierachter komt, want het komt heel anders over nu dan dat het werkelijk was. Ik heb het contact met die jongen ook abrupt verbroken, hij zag er blijkbaar iets anders in.

Wat moet ik nu doen? Ik ben echt zenuwachtig…

Niks. Als je exvriend erover begint tegen jou leg je het gewoon uit.

Waarom? Dat mag je toch zelf weten?

Ja, maar het komt zo verkeerd over. En wil hem niet kwetsen, ook al heeft hij dat wel bij mij gedaan. Ik heb gewoon nog hoop dat we weer samen terugkomen.

Als jij weet hoe het zit is dat goed genoeg. Jij weet dat het geen date was, je hebt het hem meermaals uitgelegd dan moet het goed zijn. Als je exvriend dit niet accepteert, als jij het al aan hem gaat uitleggen, is dat zijn eigen probleem. Jij hoeft je niet druk te maken over wat hij gelooft en wat niet.

Hoezo? Het is uit, klaar. En ik ken de situatie niet maar 99% kans dat het niet meer goed komt. Move on met je leven en ga geen rekening houden met je ex.