net ontslagen & echt heel hard geld nodig!

Hoi meiden,

Ik werkte sinds een half jaartje bij de buurt super bij mij in de wijk.
Ik begon als vakkenvuller en ben daarna achter de kassa gegaan.
Ookal ben ik pas 13, verdiende ik aardig wat.
Ongeveer 3.85 per uur. Mijn baas was al 10 jaar niet gecontroleerd door de arbeidswet dus hij dacht dat het geen kwaad kon.

De arbeidswet is toch langs gekomen na 10 jaar en mijn baas kreeg een waarschuwing en moest mij ontslaan. Ik werd dus ontslagen, maar als ik 15 ben mocht ik altijd terug komen zei mijn baas omdat ik hard werkte en nooit problemen veroorzaakte.

Dus nu ben ik ontslagen, heb ik geen geld want ik krijg maar 25 euro zakgeld per maand. In de voorjaarsvakantie wil ik heel graag met school op skivakantie (je kan je vrijwillig opgeven) maar dat kost intotaal rond de 750 euro…
Mijn moeder wil er best 2 of 300 euro bij leggen heeft ze gezegd.
Ik heb intotaal 290 euro bij elkaar gespaard van mijn werk nu.
Ik moet dus rond de 500 euro bij elkaar sparen.

Maar ik wil natuurlijk ook wel is wat kleding kopen ofzo…
Ik vind dit echt niet leuk dus misschien heeft iemand tips?
Heel erg bedankt alvast!

xxx SOCCERLOVEX

Je kunt een ander baantje zoeken? Kranten/folders rondbrengen mag vanaf je 13e. Ook bij de horeca willen ze nog wel is jongere mensen aannemen (denk aan afwassen) Dus gewoon een beetje rondvragen.

Je kan zoeken naar 'n ander baantje, maar ik denk niet dat ze 'n 13-jarige ergens aan gaan nemen…
Dusja… Dingen gaan verkopen ofzo ?

Ergens anders solliciteren? Je zult toch aan geld moeten komen hé…

je had in de zomer kunnen gaan leliekoppen, en je kunt folders gaan doen, maar verder mag je als 13 jarige bijna nergens werken.

je moet keuzes maken, even geen kleding of niet op skireis gaan. Aan u de keus

Sowieso overal gaan solliciteren waar kan. Er hard achter aan gaan!

je kan misschien het huishouden doen thuis?
heb ik ook een tijdje gedaan toen mn moeder veel werkte
deed ik het huishouden en kreeg ik nog harstikke goed betaald ook!!

of kranten inderdaad.
en nog een oppas baantje erbij?
hebben jullie in het dorp een markt?
daar nemen ze je soms ook nogwellis aan, en dat verdient hier 20 euro per dag voor maar 6 uurtjes werken elke zaterdag!

of keuzes maken.

soms moet je idd kiezen…

Wat is leliekoppen?

Spullen verkopen.

Mijn moeder heeft op de school van mijn broertje idd rondgevraagd of ik ergens kon oppassen en er is 1 vrouw die wel is weg moet.
De markt in bussum is altijd op donderdag en dan zit ik op school dus dat wordt lastig…
Maar bedankt voor de tips!

liefste schat,
ten eerste valt 25 behoorlijk mee hoor
ik krijg zonder werk maar 10 euro per maand

verder moet je kiezen tussen kleding of skireis

je kan kranten gaan doen?

je kan op marktplaats een advertentie zetten voor op te passen

maar je moeder zou toch geld bij leggen?
stel ze legt 250 bij en jij hebt al 290
dat is dan 540
hoppa dan hoef je nog maar 160 euro

Ik denk dat je niet veel keus hebt dan of spullen verkopen/sparen & of een krantenwijk nemen of gaan oppassen bij mensen. Voor de rest word je niet aangenomen op de 13de ben ik bang…

lelie koppen, nouja lelies zijn bloemen, en dan moet je de kop van de lelie, dus de bloem voordat ie uitkomt, dat gedeelte moet je van de stengel afhalen, en dat velden lang zeg maar…

Karweitjes doen?

Er zijn niet veel andere dingen meer dan de meiden al hebben gezegd hier.
En wees maar blij dat je al een tijdje een baan had, want eigenlijk mocht dat dus niet.

En kan je niet wat met je moeder over leggen ofzo? Je mag echt pas vanaf je 15 werken, en aangezien je reacties in dit topic heb je niet echt zin ik kranten lopen xd.
Dat je gewoon heel graag op die vakantie wilt, en dat je het haar later betaald ofzoiets. Of dat je klusjes doet voor geld…, ik zeg ook maar wat.

Of vraag voor je verjaardag geld, en besteed dat aan je vakantie.

En inderdaad, het is of skivakantie, of je kleding…

xxx

tomaten plukken.

kryg je wel vieze nagels vn.

Ik zou niet kieskeurig zijn, gezien er al weinig is en al helemaal voor jou leeftijd.
Misschien je ook kleding verkopen, gezien je toch al nieuwe wilt.

je moet 500,- bij elkaar sparen, je hebt er al 290. Dat betekent dat je dus nog 210,- moet sparen. Tot de voorjaarsvakantie heb je nog sept-okt-nov-dec-jan-feb = 6 maanden à 25,- = 150,- Dat betekent dus dat je nog een half jaar hebt om 60,- te verdienen;). Als je af en toe ergens kunt oppassen moet dat lukken toch? Je kan ook via marktplaats adverteren of in de supermarkt een briefje hangen!

Idd.
Kijk of je ergens een ochtendkrant kan lopen? Even afzien maar dat verdient goed.