Net ontdekt

Ik heb dus een heeel lieve broer die echt mijn beste vriend is. (ik ben 13,bijna 14 en hij is 16,wordt 17) Ik weet dat hij een tijdje rookte maar is gestopt omdat onze ouders allebei niet roken en ze een hekel hebben aan sigarettengeur. maar nu zat ik toevallig op zijn netlog en stond er:
Nie zo groot, veel te scheef!
nooit zin om naar school te gaan,
lievr effkes gaan crossn of een sigaarke smoorn,
2dagen op 7 actief!

alles wist’k behalve dat sigaarke smoorn. zou ik het hem vragen of niet? ik weet dat hij kwaad gaat zijn als’k ernaar ga vragen…
verder irriteer ik me zoo hard aan het niet zo groot, veel te scheef zinnetje aangezien hij de blonden die alles voor elkaar krijgt. Op school lopen al die meiden achter hem aan.
Man, ik krijg een hekel aan m’n broer!

ik snap er helemaal niks van

Ik snap er ook niet veel van.

ik vraag me af of ik het zou vragen of hij weer rookt of niet… want ik weet zoiezo dat hij boos gaat zijn.

Ik snap het ook niet.
Je vond je broer dus aardig maar nu niet meer omdat hij rookt? Ofzo?

omdat hij tegen mij liegt.
maar m’n broer en ik liegen nooit tegen elkaar.
we weten echt ALLES van elkaar…

Nou ja, niet dus. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Als je er echt zoveel waarde aan hecht zou ik hem er inderdaad mee confrontreren.

écht alles? oke, klinkt eng maargoed. Je moet hem gewoon vragen, als hij boos word kun jij zeggen dat hij gewoon eerlijk tegen je had moeten zijn.

als jij aan hem vraagt: he,rook jij?
en als hij dan zegt : nee joh.
DAN heeft hij tegen je gelogen. nu heb je het nog niet eens gevraagt
oke waarom reageer ik hierop 0.o boeiend,alsof de wereld vergaat als hij 1 dingetje niet heeft verteld.

Huh, komen jullie uit een boer’n dorp ofzo?
Ik snap er echt niks van?

ja, echt alles.
2 handen op 1 buik zegt iedereen.
pincodes, geheimen, ik lees zijn berichten voor als hij te lui is… gewoonweg Alles !

nee…

oke dat is eng en raar.
en ik reageer weer 0.o

ik weet het…
maar het is zo.
we zijn heel uitzonderlijk.

ik weet het…
maar het is zo.
we zijn heel uitzonderlijk.

Oke leuk dat jullie alles van elkaar weten, dan moet je het hem gewoon vragen.

Zeg gewoon ‘Hé! Sinds wanneer rook jij weer?’.

Klaar. Dan hoef je niets te vragen.

Als jullie echt zo close zijn, zou ik het gewoon vragen. Waarom zou hij boos worden als het voor jullie normaal is dat je elkaar alles vertelt?

omdat het nogal gevoelig ligt.
zijn meter is gestorven aan longkanker die veroorzaakt werd door te veel te roken dus hij is daar heeel snel boos om…