Nestje kittens

Hallo,

Heeft iemand, of kent iemand iemand met een nestje kittens? Graag in de buurt van Zoetermeer (ligt dichtbij denhaag voor de topografie loze onder ons :wink: ) Ras maakt niet uit, maar het liefst gewoon een europese korthaar.

Marktplaats. :wink:

Dan zou ik eerder niet op marktplaats kijken maar bij een kennel, asiel of wat dan ook.

Nee geen marktplaats. Ik vind het zelf echt niet kunnen om je katten op marktplaats te zetten. Zou er zelf ook nooit van kopen. Ik zeg niet dat er perse iets mis mee hoeft te zijn maar het idee is gewoon bleeh.

Kijk bij een asiel ofzo :wink:

Ik heb al op marktplaats gezocht, maar er zijn maar weinig nestjes en veel vraag ernaar. Dus ik dacht plaats het hier voor de mensen die dat soort dingen niet op marktplaats zetten. Asiel nog niet gekeken wel een goed idee!

kijk bij een supermarkt op zon prikbord, worden ook vaak kittens aangeboden

Als je nog even geduld hebt, straks in het voorjaar worden er enorm veel kittens geboren! Ook word een aantal hiervan in de natuur geboren of gedumpt waardoor er dan ook in het asiel heel veel kittens komen te zitten!

Ik wil liever niet wachten, mijn kat is begin januari overreden. Dit is voor mij en ook voor onze andere kat heel erg vervelend. Onze andere kat (zijn zusje) speelde normaal en was heel erg energiek, maar na het overlijden van Simba is dit sterk verminderd. Het komt erop neer dat onze andere kat weer snel een maatje nodig heeft. Of dit gaat werken met een kitten is nog wel de vraag, maar ze is niet erg vijandig tegen bijv. andere katten in de tuin.

Geen kennel of marktplaats!

Ik zou bij een asiel kijken of een kattenopvangcentrum, of anders idd bij zo’n prikbord in een supermarkt.

Op marktplaats komen er pas veel kittens in de lente of zomer.
Wij hadden net nog voor de herfst twee kittens.

Als je meteen een kat wil, kan je beter naar een asiel of in die richting.

Mijn kat heette ook simba :frowning_face: hij is verdronken :frowning_face: heb erzoveel verdriet om gehad :frowning_face:
sorry hier heb je niks aan… up.

Ja, ik heb net met mijn moeder afgesproken dat we morgen het asiel bellen en vragen naar een afspraak.

Ah jammer dat je niet net wat eerder was. Ik ken namelijk iemand uit Den Haag die een nestje had, maar die zijn net allemaal weg

Het voelt zoooo kut he! Die van ons was nog maar 3 en echt een beetje te nieuwsgierig :frowning_face: Het was echt mijn katje en kwam ook echt alleen bij mij liggen enzo! Bij ons was het ook echt plotseling echt heeel erg stom!

www.ikzoekbaas.nl

is de website waar de dieren in het asiel op worden gezet met foto en omschrijving.

En een asiel is ook beter want dan wordt ie gecheckt door een dierenarts, gechipt, ingeent en alles.

Of www.dierenasiels.com

Dit. Want als je een kitten aanschaft zorgt dit voor hele grote stress bij je andere kat. Je kat zal jaloers worden omdat je de kitten veel meer aandacht moet geven en je natuurlijk een kitten leuker vind.

Mijn ouders hebben ook katjes van markplaats hoor, die anders naar het asiel gingen. Kan gewoon. :slightly_smiling_face:

Ze mochten ze zelfs gratis meenemen geloof ik.

Ligt denk ik ook heel erg aan het ‘soort’ kat hoor. Mijn ouders hadden twee katten en toen kwam er een kitten bij. De ene werd inderdaad heel jaloers… (die werd ook jaloers op mij toen ik geboren werd, ging mij in mijn gezicht krabben en zo…). De andere kat had er geen enkel probleem mee.

Maar inderdaad, als je al een kat hebt is een oudere kat beter. Kijk dus iid in het asiel of op MP.

Ja dat komt omdat er al 2 katten waren. Maar over het algemeen gebeurt dit bij 1 kat.