nerveus rond ALLE jongens

Hoi, allemaal ik heb een soort van probleem en ik kon niet echt een topic vinden dat hier op in ging. Ik ben namelijk nerveus rondom bijna alle jongens. maakt niet uit wie, ookal is het gewoon een klasgenoot of broer van een vriendin. Ik heb een zus en geen broers en verder zijn mijn ouders gescheiden dus mijn leefomgeving bestaat vooral uit vrouwen. Natuurlijk is het logisch als je nerveus bent bij je crush maar ik raak gewoon gespannen van jongens over het algemeen. Alleen op school en mijn toneel groep praat ik met jongens en dat is dus redelijk weinig. Meestal gaar het uiteindelijk wel met spanning als ik met een jongen praat, maar het is gwn vervelend. Ik heb verder ook nooit een vriendje gehad en al mijn vriendinnen wel. Ik word 16 over ongeveer twee weken :unamused: ik hoef niet perse een vriendje hoor maar toch. Iemand tips? of herkenning? Het voelt alsof ik de enige ben.

Ik dacht dat ik de enige was. Niet dat ik er te koop mee loop ofzo. Ik heb het zelf in het algemeen gewoon totaal niet op het andere geslacht :confused: Heb dus helaas geen tips voor je, maar ik herken me er wel een beetje in.

Je hoeft je geen zorgen te maken, dat komt vanzelf wel. En over een eventueel vriendje: dat komt ook wel vanzelf. Lekker rustig aan doen, geniet van je leven nu en alles komt op zijn tijd. Ik kreeg ook pas op mijn 19e voor het eerst een relatie en had daarvoor niet echt veel aandacht van jongens. Ik was en ben nu trouwens ook nog helemaal niet goed met het ‘omgaan met jongens.’ Haha. Dus het komt allemaal vanzelf goed!

Dit heb ik ook wel een beetje. Alleen niet met jongens van mijn leeftijd of een beetje erboven. Ik heb het vooral bij mannen van rond de 30 en ouder. Dan word ik ook letterlijk bang als ik ergens alleen in een ruimte zit met zo’n man. Weet ook niet hoe het op te lossen is eerlijk gezegd.

Ik ben ook altijd wel beetje nerveus in het begin bij jongens. En dan ebt dan weg gelukkig. Gewoon jezelf zijn en zo eng zijn ze niet. haha

Gewoon lekker jezelf zijn! Ze bijten niet haha.

Nee maar dat komt vanzelf echt wel (:
Ik heb het juist andersom eigenlijk. Ik kan echt heel makkelijk met jongens praten. Alleen met meiden zou ik niet weten waar ik het over moet hebben.

Ja precies dit.
Het maakt echt niet uit. Ik heb het nu nog wel eens en ben 19. Als je de juiste jongen tegen komt dan ben je vast niet zo zenuwachtig. Komt goed meis :slightly_smiling_face:

eey :slightly_smiling_face:

jou situatie herken ik een beetje bij mij, niet zozeer, maar toch…
Ik denk dat je hierover inderdaad geen zorgen hoeft te maken. Iedereen is anders en reageert anders op zijn omgeving. Sommigen vinden het niet leuk om in de belangstelling te staan, anderen wel. Sommigen willen net veel aandacht krijgen van jongens, maar sommigen (zoals jij bv.) geraken gespannen als ze jongens tegenkomen. Je bent waarschijnlijk ook verlegen tegen jongens? Uit eigen ervaring heb ik geleerd dat je eigenlijk net zoveel mogelijk met mensen (jongens) moet omgaan om dan uiteindelijk die spanning weg te kunnen werken. Natuurlijk moet je je niet poef in het midden gaan zitten van een groepje jongens xp Je kunt beginnen met 1 iemand van je klas. Praat er wat meer tegen. En praten begint simpelweg met ‘hoi’. Als je een verlegen meisje bent, is dat natuurlijk mss een beetje moeilijker, maar het is maar 1 woordje, en wie zou jou nu kunnen uitmaken omdat jij gewoon goeiedag wilt zeggen? Als je jezelf dus wat meer tussen de jongens brengt en daarom nog geen hand vol. Als je met kleine stapjes begint kan het zeker goed komen! Natuurlijk speelt gewenning ook een grote rol. Naarmate je ouder word (en 16 is echt nog niet oud :wink: ) verbetert dat wel hoor :grin: Ik heb sinds kort mijn allereerste vriendje en ik ben 16. Weet je hoe nerveus ik was? en eigenlijk nu nog xp Maar ik ben blij met hem. Ookal ben ik soms ng gespannen wanneer ik met hem ben, of wanneer ik tussen andere jongens sta, ik ben blij dat ik de kans krijg om er tegen te praten en zo weet ik dat toch alles goed komt. ^^ Ik weet niet of ik je nu veel heb geholpen, misschien helemaal niet, maar ik denk dat het allemaal wel goed zal komen en dat je je dus nergens ongerust moet over maken!!
Nog veel succes gewenst en maak vooral plezier. Denk niet dat je de enige bent die zo reageert tussen jongens. Er bestaan meer dan een miljard mensen op aarde hier. Jij bent heus niet de enige die zo voelt :grin: Ik wens je nog veel plezier in je leven!!!

Leeftijd speelt een grote rol hierin denk ik, ik had op mijn 15e ook helemaal niks met jongens, ik had alleen vriendinnen en was helemaal niet bezig met vriendjes enz. Ik was onzeker en durfde ook niks in bijzijn van jongens, praten vond ik ook al doodeng. :’)

Nu zijn we 3 jaar verder en bestaat 3/4 van mijn vriendengroep uit jongens en ga ik superveel met ze om. :’) Komt dus vanzelf, ik denk dat naarmate je wat ouder wordt zoiets een stuk makkelijker gaat. Niet druk maken, komt wel goed dus!

bedankt allemaal! dit helpt me wel een beetje, alleen zit ik nog wel een beetje in de knoop met mezelf. maar als ik mezelf al niet begrijp is dat moeilijk te verwachten van anderen. :wink:

Ik heb precies hetzelfde, ik ben 14 en vind echt alles ongemakkelijk bij jongens. Ik gedraag me ook onbewust heel anders dan dat ik gewoon met mijn vriendinnen praat. Ik heb wel 1 goeie vriend waar ik wel gewoon mezelf ben dus ik snap niet waarom ik zo nerveus ben. Ik wil er graag vanaf heeft iemand tips?