nerveus om af te spreken

hoi iedereen

zoals de titel al zegt ben ik super nerveus om af te spreken :flushed:.
Ik ben bang dat als ik afspreek ik me verveel met die persoon en niks te doen weet.
Ook weet ik zoiezo niets te doen als ik met meisjes afspreek want op mijn vorige school ging ik veel met jongens om en ging ik altijd met ze gamen ofzo of grappige filmpjes kijken (ja ik ben niet zo’n meisjes meisje).
Dus ik ben kei nerveus en durf gewoon niks af te spreken, dus kan iemand mij misschien helpen? :slightly_smiling_face:
zou het trouwens geweldig vinden om meisjes te vinden die ook gamen!
Helaas zijn die er niet in mijn klas :hammer:

ik ben ook niet echt een meisje meisje,
maar er zijn sowieso meisjes die ook van gamen houden en filmpjes bekijken.
probeer anders gewoon af te spreken met meiden uit je klas en stel wat dingen voor van zullen we dat doen enz.
je merkt meestal vanzelf of er een klik is of niet.
en probeer met afspreken gewoon je zelf te zijn, dingen te doen die jij leuk lijkt en dan zie je vanzelf wat die ander ervan vindt ??
geen zorgen, je vindt heus iemand :sunglasses:
x

Ik herken mezelf daarin :slight_smile: Ik snap ook die jongens-obsessie van de andere meisjes niet. Misschien heeft die vriendin wel goede ideeën? En hang anders gewoon wat rond terwijl je praat over luchtige dingen :slight_smile:

Ik heb dat ook hoor, heb geen zin om random bij iemand thuis (of bij mij thuis) te zitten omdat ik dan niks te doen weet ben ik bang.

Vandaar dat ik ook sociaal gezien geen leven heb. Alleen ben ik vaak bij m’n ex, wij vermaken ons wel.

Ik heb dat ook, ik maak mij zelfs druk om af te spreken met vriendinnen. Puur omdat ik dan het gevoel heb moeite te moeten doen om het leuk te maken, ik wil niet dat ze het saai of stom vinden met mij en in het vervolg niet meer willen afspreken… Wat betreft jongens ben ik heel veel kansen misgelopen, puur omdat ik niet durf om af te spreken en er enorm nerveus van word. Ik weet ook niet wat ik eraan kan doen, maar wil het graag veranderen…

bedankt! ik ga het wel gewoon proberen. :slightly_smiling_face:
misschien als ik een paar keer heb afgesproken ik wel in de flow zit :wink:

Dit is echt zo precies wat ik heb!

Mijn moeder loopt altijd te zeiken dat ik nooit wat doe, maar ik vind het altijd lekker om gewoon mezelf te vermaken. Soms dan heb ik ook wel weer zin om af te spreken en is het ook wel leuk, maar soms als ik iets MOET afspreken dan ben ik altijd bang dat ik nooit wat weet te vertellen en dat het super awkward wordt en zo en dan word ik ook wel zenuwachtig en das zooo kut ;( Bovendien nemen mijn vriendinnen nooit initiatief om iets te doen, maar ben ik altijd degene die er mee komt en dat is ook niet chil.
Nu is er iemand die vaak met mij iets wil doen, maar diegene heb ik nog niet zo vaak gezien en ik ben heel verlegen dus ik ben altijd zo bang dat het kut wordt :frowning_face:

En ik walg dan echt van mezelf dat ik gewoon niets cools heb om te vertellen, terwijl ik op whatsapp altijd wel gewoon leuk kan praten en nu heb ik een beetje mental breakdown

oke dit moest ik even kwijt :flushed: :flushed: :flushed: :flushed: :flushed: :flushed:

Ik snap je totaal, maar als het echt klikt met die persoon komt het wel goed denk ik

Ugh ik heb dat ook altijd. Ik lijk gewoon nergens tussen te passen.
Dan heb je aan de ene kant de tutjes met een jongensverslaving. Aan de andere kant de meisjes die helemaal 5 seconds of summer verslaafd zijn en de hobbit en weet ik veel wat niet allemaal.
En dan kom ik. Ik luister hardcore. Heb een xbox waar ik veel forza op speel. Ik ga graag naar automeetings. Ik gebruikt wel make up maar ben geen tutje en kan ook makkelijk zonder. Er was afgelopen jaar een jongen waar ik veel mee om ging maar het lijkt me ook zo vreselijk fijn om een meisje te hebben als vriendin, en daarmee over dingen te praten en leuke dingen te gaan doen.
So, I know that feel…

Ik ben zo blij dat ik niet de enige ben :cry: mijn moeder is ook zo hatelijk dat ik min 3x per week moet afspreken of anders gaan we naar een fucking therapeut. :hammer: :rage:
fml

Dat ligt aan jouw geest en hoe goed je je voelt. Je moet zelfverzekerd zijn en al je angsten loslaten. Durven, dat is de sleutel.

Tip die ik jou en elk ander die dit leest geef is om snel dingen te herinneren tijdens een gesprek. Dus als jij met je vriendin bijvoorbeeld zit te praten over hockey of paarden, probeer alle ervaringen, anekdotes, gebeurtenissen en momenten te herinneren en die dan met haar te delen. Zo kom je al een heel eind. Dit zijn automatismen die je jezelf moet aanleren anders zal je als een asociaal dier eindigen en dat wil je niet neem ik aan?

Nog een tip is om na het stellen van vragen echt aandachtig te luisteren en proberen dingen vanaf haar(of zijn) perspectief te bekijken. De reden hiervoor is dat bij problemen jij vanaf jouw oogpunt andere dingen ziet dan zijzelf. Dan geef je advies om d’r te helpen en komt het gesprek al een end op gang. Simpele dingen.

Trouwens, dwingen werkt nooit aangezien het niet uit jezelf komt. Je moet zelf het initiatief nemen om een goed gesprek te voeren. Forceren werkt nooit.

Ik herken dit ook wel! Ik ben ook totaal geen meisjesachtig meisje. Er zitten allemaal tutjes bij mij in de klas die alleen over make-up en mode praten. Daar heb ik gewoon helemaal niks mee.
Alle erg populaire bands en zangers vind ik niks, ik luister naar rock en dat soort dingen, wat mijn vrienden noemen ‘emo muziek’. Rise Against, Nightwish, Apocalyptica… dat dus.
Ik heb ook gewoon geen zin om met andere mensen rond te hangen. Ik ben veel liever alleen of met mijn broers, een eind gaan fietsen, zelf een film gaan kijken, lezen, muziek luisteren. Dus ja, ik snap je helemaal! Maar, hoe onsociaal ik ook ben, ik heb toch wel een paar vrienden gevonden die niet aanstellerig zijn of wat dan ook. Ik raakte gewoon met ze aan de praat en we hadden meteen dezelfde humor enzo, dus dat klikte gelijk!
Als het niet vanzelf gaat is dat wel lastig. Als er mensen zijn die je aardig lijken, ga daar dan op af. Je moet inderdaad wat nieuwe dingen durven doen. Vertel gewoon wat over jezelf, en luister ook goed naar de ander. Vraag of ze nog leuke dingen gaat doen, stel vragen over haar familie, en haar hobby’s enzovoort. Als je de antwoorden onthoudt, kun je later ook vragen of ze het leuk gehad heeft als ze bijvoorbeeld een dagje weg gaat ofzo! Dan kan ze daar wat over vertellen, en klikt het gelijk al wat beter :slightly_smiling_face:
Succes!

Ik vind het een beetje vervelend dat er meteen onderscheid gemaakt moet worden tussen meisjesmeisje en tomboy. Ik bedoel, ik ben dol op mode en make-up en jongens en romantische komedies, maar ik hou ook van Pokémon en Green Day en ik draag Dr Martens en heb botte, sarcastische humor en blablabla. Ik bedoel, er bestaan heel veel verschillende interesses op de wereld en de ene hoeft niet altijd de ander uit te sluiten. Alleen maar omdat je een heel ander karakter dan iemand anders hebt, betekent niet dat je niet dezelfde dingen leuk kun vinden. Een meisje met roze make-up en lippenstift kan net zo goed 's avonds d’r headset opzetten om Call of Duty te spelen. Of ‘grappige filmpjes’ te kijken, waarvan ik niet snap dat je dat een jongensding vindt.

Waarom stop je iedereen (inclusief jezelf) in hokjes? Geen wonder dat je nergens bij lijkt te passen dan.