Nergens thuis voelen

Hee,
Ik vraag me af,of dit normaal is. Ik voel me nergens thuis. Ik heb ook sterk het gevoel dat ik hier niet hoor. Ik weet niet waar het vandaan komt…

Hebben meer mensen hier last van?

Ja.
:sob::muscle:

Geen leuke mensen om je heen?

Niet echt nee…wordt buiten gesloten door mijn vriendinnen. Tenminste zo voelt het.

Heb je dan wel de juiste vrienden? En hoe zit het met familie?
Voel je je wel thuis in je innerlijke zelf? Dat is het echte belangrijke thuisvoelen. Dat je van jezelf houdt, dat je jezelf accepteert. Het echte belangrijke thuisgevoel zit in jezelf. Als je je laat steunen, dan zul je het verleden en het heden zeker een plekje kunnen geven, waardoor dat thuisgevoel zal verbeteren.

Heb wel een fijne thuis situatie hoor. Maar het gevoel blijft zo.

Heb je op het moment niemand waar je alles aan kan vertellen ?

Nee…dit weet eigenlijk niemand.

Dat is lief van je,dankje :slightly_smiling_face:

Ben je misschien (op jonge leeftijd) verhuisd? Ik ben dat namelijk wel, en elke keer als ik weer in mijn oude woonplaats kom waar ik tot mijn tweede heb gewoond, voel ik me hélemaal thuis, terwijl ik dat hier niet echt heb, waar ik nu al bijna 8 jaar woon.

Dan is dit topic een goed begin. Erover praten helpt, echt waar.

Nee,nooit verhuisd.

same here, ik vind heel veel mensen wel aardig maar ze zijn net niet mijn types of ik ben gewoon anders dan hun. hoe oud ben jij eigenlijk?

Ik ben 15.

waarom denk jij dat je je nergens thuis voelt bij vriendinnen dan?

Nou,ik heb zeg maar hun vertrouwen flink beschadigd. En nu voelt het alsof ze mij buiten sluiten. Ik vertel ze ook bijna niks meer,omdat ik bang ben dat ze me niet geloven…maarja eigen schuld.

tja dan is het wel een ander verhaal, weet niet waar het over gaat maar het is niet zo verstandig om hun vertrouwen te beschadigen want dan zullen ze ook denken, die kan ik ook niks meer vertellen. Waarschijnlijk zijn ze boos op je, misschien al geprobeert om je excuses aan te bieden? of om het uit te praten?

Alles is al uitgepraat. Al voor de zomervakantie gebeurde die ruzie.

als je ze echt niet vertrouwd, zoek je andere mensen toch op?

Als je hun niet vertrouwd en er een les uit hebt geleerd zoek je toch nieuwe mensen waar tegen je wel je problemen kan vertellen en geen ‘‘leugens’’ zeg maar. En ik hoop dat t goed komt met je!