Neppe vriendin?

Update:

Mijn ‘beste vriendin’ F, word steeds gemener. In mijn vorige topic had ik al uitgelegt dat ze heel gemeen doet tegen een andere vriendin van me, maar niet alleen tegen haar. Ook tegen mij.

We hebben sinds een paar weken steeds vaker ruzie. En ik ben er echt klaar mee een keer. Ik weet dat sommige dingen ook aan mij liggen maar ik ben meestal wel degene die als eerste sorry zegt en de sfeer goed probeert te houden.

Iedere keer als ik iets verkeerds bij haar doe, dan kan dat allemaal niet en word ze super boos. Maar dan als zij het doet mag het allemaal maar?

Een voorbeeld: ze heeft een paar weken geleden heeft ze gezegt dat ik kinderachtig ben en zij volwassener voor haar leeftijd. Ik vond het echt niet kunnen dus het liep uit tot een ruzie. Een paar weken later kregen we wéér ruzie omdat ik iets met ‘m’ ging doen. Die andere vriendin. En ze mompelde dat wij hadden afgesproken, maar dat wad helemaal niet waar. Uiteindelijk kwam dat weer goed. Vandaag zit ze de hele tijd boerenkinkel te zeggen, omdat ik toevallig in een vrijstaand huis woon. En ze maakt een opmerking dat ze een jongen uit mijn klas en mij echt niet bijelkaar vind passen. Nou wie zegt dat ik er verliefd op ben. Maargoed heb het maar even gelaten. Maar ik dacht wel: volgensmij ben jij hier kinderachtig

ze heeft ze gezegt toen ik een naam met een -ske erachter zei, dat het mijn nieuwe crush was. Nou dat was ook echt raar gewoon want die jongen is niet mijn type.

Ik heb daar ook absoluut wat van gezegt. Gewoon op een aardige manier. Dat ik het niet zo leuk vond. En dan zegt ze: je verdraait het.
En vervolgens gaat ze me negeren.
‘M’ heeft al gezegt dat ik beter even geen vriendinnen meer met haar kan zijn. Maar dat wil ik ook weer niet. Want dan voel ik me alleen… (Lang verhaal)

Nu net toen ik vroeg of dat we weer gingen afspreken zei ze dat ze zich ergens voor schaamde en ik mag niet weten wat het is. Daarna vroeg ik of dat ze het nog wel leuk vind om met mij af te spreken en toen ging ze me negeren. Ik word hier zo onzeker van.

Wat kan ik nu het beste doen? Want als het zo door gaat worden misschien de ruzies alleen maar erger.

Dat is lastig ja. Maar als ‘F’ de hele tijd bitchy kijkt naar ‘M’ is ze dan wel een vriendin? Jij mag toch ook gewoon met anderen omgaan?

Ik zou schijt aan hun probleem hebben. Het zijn jouw vriendinnen. Die kunnen jou niet verbieden met de ander om te gaan. Dan maar apart afspreken.

& die F komt niet echt over als vriendin. Wil niet oordelen, maar ze kan best even over haar jaloezie heen stappen voor jouw belang.

Ik zou tegen F zeggen dat ze moet stoppen met kinderachtig doen… Want dat doet ze namelijk.

Bedankt! :flushed:

Update :flushed:

upp? Ik weet het echt ff niet meer. :bored: :’|

F klinkt inderdaaf echt niet als een goede vriendin. Heb je er al aan gedacht haar jouw versie te vertellen? Misschien begrijpt ze je dan wel.
Je mag trouwens heus wel eens goed kwaad worden en haar vertellen dat het over is met jullie vrienddchap als ze zo kinderachtig blijft doen.
Aardig blijven is allemaal goed en wel, maar het zal niks veranderen. En als jr je eeenzaam voelt zonder haar heb je ‘M’ toch nog? Of je maakt wat betere vrienden :wink:

Ik denk dat F aan het puberen is.

die F klinkt niet echt als een goede/aardige vriendin… :open_mouth: Waarom zou je je eenzaam voelen als je F als vriendin dumpt? Je hebt M toch nog dan? xxx

Klinkt eigenlijk als een meisje met problemen. Misschien moet je haar toch uithoren.

F komt over als een enorme trut. Wil je daar vriendinnen mee zijn? Ze gedraagt zich echt enorm kinderachtig.

Wat een first world problems hebben pubers toch altijd haha.
Laat die F lekker. Dat zij al zegt dat zij “volwassen” is, zegt al genoeg over haar ontwikkeling.

Geloof me, aan zulke mensen heb je niks en over een tijdje ben je blij dat je er vanaf bent

Ik snap wel beetje hoe je je voelt zelf heb ik ook zo’n vriendin alleen zij slaat mij regelmatig voor de grap alleen ik vind het niet zo grappig want ik zit vaak onder de blauwe plekken en als ik er iets van zeg doet ze het nog een keer maar heb nu wel van af leren bijten ik sla gewoon terug niet echt het goede voorbeeld maar ja ik wil niet dat zij de macht over mij krijgt, ik snap als je geen vriendinnen meer met haar bent dat je alleen bent maar heb je dan niemand anders meer waar je mee omgaat?