Neppe All Stars @ V&D

http://www.telegraaf.nl/b…neppers_weg__.html?p=13,2

[i]AMSTERDAM - Het prijzencircus bij de V&D is dit weekeinde een juridisch slagveld geworden.

Het warenhuis moest uit álle 62 filialen tienduizenden All Star-schoenen weghalen op last van de rechtbank Amsterdam. Volgens de licentiehouder zijn de schoenen, die tegen dumpprijzen werden aangeboden, volledig namaak. De licentiehouder, die de zaak vlak voor het weekeinde aanhangig maakte bij de rechter, baseert dit op proefaankopen die zijn gedaan bij meerdere filialen.

“Het is honderd procent namaak, afkomstig uit China. Je kunt bijvoorbeeld een stickertje er moeiteloos aftrekken, terwijl dit bij échte All Star-schoenen niet mogelijk is”, aldus de licentiehouder.

De rechtbank in Amsterdam heeft V&D een dwangsom opgelegd van honderdduizend euro als in de filialen tijdens het prijzencircus van afgelopen weekeinde tóch de gewraakte All Stars zouden worden verkocht. Het warenhuis bestrijdt dat de schoenen namaak zijn.

V&D prees de actie aan met de slogan ‘Topmerken voor stuntprijzen’.

Geautoriseerde distributeur

V&D zegt onder protest het rechterlijk bevel te hebben uitgevoerd. Woordvoerster Sandy Perquin: “We hebben geen enkele aanwijzing dat de partij nep is. We hebben de schoenen indirect ingekocht bij een geautoriseerde, Europese distributeur. Het gaat om geoorloofde parallelimport. De rechter heeft na ampel onderzoek bepaald dat de schoenen tóch uit de schappen moesten worden gehaald op straffe van een dwangsom. We hebben dit gedaan, maar zijn het er uiteraard niet mee eens. We betwisten de uitspraak en overwegen juridische tegenmaatregelen. En we hopen zo snel mogelijk de echte schoenen weer te kunnen verkopen.”

De licentiehouder zegt dat de partij die bij V&D onderschept is, beslist géén geoorloofde parallelimport is, waarbij partijen bijvoorbeeld alleen mogen worden verkocht in Azië, maar volledig nep. “Ze zijn helemaal uit elkaar gehaald”, verklaart de licentiehouder na de proefaankopen. “Er is een beëdigde verklaring van een deskundige die stelt dat de namaak onomstotelijk vaststaat vanwege het ontbreken van allerlei echtheidskenmerken.”

Onlangs werden in België gerechtsdeurwaarders ingezet toen de winkelketen Makro tegen dumpprijzen All Stars verkocht.[/i]

Bron: Telegraaf.nl

Ik wou het jullie ff melden, ik zei het vandeweek al ergens dat ze ze uit de winkels moesten halen. En ik las hier dat vele van jullie ze hadden gekocht. Dus ik vond het wel belangrijk om het jullie te laten weten.

xxx

Jaaa domme sukkels. Gaan ze ff neppe all stars verkopen :pensive:

pfff ik zag geen verschil tussen de echte & die van de V&D, en de kwaliteit was allebei hetzelfde. dus boeie, dan koop ik liever de goedkope van de V&D, dan de dure ergens anders die er toch hetzelfde uitzien :pensive:

wat stom, ik ga ze terugbrengen … dit kan echt niet als ze het verkopen met een slogan "merken voor stuntprijzeen "dan moet het ook daadwerkelijk een merk zijn en geen namaakt … :cowboy_hat_face:

Ik had 2 paar gekocht. 1 paar had ik al terug gebracht omdat het 2 dezelfde kanten waren en ook nog met 2 verschillende maten :crazy_face: ! maarja dat heeft hier niks mee te maken natuurlijk.

Ik heb nu alleen nog roze paar van de v&d. Ik heb echt niet kunnen zien dat ze nagemaakt waren. Ga ze straks wel even vergelijken met mijn andere paar All Stars. ;p

oeps verkeerd
wou wat wijzigen;p -

Wow, ben ik blij dat ze al op waren.

Betaal je er wel veeeeeel te veel voor, deze kan je in Azië kopen voor maximaal 5 euro.

girlscene heet ook meteen dat artikel verwijderd.
Maar ik vind het wel stom, als je er al op gelopen hebt zou je ze dan nog terug mogen brengen denk je?

Woahh en dan denk je dat je kwaliteit hebt :face_with_raised_eyebrow:
Daarom altijd gewoon bij de originele (web)winkel kopen.

Fieww, gelukkig dat ik niet ben gegaan

Mwhaha dat is echt lullig. :’) Wel achterlijk dat ze dat durven te verkopen onder ‘echt merk’ als het tenminste echt zo is.

ben ik nou de enige die dit een beetje overdreven vind en het niet zown ramp vind? =)

Dat stickertje binnen in kun je idd zo eruit halen. Het ® teken staat ook niet onder All Stars, wat er dus normaal wel staat…

echt genaaid. ;s

Well… Mijn vriend heeft ook eens neppe All Stars gekocht ook ergens in Azië. En hij dacht dat het echte waren en ze leken ook echt. Maar ze waren binnen 2 weken kapot, dus aan de kwaliteit kun je het wel merken. Dus is het niet echt eerlijk om voor zulke kut kwaliteit schoenen alsnog zo veel geld voor te betalen.

Ze zeggen dat die van vorig jaar ook nep waren, ik heb toen een roze paar gekocht maar alles klopt daarvan wel.

hoe kun je precies zien dat ze nep zijn?
wat ik zie er niet veel aan? ;$

Ik hoorde het op de radio ja.
Ik wist niet eens dat het prijzencircus was.
Vind 't overigens wel een enorm domme fout van V&D zelve.

Inderdaad.

En het gaat erom dat ze wel doen alsof ze van Converse zijn, dan moeten ze gewoon meteen zeggen dat het geen echte zijn en dat ze daarom goedkoper dan de echte zijn, maar dat doen ze niet…

Dan zouden ze waarschijnlijk een stuk minder verkopen… Bovendien zouden ze nooit expres neppe schoenen met 't Converse logo erop mogen verkopen.