nep tattoo.. gevaarlijk..?

Hi girls,
oke dit klinkt vast en zeker heel erg down.
mijn vriendin en ik keken laatst op internet, en zagen toen op een site dat je met watervaste stift iets kan tekenen, daarna talkpoeder er over heen moet smeren, en ten slotte een lak erover moet spuiten, dan blijft de ‘‘tattoo’’ ongeveer een maand zitten.
ons leek dat natuurlijk wel leuk om te doen. altijd grappig toch?
maar nu ik er over nadenk, besef ik me wel dat dit best wel slecht kan zijn voor je huid ofzo…
dus mijn vraag is; heeft iemand van jullie hier ooit eerder van gehoord of gedaan? zouden jullie het ook doen? En wat denken jullie ervan?
thanks girls,
'x

Watervaste stift op je huid is sowieso niet goed. Dus permanent watervaste stift op je huid voor een maand lijkt me ook niet goed nee…

Dat lijkt me ook niet gezond.

Zou ik niet doen.

Niet zo verstandig denk ik

De inkt komt in je bloedbanen en bij teveel kan je ziek worden. Nu moet je er niet vanuit gaan dat jij ziek word. Maar als je het vaker zou doen kan dit wel gebeuren. Doe het de volgende keer dus maar niet nog een keer,

Vroeger tekende ik heel veel op mijn armen met stiften, en mijn moeder zei altijd dat ik het niet moest doen (denk aan de basisschooltijd). Achteraf snap ik het wel, stiften bevatten natuurlijk dingen die niet gemaakt zijn voor je huid!! Watervaste stift lijkt mij best agressief en al helemaal als je het zo lang wilt laten zitten, je kunt het beter niet doen

Sowieso niet goed voor je huid, maarja een echte tattoo ook niet :stuck_out_tongue:

Doe maar niet. Stift is sowieso slecht voor je huid en aangezien het een maand kan blijven zitten weet je niet hoe je huid hier op reageert.

Klinkt niet bepaald gezond. Als je een tijdelijke tattoo wilt zou ik voor henna gaan. Heb zelf ervaring met henna en ben er best tevreden over. Ik heb een zeer gevoelige huid en ik kan bv geen make up verdragen maar van henna had ik geen last.

yolo toch

Ik heb het gister gedaan en hij ging er meteen weer af…

Je hebt henna tattoos (die afhankelijk van de plaats, de kwaliteit verf en hoe goed je het laat ‘intrekken’ enkele dagen tot weken kunnen blijven zitten en je hebt gewoon de ‘echte’ tattoos. Alles ertussen in zou best wel eens heel gevaarlijk kunnen zijn en je hebt genoeg verhalen van semi-permanente tattoos die lelijke littekens achterlaten e.d. Niet aan beginnen.

Edit: henna tattoos zijn trouwens altijd rood/bruin! Henna is namelijk een natuurproduct en kan nooit zwart zijn, mensen hebben verschrikkelijke infecties e.d. gehad door zwarte ‘henna’ (daar zijn dus stoffen aan toegevoegd om het zwart te maken, omdat dat in principe populairder is dan rood). Dus ook daarmee oppassen.

Oh ik heb nu een zwarte henna tattoo, hij zit er al 12 dagen op en ik ben niet ziek geworden ofzo…

^ Dan heb je geluk. Dat spul kan echt nare reacties veroorzaken.

Ja poeh. Gerard Joling had eens iets met zwarte henna gedaan. Hij kreeg er brandwonden van dus moesten ze het er in het ziekenhuis ‘afschrapen’.