Nep Bier & Goedkope Mixdrankjes (hellup!)

Ik hou deze week een verjaardag ter ere dat ik level 21 op planeet aarde heb bereikt.
Ik heb ongeveer 30 gasten (achteraf een beetje te veel maar oké). Ik denk dat er 22 bier drinken en de rest drinkt andere meuk. Zelf drink ik niet, dus heb broer gevraagd om advies. “Echte mannen drinken Hertog-Jannen!” kwam daar vrolijk uit. Mijn portomonnee vond dat minder vrolijk toen ik de prijs van een kratje zag.

De rest van de mensen drinken mixdrankjes, wodka, kruidenbitter en whiskey. Leuk voor hun! Maar ehh… Niet zo voor mijn portomonnee. Ik hou er ook nog een bbq bij die ook best prijzig is.

vraag 1:
Ik heb tot nu toe 3 gesponsorde kratjes Bavaria. Wat is de beste keus om hier bij te doen? 2x 24 halve liters van Amstel,
2 kratjes Hertog Jan, of het bij goedkoop bier houden en 4(!) kratjes Holgerbier kopen? Wat waarderen bierdrinkers meer? Veel goedkoop (en waarschijnlijk slecht?) of weinig en duur/lekker bier?

Vraag 2:
Weet iemand of er ook goedkopere mixdrankjes bestaan? Zo ja; welke?
Bijvoorbeeld van Aldi of Lidl ofzo, of hebben die alleen wijnen?

EDIT: Sorry voor de spelfouten :frowning_face: Ik probeer mijn best te doen ondanks mijn dyslexie!
EDIT2: Sorry als ik over kom als een krent, dat ben ik echt niet! Ik ben alleen momenteel werkeloos en moet verzekeringen, kostgeld, schoolboeken e.d betalen.

Zoek aanbiedingen van bier, is bijna altijd wel ergens een merk in de aanbieding, doe die.

En mixdrankjes volgens mij niet. Maar een fles rode vodka kost in de supermarkt bijv. 5 euro, en een (goedkopere passoa) fles Passie kost 4,10. En een fles vodka kost 10 euro geloof ik en daar kun je wel weer heel veel glazen uit halen.

Hmm… het verschilt echt per regio wat mensen drinken, dus dat moet je aan je vrienden vragen. Hier drinkt iedereen bijvoorbeeld Jupiler, maar ik weet dat ze dat in andere steden niet te zuipen vinden.

Neppe malibu, safari, passoa, pisang en blue curacao heb je van verschillende merken bij de supermarkt, een daarvan is el picu. flessen daarvan zijn rond de 4/5/6 euro. Populaire combinaties: Malibu/cola, passoa/jus, safari met… 7up? denk ik? of cola misschien. Oh en bessen is ook altijd een goede.

Wat betreft whiskey en wodka… dat is gewoon duur. Dus misschien kun je vragen of er vrienden zijn die wat over hebben en het mee willen nemen, of gewoon van allebei 1 fles kopen? Anders wordt het echt duur.

Verder: Je feest zal ook leuk zijn zonder drank, dus concentreer je er niet te veel op. Wat kratten bier, een paar flessen drank en voor de rest frisdrank is meer dan genoeg.

Oh ja en wat droge witte wijn en rosé is ook altijd goed om te hebben geloof ik.

Zelf lust ik geen bier en wijn, alleen van die zoete troep, maar zo heb ik het altijd gedaan met feestjes.

Zeg tegen al je gasten wat je in huis hebt en wanneer er iets mist dat ze dat zelf maar moeten meenemen oid.

Ik zou goedkoop bier inslaan, een fles bessen (Coebergh, bestaat ook van goedkopere merken), Malibu (El Picu), wodka en jenever. Whisky zou ik persoonlijk niet doen omdat ‘echte’ whiskydrinkers toch liever een goede whisky hebben dan een Jack Daniels (en goedkope whisky is ook al snel aan de prijs). Verder witte wijn en rosé en wat fris. Als je gasten meer drank willen, kun je prima aangeven dat ze dat zelf mee moeten nemen. In mijn omgeving is dat niet meer dan normaal. En je zal misschien ook nog drank cadeau krijgen, dat kun je ook gebruiken. (of weet iedereen dat je niet drinkt?)

Je kan ook zeggen ipv een cadeau, neem wat mee voor de barbeque :wink:?

Ik zou al je gasten óf om geld (entree) vragen, óf vragen of ze zelf drank meenemen. Ipv een cadeau zegmaar. Dan heb je de kosten er wel wat uit.
(5 euro x 30 man… dan ben je al een eind op weg)

Verder heb je goedkope varianten van veel mixdrankjes. Echte Passoa is duur, maar Passie is veel goedkoper en het proeft bijna hetzelfde. Van Safari heb je ook een goedkopere variant.

Kijk dit topic maar eens door: http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/bmerken-drank-216809.0.html

Bij mijn vriendengroep tellen we altijd een half kratje per persoon. Meestal Schultenbrau bier? uit Duitsland. Je kunt hier de overgebleven kratten ook weer inwisselen voor je geld. Derest: Spatlese wijn, Hugo wijn en andere goedkope mixdrankjes uit Duitsland; vaak 3/4 euro per fles. Wodka kost er maar 5 euro. Weet niet of je in de buurt woont van de grens.

bij de lidl hebben ze wel van dat zoete spul

Mijn broer houdt erg van Hertog Jan maar met feestjes drinkt hij net zo graag euroshopper bier :’)

Verder zou ik gewoon wat pakken sangria kopen en wat goedkope flessen mixdrank, bijvoorbeeld bij de lidl/aldi.

Bij Aldi en Lidl hebben ze sowieso van die nep-breezers en smirnoff, dus die kun je ook halen. En je kunt ook je gasten vragen om zelf ook iets mee brengen :slightly_smiling_face: Dat is helemaal niet gek en gebeurt in mijn vrienden/kennissenkring eigenlijk bij elk feestje wel :slightly_smiling_face:.

Bij de Jumbo hebben ze ook nagemaakte passoa. Smaakt gewoon hetzelfde, en ik stukken goedkoper.

Hoogvliet heeft nep smirnoff en passoa voor 2 euro per 0,7liter fles!

Ik zou sowieso niet proberen aan iedereens wensen te voldoen. Ik ben een keer op een feestje geweest met AH Pilsener bier, en verder rosé, en witte wijn qua alcohol en dat was het.
Maar oke qua mix zou je die goedkope passie of bessen kunnen kopen met een hoop 7-up erbij. En anders sla wat in en op = op.
In het vervolg zou je ook kunnen vragen of iedereen zelf 1 fles iets mee neemt of zo scheelt jou ook weer aangezien je ook voor wat te eten zorgt :slightly_smiling_face:

Laat ze zelf meenemen, weten ze iig zeker dat ze hun goede drankje hebben en scheelt jou kosten.

Ik weet niet of je vlak bij de grens woont, maar in Duitsland scheelt het heel erg als je mixdranken en sterke drank koopt, dat doen wij altijd.

Mijn vriendengroep (bijna alleen maar jongens) drinkt op feestjes eigenlijk altijd het huismerk (?) bier van de Jumbo. Dat heet Pils volgens mij. Wij zijn echte Limburgers, dus ik ken het “echte mannen drinken Hertog Jan”, dat zeggen mijn vrienden ook altijd. Maar de jongens heb ik nooit horen klagen over het Jumbo-bier. xD