Nep BFF?

Nou ik heb een bff die ik sinds groep 3 ken , P.
P en ik waren heel close altijd. In groep 7 of 6 leerde P B kennen omdat B’s BFF M van school ging.
Op een dag toen ik thuis gingen eten en zij met hun groep gebeurde iets raars.
P en B kwamen naar me toe met het nieuws dat zij opeens BFF waren en ik niet meer.
Ik ging huilend weg.
B was altijd bitchy dus zij stuurde P een briefje met de text 'ja C is lelijk en zingt als een geit en is dik en stom en dat soort dingen en P zei de hele tijd ‘ja weet ik’ . Dat briefje heeft ze uit eindelijk wel aan mij gegeven en gezegd ‘dat zei ik zodat ze verder kon praten en jij alles kan lezen’.

Uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat B nu, heel veel over mij roddelt en zegt 'ja P , C moet echt niet komen die zeurt blablabla ’ . Dat zegt P wel tegen mij maar dan zegt ze ook ‘ja niet tegen B zeggen’

In de tussentijd gaat het de hele tijd zo.

Ik word ook niet uitgenodigd op haar verjaardag terwijl B wel komt en andere vrienden. En ik zeg die dag daarvoor ‘ja jij mag op me feestje komen’ . En ze zegt nu nog steeds jij bent samen met B me BFF. Soms denk ik yeah sure…

Is die P wel een echte vriendin?
Is B wel te vertrouwen?
Wat moet ik doen?
Help me please!

ik snap het verhaal niet

geen aandacht aan geven… gewoon die aandacht aan je andere vriendinnen besteden :wink: hun 2 zijn het beide niet waard.

1. Hoe oud ben jij?
  2. Naar wat ik van het verhaal heb vernomen is B toch nooit je vriendin geweest, alleen van P? Dus dan is ze zoiezo niet te vertrouwen. En P vooral ook niet als ze je de rug toekeert als B erbij is en als B er niet is vriendelijk in je gezicht doen. Volgens mij is dit zo’n kinderachtige bassischoolruzietje en is het beter als je niet met zulke meiden omgaan. Ze geven heel veel stress en je weet nooit wie je moet vertrouwen…

Nee, je moet beseffen dat ze helemaal GEEN vrienden zijn. Dus ook P niet.
Wat jij moet doen is gewoon B confronteren met het feit dat haar “BFF” alles door roddeld.
Klinkt hard maar zo moet je soms gewoon even zijn. En als P een echte vriendin zou zijn zou ze voor je opkomen of moeten zeggen tegen B dat ze niet zo veel moet roddelen over je.
Je moet ze achter je laten en nieuwe vriendinnen zoeken. Het valt niet me vertrouw me, ik weet hoe je je voelt.
Je vrienden moeten het beste uit je halen en niet het slechtse. Dump ze voordat je er altijd mee vast zit
Succes

bassischool dingen… Zeg maar dat je met beiden geen vriendinnetjes wilt zijn