nekspier verrekt

hoihoi,

Ik werd vanochtend wakker en maakt een beweging met mn hoofd, waardoor ik mn spier nu heb verrekt. Ik kan mn hoofd alleen nog scheef houden, een beetje naar links, want asl ik naar rechts draai doet t verrekte zeeer! Iemand tips om te zorgen dat het weggaat?

ty

Ik heb het vroeger ook gehad,
maar ik moest gewoon rust nemen van de dokter… (:
En zo nu en dan proberen te bewegen

Ik heb dat soms ineens, laatst was ik foto’s aan het maken op een concert en kreeg ik dat ook. Ik heb mezelf toen heel hard zitten masseren op die plaats zodat die spier een beetje loskomt ofzo, en dat hielp wel. Deed pijn, maar met resultaat dan. Misschien moet je dat ook eens proberen.

^ jaa heb ik ook al geprobeerd, alleen heeef niks geholpen. Misschien dat ik het ff nog een paar x moet doen ; )

Je hebt ook dat menthol achtige spul toch? Dat eerst heel koud wordt en daarna warm. Dat gebruik ik altijd als ik erge spierpijn heb, het stinkt wel maar miss helpt het om dat erop te smeren:)

Heb ik ook erg vaak gehad.
Idd, echt superirritant en pijnlijk…
Gelukkig gaat het na een paar dagen weer over!

Precies hetzelfde gehad vorig jaar, midden in de nacht ;-; ik werd wakker, wilde op me zij draaien maar me nek werkte niet mee en zei “knak” en toen kon ik niks meer x] maar me moeder had toen gebeld naar zo’n spoed dokter achtig iets, en die zeiden dat ik in ieder geval moest blijven bewegen ermee, maar dat was geen probleem omdat ik letterlijk me bed door rilde van pijn xD. maar toen heb ik dus 3 keer per dag zo’n roze tablet ingenomen, ben de naam ff kwijt… ze lijken op smarties maar dan roze xD maar die helpen echt heel goed,

En er voor zorgen dat die spieren warm blijven! dus iets van een sjaal of zo helpt meestal ook wel!

succes er mee hoor!

Ja dat heb ik dus ook een keer gehad, fijn is dat he? xd
Ik wou iets van achter mn bed pakken, dus ga op mn bed liggen,
draai mn hoofd, en KNAK. feest.

Maaar, sjaal omdoen zodat die spieren warm blijven,
bewegen (maar niet ‘er doorheen duwen’, dus je hoofd met heel veel kracht
recht duwen, dan beschadig je vanalles!).
Bij mij ging het over toen ik weer op mn bed ging liggen,
en de andere kant op bewoog met m’n hoofd, dus naar achter draaiend zegmaar,
en dan achterhoofd op je rug, dan kin op je borst en een stukje de goeie kant op.

jaikwaswanhopigtoenikdatgingproberen

Hey shopaholicaa27! Normaal hoef je je geen zorgen te maken. Hetgeen wat jij voorhebt zal een gewone belasting zijn van de nekspier, omdat je 's nachts verkeerd gelegen hebt of, inderdaad, een ongewone, snelle beweging hebt gemaakt met je hoofd. Het kan ook veroorzaakt worden door vermoeidheid. Dit onaangename gevoel zal wat aanhouden, maar moet normaal gezien binnenkort verdwijnen. Geen nood dus!

Het hoeft niet verrekt te zijn, maar het zou kunnen. verreken is zo gebeurd ( ik verrekte mijn spier in mn dijbeen een keer toen ik heel normaal in bed stapte, ik liep vervolgens doodleuk opkrukken.) maar met rust gaat het gewoon over. Bewegen is inderdaad goed, maar niet forceren. Ik heb allebei mijn nekspieren ook een ker verrekt (van mn pony gevallen) en je moet jezelf gewoon even aanwennen ans je achter je wilt kijken je jezelf helemaal moet omdraaien haha. Gewoon rustig aandoen en proberen rustig te bewegen, en het gaat snel over hoor!

super bedankt voor jullie reacties allemaal:) Het gaat nu al stukken beter!

dat heb ik ook 2 of 3 x gehad, is echt vreselijk kut maar na een ong. 2-3 dagen is het helemaal verdwenen.

Ohh een vriendin van me had dat in de bus opweg naar Tsjechie in de werkweek. Héle tijd zat ze te piepen en te klagen, toen moest de leraar haar nek masseren met spul en toen was het beter haha

[i]Ik heb dit ook, de eerste keer dat ik dit had, was op feest. Ik kon alleen maar met mun hoofd steunen tegen de bankleuning, anders kreeg ik un lam hoofd.
Ik heb dit nu elke week wel een ( paar ) keer. Echt super vervelend ! Ik ben al een keer naar de dokter geweest, en heb het laten ‘kraken’. Dit werkte even, maar daarna niet meer. Het nadeel is; ik wil wel naar de dokter, maar mun moeder denkt dat ik me aanstel.
Iemand tips ?

x.[/i]

masseren en dan rustig aan doen.
Gaat vanzelf over

Oeeeeeeeh, dat doet pijn, heb ik ook wel s gehad toen ik wakker werd! ;o
Spieren warm houden met een sjaal ofzo, beetje laten masseren (je moet van die homeopatische spiercrème gebruiken die warm wordt als je 'm smeert, lekker!) en verder geduld hebben (:

Spiergel erop smeren. Lekker warm water over je nek laten lopen.
En toch proberen zoveel mogelijk te bewegen, anders gaat hij vast zitten.

Dikke warme sjaal om doen !:smiley:

Dat heb ik best vaak, gewoon even in je nek masseren en met je hoofd een rondje draaien zeg maar, het doet pijn maar zo gaat het wel weg

Doe er Reflex Spray of Fastum Gel op voor de pijn.
Maar zorg er wel voor dat je je hoofd niet te veel beweegt dan, want als je hem nog eens verrekt voel je het dan niet meer.