Ik weet dat het slecht is, alleen ik kraak mijn nek dus heel vaak.
Soms wanneer ik mij alleen even uitrek, kraakt hij zonder dat ik bewust iets voor doe. Soms heb ik ook een stekende pijn door mijn nek naar mijn hoofd lopen, en moet ik gewoon echt even mijn nek kraken zodat die pijn per direct afneemt. Ook heb ik wel eens dat mijn nek kraakt, en ik dan even een korte heftige pijn voel en het zwart voor mijn ogen word. Ik kraak dus soms mijn nek bewust, door mijn hoofd te kantelen naar links of recht, omdat ik pijn heb of omdat ik voel dat er iets wat vast zit. Maar soms gebeurt het dus ook onbewust, tijdens het gapen dat ik opeens een krak hoor.
Nu hoor ik van iedereen dat dit echt heel slecht is, maar wat kan ik hieraan doen? De stekende pijn die soms door mijn nek naar mijn hoofd loopt gaat direct weg zodra ik mijn nek even heb gekraakt, alsof iets vast zat. Iedereen roept dat ik hiermee op moet houden, maar het gaat dus niet altijd bewust en soms is het echt even ‘‘nodig’’ om het vastzittende gevoel weg te nemen. Hebben meer mensen hier last van? En wat kun je hiertegen doen?