Nek kraken

Ik weet dat het slecht is, alleen ik kraak mijn nek dus heel vaak.

Soms wanneer ik mij alleen even uitrek, kraakt hij zonder dat ik bewust iets voor doe. Soms heb ik ook een stekende pijn door mijn nek naar mijn hoofd lopen, en moet ik gewoon echt even mijn nek kraken zodat die pijn per direct afneemt. Ook heb ik wel eens dat mijn nek kraakt, en ik dan even een korte heftige pijn voel en het zwart voor mijn ogen word. Ik kraak dus soms mijn nek bewust, door mijn hoofd te kantelen naar links of recht, omdat ik pijn heb of omdat ik voel dat er iets wat vast zit. Maar soms gebeurt het dus ook onbewust, tijdens het gapen dat ik opeens een krak hoor.

Nu hoor ik van iedereen dat dit echt heel slecht is, maar wat kan ik hieraan doen? De stekende pijn die soms door mijn nek naar mijn hoofd loopt gaat direct weg zodra ik mijn nek even heb gekraakt, alsof iets vast zat. Iedereen roept dat ik hiermee op moet houden, maar het gaat dus niet altijd bewust en soms is het echt even ‘‘nodig’’ om het vastzittende gevoel weg te nemen. Hebben meer mensen hier last van? En wat kun je hiertegen doen?

Ik hebt dat ook, ik kraak mn nek eigenlijk elke dag wel… .Het zit bij mij eigenlijk gewoon vaak vast zeg maar. Heel slecht. Ik heb nu een afspraak gemaakt bij de fysiotherapeut, ik denk dat zij wel tips kan geven.

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar las ergens anders wel nuttige reacties, misschien heb je er iets aan: http://www.dokter.nl/forum/hoofd-hals-schouders/201405-gevaar-nek-kraken

Ik heb een lastige rug om het zo maar te noemen en kraak hem dagelijks zelf meerdere malen. Ik loop hiervoor ook bij de fysio/manueel therapeut die mij dan ook kraakt. Hij zegt tegen mij dat zelf kraken geen kwaad kan zolang het geen pijn gaat doen of iets dergelijks. voor mij is het gewoon af en toe nodig omdat ik anders juist pijn heb. Misschien slim om zelf naar een manueel therapeut te gaan en je daar te laten kraken? bij mij helpt dit goed en ik kraak mezelf nu al stukken minder, hij gebruikt veel effectievere technieken dan je zelf kan gebruiken waardoor alle blokkades beter verdwijnen.

Ik kraak mijn nek en rug ook regelmatig omdat het anders juist pijn gaat doen en vast zit. Vind het altijd wel lekker :stuck_out_tongue: Maar volgens mij kan het niet echt kwaad.

Dit heb ik ook, precies. Ook met mijn vingers. Ze zeiden tegen mij dat het geen kwaad kan…?

Dankje voor de reacties! Ik weet niet wat precies de reden was, maar ik geloof dat het iets met slijtage te maken had waarom het zo slecht was. Geen idee meer hoe en wat precies.

Ja dit ja.
Mijn nek zit erg vast en heb (nu gelukkig al minder) last van veel hoofdpijn, waardoor ik naar de fysio verwezen ben. Toen ik haar vroeg of het erg was dat ik mijn nek kraakte, zei ze dat het niet zoveel kwaad kan.

Ja klopt! Ik weet niet hoe het met je nek zit, maar mijn moeder heeft vroeger erg veel haar vingers geraakt waardoor ze nu een beetje beginnende reuma heeft.

De chiropraktor heeft mij verplicht niet zelf mijn nek te kraken, anders kon hij mij niet helpen. Ik deed het ook om de vijf minuten. Had er heeeeeeel veel moeite mee om ermee op te houden maar het is echt onwijs slecht. Ik deed ook altijd mijn vingers en hij legde mij uit, dat op den duur je je vingers bijna niet meer kan bewegen als je oud bent omdat dan van alles is opgerekt enzo. Heel naar. Dus je moet je echt proberen in te houden. Zeg hetbtegen iemand waar je veel bijnbent, dat deed ik ook. Iedere keer als hij doorhad dat ik wou kraken zei hij er wat van.