negeren?

hi, long story short.
mijn thuissituatie is ronduit kut. maar voorlopig zit er niks anders op dan accepteren.
maar het raakt me altijd zo verschrikkelijk, als ik door mijn stief-vader dik, dom, kutkind, sloom, lelijk etc noemt, ik kan niks anders doen dan huilen… als hij daarna weer iets zegt kan ik mijn lach niet inhouden, ik ben een verschrikkelijke optimist… ik ben nog nooit echt boos geworden, en doe alles zoals ze mij zeggen.

het raakt me niet echt dat ik dom genoemd word, maar ik kan gewoon niet meer tegen alles. ik word gek van mijn thuissituatie…

heeft iemand tips om hier mee om te gaan?
reacties met puberteit hoef ik niet, dankjewel.
ik zal hier niet alles neerzetten, maar neem van mij aan dat dit nog het minst erge is.

Kindertelefoon oid? Want dit lijkt me niet helemaal normaal.

die reageren altijd zo raar, voeren geen fuck uit.
aan de telefoon gehad, en op de chat.

Hoe oud ben je? Heb je nog een echte vader? Waar is je moeder in dit verhaal? Ben je enig kind?

ja, maar die zie ik niet zovaak, en ik mag van mijn ouders niks persoonlijks tegen hem vertellen.
ik ben 15. mijn moeder doet er nooit wat aan, en gelooft mij niet als ik het vertel, mijn stiefvader liegt dan ook gewoon over wat er gebeurt is. en ik heb een zusje van 6

als je stiefvader zo doet kan je misschien eens met je moeder hierover praten.

edit: ok klees net dat je moeder niet veel doet, wel kut voor je… doet je stiefpa ook gemeen tegen je kleine zusje?

nee, niet echt. en zij is echt een verwend klein kreng(:’’’’), sorry maar tis zo). en ik vraag weleens waarom hij haar zo behandeld, en dan zegt hij dat ze nog jong is…
en ons niet anders behandeld

Je ouders zijn dus gescheiden, wat is er geregeld toen dat gebeurd is? Mag je je vader zien, mag je eventueel bij hem wonen? Vraag dit aan bij Jeugdzorg.

Bij mij ook.zeggen ‘effe’ en ‘ooke’ en na een halfuur zeggen ze standaard midden in een gesprek dat ze moeten stoppen en wat je er van vond. Echt heeft dom.

Echt he! Altijd hetzelfde en het is fijn om even mee te praten maar daar houd het mee op…

Vanaf je 13e mag je toch zelf bepalen bij wie je wil wonen. Ik zou idd een instantie bellen die daarover gaat.