neger scharrel

Hallo,

Sorry voor de titel maar ik weet anders niet hoe ik het moet noemen haha,
Ik ben dus al n tijdje met een donkere jongen bezig alleen mijn ouders zijn een beetje racistisch. Ze willen niet dat ik ook maar iets met een buitenlander te maken krijg. Ze weten het nog niet maar ik weet ook niet hoe ik het ze moet vertellen. Weet iemand hoe ik dit het beste aan mijn ouders kan vertellen?

iemand?

Je titel is raar.

Gewoon zeggen, hoe je het ook brengt, het komt op hetzelfde neer.

‘Mam, pap, ik ben een soort van aan het daten met een jongen, mag hij eens langskomen’. En dan vragen ze wel of niet wat voor jongen, en dan komen ze het of dan of op die afspraak te weten.

Maar heb je het er weleens met ze over gehad waarom ze racisitisch zijn? Misschien als ze je scharrel ontmoeten weten ze dat er ook normale buitenlanders zijn. Oke dat klinkt slecht maar je snapt me wel toch?

Haha, ik ging even stuk om die titel. :stuck_out_tongue:

Maarja, gewoon af en toe vertellen dat *naam scharrel* vandaag zo aardig was enzo.
En ook af en toe zeggen dat je naar *naam scharrel* gaat. Dan hebben ze na een tijdje wel door dat je hem leuk vind.
Niet vertellen dat hij gekleurd is, maar hem gewoon een keertje mee naar huis nemen.

oh zo zijn mijn ouders ook, ook een keer toen ik met een vriend (een neger) snachts over straat liep want we gingen met een vriendengroep naar de bios en hij liep nog even met me mee naar de auto, me ouders zeiden daarna dat ze bang waren dat ik iets met hem had :s en ze willen het niet omdat je altijd problemen met buitenlandse mensen krijgt ivm geloof/afkomst etc etc… ik vind het nogal overdreven en erg jammer.
maarja als je er echt voor gaat, staat niemand je in de weg!

ja ik had al wel vertelt : mama de vriend van … is een neger
toen zei ze ah gatsie toen heb ik haar wel vertelt dat hij geadopteerd was en dat hij zich absoluut niet als zo’n neger gedraagd als zij denkt . maar ze blijft bij haar punt
en ik had het ook al geprobeerd door te vertellen dat een vriendin van mij met een neger had (dat was ook zo) en toen zeiden ze : nou als jij dat maar nooit doet

t heeft niet echt iets geholpen dus maar ik kan het wel eens proberen door niet over hem te vertellen en toch te laten komen

Wat zijn dat nou weer voor ouders?
Je zou denken dat de jeugd buitenlanders meer respecteren dan volwassenen.
Gewoon lekker mee verder gaan negeer je ouders jij bent hun dochter en ze willen dat jij gelukkig bent. ( neem ik aan)

ja ik vind het zelf ook wel raar want we hebben het er wel eens over en dan vraag ik waarom ze dat nog steeds vinden als hij geen moslim familie heeft (en dus geen rare gewoontes, want dat denken mijn ouders van moslims) en dan zeggen ze dat dat in de genen zit en blablabla. en dan zouden ze het niet erg vinden als ik lesbisch was :face_with_raised_eyebrow:

Je had ook als titel kunnen Negroïde scharrel (klinkt wat netter enzo). :stuck_out_tongue:
Is het gewoon een scharrel? of een soort scharrel die je serieus leuk vind, en misschien zelfs een toekomst mee overweegt?
Als het dat 1e is, dan bedoel je het niet ‘serieus’ en is hij misschien gewoon een one night stand?

een gesprekje met je ouders hebben met hem erbij! dan stel je hem gewoon voor en hij kan dan ook jou ouders leren kennen en andersom! succes!

ja ik heb al 2x met hem afgesproken en ik denk dat het wel steeds serieuzer wordt. ik had het nog niet vertelt tegen me ouders dat ik met hem afgesproken had omdat ik nog niet wist of het wat word. en dus het ook nog niet nodig vind om het te vertellen. maar nu wil ik dat wel gaan doen

Hahaha titel made my day :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik wil echt niet neerbuigend over jouw ouders zijn hoor, maar ik snap gewoon nog steeds niet dat mensen tegenwoordig nog zo denken. Laten ze hem eerst maar leren kennen en hem beoordelen op zijn karakter en niet op een kleurtje.

hahahah die titel :’)))
Neem hem een keer mee naar alleen je moeder, of vertel over een leuke jongen en hoe geweldig hij is en pas op het laatst dat hij ook een tint heeft? of stel hem eerst aan je broer/zus voor, zodat zij zien dat het een goede jongen is en dat tegen je ouders kunnen vertellen.
Je hebt nu nog niks met hem, dus je kunt nog even afwachten of het überhaupt iets wordt toch. En zeg je ouders dat ze niet zo racistisch moeten doen.

feit dat je hem NEGER noemt is al onrespectvol.

Laat hem eens langskomen. Zeg gewoon iets als: … komt vanavond langs is dat oké?
Als hij gewoon netjes is etc, zullen ze het wel moeten accepteren.