negatieven laten ontwikkelen zonder afdrukken erbij te nemen

hey
ik vroeg me af of het mogelijk is om bijv. bij de hema,kruidvat of media markt alleen je negatieven te laten ontwikkelen, zodat je zelf met een negatieven scanner ze kan scannen en printen.
want volgens mij is dat wel goedkoper?

x

[ja de naam van het topic faalt maar ik kon niets duidelijkers/korters verzinnen haha]

Je kan eens gaan vragen in een winkel.

Maar dan heb je toch een hele rare kleur foto’s? Of zeg ik nou iets heel doms? :blush:

Wat bedoel je dan precies met ontwikkelen? Ontwikkelen is in mijn ogen een foto afdrukken :stuck_out_tongue:

Jaa alleen je negatieven kost niet zo veel geloof ik, maar of dat bij de Kruidvat enz ook kan zul je toch daar even moeten vragen denk ik!

ja ik had op een belgisch topic gelezen
dat de media markt de negatieven deed ontwikkelen voor 99 cent
en dat je niet verplicht werd om fotos er van te laten drukken en die te nemen

@ the loving kind
nee als je je ontwikkelde negatieven in een speciale negatieven scanner doet worden de kleuren gewoon goed op je pc geladen

@ stokopjebrood

weet je onderhand al bij welke winkels het mogelijk is om alleen negatieven af te laten drukken?
want daar zoek ik op dit moment ook naar.

@hierboven:
Bij de hema, staat op het zakje aan de rechterkant: alleen ontwikkelen.

Je kunt in principe in elke fotozaak maar ook bij de Kruidvat, Hema, Mediamarkt etc. je rolletje weg brengen en alleen laten ontwikkelen. (Moet je er dus wel specifiek bij zeggen!) Vervolgens kun je ze met behulp van een negatieven scanner inderdaad op je pc laden.

Gemiddeld is enkel het ontwikkelen ongeveer 1 a 2 euro.

Zo goedkoop?? Ik doe dat altijd bij de hema voor 2,59 en bij de fotospeciaalzaak voor 3,45!

Hema kan wel kloppen inderdaad. Maar bij de fotospeciaalzaak bij mij om de hoek is het volgens mij 1,59!

Oh luxe, misschien toch een andere zoeken dan haha.

Je kan het heel goedkoop doen bij een fotowinkel bij mij in de buurt dus ik neem aan dat het ergens anders ook kan?

zou het niet bij de hema doen. weet niet of je het over wegwerpcamera’s hebt of dat je echt analoog fotografeert, maar bij de hema zijn ze niet echt ervaren qua ontwikkelen. zou ze gewoon naar een echte fotowinkel brengen of ze zelf ontwikkelen:) is leuker ook nog haha, en je kan zelf nog wat effecten er overheen gooien