Negatieve gedachtes

Hoi lieve lezers,
Ik ben nieuw op Girlscene! Ik lees vaak de forums hier en heb nu besloten zelf een account te maken.
Ik ben namelijk niet tevreden met me zelf en zit met mezelf in de knoop…

Ik vind mezelf te dik maar heb gewoon niet de motivatie om mezelf aan te pakken omdat ik zo ongelukkig ben. Ik kan niet beschrijven hoe ongelukkig ik ben maar dit zit aardig diep.

Ook gaat het op school allemaal niet zo goed… ik zit op het hbo maar heb voor dit schooljaar niet echt motivatie meer. Ook daar baal ik van. Ik ben dus ook echt lui en slaap het liefste de hele dag.

Verder hebben zo’n beetje al mijn vriendinnen al een vriend en ik niet. Dit zit me ook aardig in de weg…

Ik ben blij dat ik dit allemaal even bij jullie terecht kan en daarom wil ik jullie graag om raad, advies of gewoon een reactie vragen want ik zie het allemaal niet erg positief in…

Lieve groetjes xoxo

ga praten met een therapeut /psycholoog.
praat er ook even over op school zodat ze daar rekening mee kunnen houden

er is meer aan de hand waar je zelf niet alleen aan kan werken.

Misschien helpt het om sporten toch op te pakken. Als je eenmaal een tijdje gaat gaat het vanzelf makkelijker. Denk dat je daarmee al wel een deel aanpakt. Maar daarnaast kan met iemand praten waarschijnlijk wel een goed idee zijn (:

Ik zou beginnen met sporten, meestal als je meer gaat bewegen, ga je al een stuk beter in je vel zitten. Verder kan je gaan praten met iemand.

Als sporten misschien een stap te ver is kan je beginnen met een goeie wandeling elke dag. Hiermee krijg je frisse lucht en je bent toch in beweging. Je bent niet zo ontzettend moe na de wandeling, iets wat je misschien wel bent na het sporten. Voor je negatieve gedachtes zou ik inderdaad even een gesprekje vragen bij de huisarts voor een doorverwijzing naar een therapeut. Die kan je helpen om anders tegen dingen aan te kijken. Ik herken heel goed dat je niet echt zin meer hebt in school, ik heb momenteel hetzelfde probleem. Ik ga even heel hypocriet zijn en zeggen dat je tóch moet proberen om je best te blijven doen, omdat het gewoon zonde is om het schooljaar zo af te sluiten. Dat geeft geen goed gevoel en kan je eigenlijk de hele zomer dwars gaan zitten.
Over je kwestie wat betreft je vriendinnen en vriendjes, moet je toch gaan kijken naar of je wel echt klaar bent voor een vriendje. Het klinkt supercliché maar als je niet van jezelf houdt, kan je ook niet lekker in een relatie zitten. Het is ontzettend moeilijk om met iemand samen te zijn terwijl jij je zo ellendig voelt. Stel je krijgt een vriendje, is het de eerste weken/maanden geweldig, maar als jij je zo depri voelt, komt het uiteindelijk toch terug, en dan wordt het een hele vervelende situatie voor jou én desbetreffende jongen. Wacht nog heel even en werk eerst aan jezelf en je eigen zelfbeeld voor je iemand in je leven laat. Ik denk eerlijk gezegd ook dat als je, je ellendig voelt, het ook aan je te zien is. Als je de hele tijd stil en teruggetrokken bent, is het gewoon ontzettend moeilijk om contact te leggen met jou voor andere mensen. Zodra je lekkerder in je vel zit en minder negatief bent is het ook makkelijker om mensen te benaderen, waardoor je ook sneller jongens kan ontmoeten.

Lang verhaal kort, eigenlijk wat alle meiden hierboven ook zeggen, ga lekker sporten, of in elk geval bewegen. Blijf je inzetten voor school, en ga met een therapeut praten. Hopelijk helpt het!

Ik herken mij daar ook wel in. Ik ga nu ook naar een studentenpsycholoog. Maar misschien is het voor jou misschien eerst handig om met iemand te praten die je vertrouwd. Ik probeer nu mijn gedachtes op te schrijven in een schrift. En ik had in het begin echt zoiets van: oke, nu ik het allemaal terug lees, is het echt super dom om te doen. Maar het helpt voor mij wel. Ook is het handig om misschien een keer een wandeling te maken gewoon om je hoofd rustig te krijgen?
en wat OpalKaboi hierboven ook zegt; ookal heb je een vriend, dat neemt je gevoel nog niet weg.

Ik herken me er ook wel erg in, ik ben via de dokter bij de praktijkondersteuner gekomen en zij heeft me nu doorverwezen naar een psycholoog.
Misschien dat het jou ook helpt?
En als je niet meteen in een keer op een sportvereniging of sportschool wilt gaan kun je eerst gaan wandelen met een van je ouders? Of proberen te hardlopen 10 minutjes om te beginnen. Dat kan ook al veel doen.

Je kunt ook 2 keer per week wandelen om een begin te maken. Schrijf je negatieve gedachtes op en zet er iets positiefs tegenover wat helpt het beter te maken. Het leven is te leuk om het te laten liggen.