Negatief denken in de avond.

Ik zal een voorbeeld geven van vroeger;
Elke keet als we op schoolreis gingen met nachtjes weg had ik daar overdag super veel zin in en kon ik niet wachten tot het zover was en als ik dan in de avond in bed lag moest ik er weleens om huilen en had ik plots geen zin meer omdat ik mijn moeder zo zou missen. Ik heb het tegenwoordig nogsteeds, dat ik overdag ergens heel veel zin in heb en in de avond helemaal niet meer. Heeft iemand anders hier ook last van en wat kan ik er tegen doen?
Groetjes thuis.

‘s avonds ben je gewoon moe en wanneer je moe bent versterken negatieve emoties. hierdoor voel je je ook minder actief en heb je er geen zin meer in. ik heb er ook last van :’)

Ik had daar ook altijd last van, wat bij mij hielp is er met iemand over praten en vertellen waarom je er geen zin meer in hebt. Ook hielp het mij om vrolijke liedjes te horen zodat ik weer positief ging denken. Het kan ook helpen om al de positieve dingen van bijv. het schoolreisje op te schrijven of te bedenken. Achteraf is het meestal lang niet zo erg dan dat je van te voren dacht.