Neg. gedachten omzetten in positieve

Bij ieder ding dat fout gaat, zoals bij een onvoeldoende/niet genoeg geleerd/alleen staan/iets verkeerds zeggen/teveel eten etc. denk ik echt bij mezelf; Ik wil dood. Ik word nu echt een beetje gek van mezelf want ik weet dat ik nooit zelfmoord zou plegen omdat ik mn ouders geen pijn meer wil doen. Heeft iemand een tip om negatieve gedachten om te zetten in positieve? Alvast bedankt ;’). Ps. Ik heb mezelf lange tijd gekrast en die drang heb ik ook steeds als iets minder goed/fout gaat.

Als je een boze gedachte hebt die niet goed is bijvoorbeeld;ik heb teveel gegeten, ik wil dood. dan moet je verder gaan denken; waarom wil ik dood? als ik doodga dan hebben er heus wel mensen verdriet om mij. wat heb ik er nou aan als ik dood wil? daar moet je aan gaan denken aan de goede antwoorden. *sorry maar ben niet zo goed in uitleggen… :blush: *

Je moet dus je negatieve gedachtes letterlijk omzetten in positieve en proberen wat van het leven te maken!

ikhebditgeleerddopeenspecialezelfvertrouwentrainingofzo,enhetheeftbijmijgewerkt!
Snap je het niet helemaal? dan mag je wel ff mailenn.

zelfmoord is nooit een antwoord. Maar misschien helpt het, hielp bij mij tenminste, om elke dag wat goed over je te zeggen. Als je bijvoorbeeld denkt: Jezus, wat ben ik dom. Denk je: Ik ben hartstikke slim!
Dat geeft je zelfvertouwen.
Of voordat je gaat slapen 3x zeggen: Ik ben heel erg slim, ontzettend knap, ik ben goed zoals ik ben etc.
Zoiets…
xx

Een boekje maken met allerlei positieve zinnetjes en teksten erin en mooie tekeningen. En als je je dan niet goed voelt, daarin kijken :slightly_smiling_face:

Men gelooft al niet meer in de woorden ‘alles komt goed’. En terecht, want je leven zal nooit perfect lopen. Nooit. Men zegt ook altijd ‘na regen komt zonneschijn’. En dat is waar. Maar dan komt er weer regen, dan weer zonneschijn, dan weer regen, dat is nu eenmaal het leven: ups en downs. Maar voor altijd zonneschijn zou ook niet goed zijn. Net zoals in het echt, dan zal de bodem uitputten en uitdrogen. In het leven ook, de bodem van liefde zal vervallen. Als het eeuwig zonneschijn is herkennen we het geluk niet meer, men zal dit gewoon worden. Je kan dit vergelijken met gezondheid, als je heel je leven gezond bent, heb je het niet door, maar pas als je ziek bent, besef ja dat je enorm blij bent als je geneest. Dus regen is nodig. Soms zelfs noodzakelijk. Dus wees blij met wat je hebt, en geniet van je zorgeloze dagen.

Dit is wat ik een tijdje geleden schreef. Ik heb geleerd dat je na elk negatief ding iets goed moet doen, en niet juist iets nog meer negatief. Zo hoor je te denken , en kwens jou succes !!

Dit heb ik ook heel lang gehad, het helpt als er iemand is met wie je kan praten.(voor mij was dat mijn moeder, maar het kan ook je beste vriendin oid zijn)
Bovendien, zorg dat je iets zoekt wat je leukt vind om te doen, al is het iets simpels zoals met fimo klungelen ofzo, dat helpt ook.
Als je trouwens eens met iemand wil praten ofzo mag je me altijd noten (:

Schrijf het op, wat je dwarszit. En probeer eens puur objectief naar je situatie te kijken. Je hebt onvoldoende geleerd, maar hoe weet je dat zo zeker? En wie zegt er dat als je nu nog veel gaat leren dat je dan wel een hoog punt haalt? Of probeer het om te draaien, kijk eens hoeveel mensen er een slechter punt hebben dan jij, en hoe ver je het al gebracht hebt. En ook dat ‘iets verkeerds zeggen’ herken ik wel. Maar iedereen zegt wel ens iets verkeerds, en meestal herinner je je niet eens meer dat iemand iets verkeerds zei. En teveel gegeten? Om een kilo vet aan te komen moet je 9000 kcal eten, grote kans dat je echt niet zoveel gegeten hebt! :wink: