Neef en nicht...

• bedankt voor de reacties allemaal!

Ik zou dit zelf niet prettig vinden. Je bent tenslotte familie, en je hebt, om even plat te zeggen, hetzelfde bloed. Stel je zou een relatie met hem krijgen, hoe denk je dat de familie hierop reageert? ik verwacht niet dat dit goed zou komen. Als het uit zou gaan zou dit het alleen maar erger maken.

Ik zou het dus niet doen.

O wat een ontzettend lastig parket! Dat moet vast heel moeilijk voor jou/jullie zijn. Ik weet dat er heel veel veroordelende mensen in de wereld zijn over deze zaken. Mijn tante is ook met een (achter)neef getrouwd en heeft kinderen gekregen en dit heeft geresulteerd in flinke familieruzie.

Ik zou, hoe moeilijk het ook is, de relatie verbreken. Ik kan me heel goed voorstellen dat je dit niet wilt, maar als je een boel gedoe wilt voorkomen (familiegezeur, moeilijkheden met trouwen, kans op erfelijke afwijkingen, veroordelende blikken etc.) lijkt het de beste optie. En natuurlijk, voor echte liefde wil je vechten, maar je relatie moet wel verdomd volwassen en sterk zijn om deze obstakels te overwinnen. Vraag jezelf of je daar klaar voor bent. Je bent nu 17, hartstikke jong. Een serieuze relatie is al moeilijk op die leeftijd. Laat staan met je neef. Heel veel succes met je keuze.

Hoe is de relatie nu met je vader en zijn kant van de familie?

Zelfde als voorheen alleen vind mijn vader het wel leuk dat ik en mijn broertjes nu wel een neef en twee nichtjes hebben die het leuk vinden om met ons om te gaan. & Dat weekendje weg heeft mijn oma geregeld.

Ik zou er gewoon voor gaan als jullie het beide oké vinden, Er is niets mis met een neef-nicht relatie, het is gewoon legaal. Voor eventuele kinderen later is WEL een probleempje. Dus laat dat checken voordat je het gaat proberen. Er zijn ziektes die te voorkomen zijn. Daarnaast heb je hem nooit gekend en is het logisch dat zo iets kan gebeuren. Het is echt niet raar.

-

Je weet dat het risico op erfelijke afwijkingen wel degelijk groter wordt? Het is in ieder geval iets om ook in acht te nemen, lijkt mij.

Ik vind het persoonlijk een walgelijke gedachte en denk dat het beter is om hier zo snel mogelijk mee te stoppen.

Oja tuurlijk. (:

Why? Het is gewoon legaal.

@ Ribcage: ook al is het legaal, er zijn echt heel veel mensen die er zo over denken. Aan de ene kant snap ik de afkeer, omdat je je het zelf niet zou kunnen voorstellen. Maar ik vind het nogal kortzichtig om er zo over te denken, dus probeer ik dat zelf vooral niet te doen. Liefde overkomt je.

Ja, maar wat gaat andere mensen het aan? Je hoeft toch niet iedere persoon op straat te vertellen dat het je neef is? Dat gaan geen ziel aan en als ‘normaal’ koppel zeg je ook niet tegen iedereen dat je vriend niet familie van je is…

En sowieso, als je iemand van je familie niet kent is er een grotere kans dat je daar verliefd op wordt als je diegene ontmoet. Of dat nu je broer, vader of weet ik het is. Het kan gewoon gebeuren. Juist omdat je zoveel overeenkomsten hebt. Vader x dochter en broer x zus is dan wel weer incest, maar dat is alsnog niet neef x nicht. Ik zie het hele probleem gewoon niet.

Het risico schijnt best klein te zijn, namelijk 2-3%. Net zoveel als dat een vrouw op oudere leeftijd een kind krijgt. Ik zelf denk ook dat je het gewoon moet aankijken en niet afkappen.

Ik zou het gewoon doen, dit gaat heel lullig klinken, maar hoe groot bestaat de kans dat jullie echt een lange relatie krijgen op afstand terwijl jullie nu weten dat jullie familie zijn.
Nogmaals, ik bedoel dit niet gemeen maar ik denk dat dit gewoon een liefde is om even te ontdekken.

Dit is niet waar. 2-3 procent is voor mensen die een kind krijgen zonder gezamenlijke voorouders. Dit risico wordt nog 2-3 procent extra wanneer een neef en nicht een kind verwekken.

Heel erg moeilijk. Aan de andere kant: je zal niet de eerste persoon in de wereld zijn die iets met haar neef zou krijgen.

Ja en poepseks is ook legaal maar ook dat vind ik walgelijk.

Nee maar legaliteit heeft er toch niks mee te maken? Tevens is het mijn mening. Je hoeft het niet met me eens te zijn.