Need your help :(

Hey,

Sinds een tijdje zit ik de hele dag met onderstaand verhaal in mijn hoofd… ik moet het gewoon echt even kwijt! Jullie tips/reacties zijn trouwens van harte welkom.

Ik had altijd een vriendinnengroep van 6 meiden. Het was gezellig, we hadden wel vrij vaak discussies (die vaak via whatsapp ontstonden) maar het kwam wel altijd weer goed. Het was prima voor mijn idee al werd de relatie soms wel beschadigd door al die discussies. Toch voelde iedereen zich wel op zijn gemak in onze groep van 6 meiden.

Sinds kort is daar eigenlijk verandering ingekomen. Er zijn meer (voornamelijk) meiden bijgekomen. In totaal bestaat de groep nu uit 12 man. Van de mensen die er zijn bijgekomen ken ik ze allemaal wel, vind ze ook wel aardig, maar ken ze niet persoonlijk. Ik weet wie ze zijn (sommigen zijn oud collega’s) maar dat is het ook.

Uit mijn oude vriendinnengroep van 6 man zijn mijn 2 beste/goede vriendinnen, heel close geworden met een paar meiden uit de ‘nieuwe’ vriendengroep. Ik zelf ben een persoon die in groepen héél afwezig is, maar in één op één gesprekken best open kan zijn. In groepen komt er een soort schilt om mij heen waardoor het lijkt alsof ik er niet meer ben. Soms zeggen mensen wel eens ’ Hey! Ben je er nog?’. Dit deed laatst ook iemand uit de nieuwe vriendengroep. Dit begon tot frustratie bij mij te leiden dus ik ben begonnen aan een korte training. Of het nou echt beter is geworden kan ik nog niet zeggen, helaas…

Maar goed, back to the point, 2 goede vriendinnen van mijn oude vriendengroep zijn dus heel close geworden met iemand uit de nieuwe vriendengroep. Prima, in eerste instantie. Mogen ze zelf weten. Maar het begint nu erger voor mij te worden. Klinkt heel zielig uit eigen medeleiden maar zo bedoel ik het niet.

Ik heb het gevoel dat ze mij niet meer zien. Het lijkt of mijn 2 goede vriendinnen het veel gezelliger hebben met de nieuwe vriendinnengroep. Ik ben bang dat ik ze kwijt raak. Heb dit nu al meerdere malen aangegeven, zij komen vervolgens met het idee om vaker alleen af te spreken etc. (wat als idee ontstaat maar niet vaak gebeurt). Ik was vorige week meegegaan het hele weekend naar een festival met de nieuwe vriendengroep, probeerde ‘aandacht’ te krijgen van één van mijn goede vriendinnen, maar al haar aandacht leek te gaan naar de nieuwe vriendin uit de nieuwe vriendengroep van haar.

Ik gun ze nieuwe relaties, nieuwe vriendinnen, gezelligheid heb dit ook meerdere malen tegen hun gezegd, en mijn probleem of hoe ik dit moet noemen uitgelegd, maar er veranderd niks. Ze geven aan dat ze het wel snappen maar nogmaals geen verandering. Ik weet niet meer wat ik moet doen en ben radeloos…
De hele groep achter me laten is geen optie, dan heb ik niemand. En houd eerlijk gezegd toch echt wel van mijn 2 goede vriendinnen.
Iemand met een idee?

Probeer ook zelf het initiatief te nemen… Je geeft aan dat het bij ideeën blijft maar hoe komt dat dan? Kun je zelf niets met ze afspreken? Misschien ook met het nieuwe meisje erbij zodat je haar ook leert kennen? (of beter leert kennen) En blijf vooral jezelf! Zo vonden ze je eerst ook leuk; en iedereen is nu eenmaal anders. Als je dicht bij jezelf blijft komen vanzelf de juiste mensen naar je toe en bouw je de beste vriendschappen op. Niet iedereen doet het goed in grote gezelschappen en dat is ook niet erg maar probeer het wel :slight_smile: