Need Some Advice, --> Friendzone.

Hi meiden…
het is inmiddels alweer 9 weekjes uit met mijn ex die achter mijn rug om over me tegen zijn vrienden geroddeld heeft achteraf, en nog steeds heb ik er elke dag verdriet van…
1 van zijn vrienden en ook mijn goede vriend is hartstikke aardig en heeft me veel gesteund.
hij is laatst bij ons komen eten, en dat was hartstikke gezellig.
alleen maar om me te helpen met lol maken en mijn ex te vergeten.
nu wil hij volgend weekend gezellig films gaan kijken met me.
dat lijkt me hartstikke leuk, maar is dat wel zo verstandig…?
op whats app doet hij ook een klein beetje flirty…
en het is tenslotte een vriend van mijn ex.
die vriend is het helemaal met me eens over dat ik boos ben op mijn ex.
hij zegt steeds tegen me: het is wel een goeie kerel, en het is een vriend van me, maar wat hij jou heeft aangedaan maakt hem een minder goede vriend van me en is niet normaal zielig voor je…
dat is lief en het steunt me.
oke ik dwaal af.
mijn punt is, dat ik graag die film wil kijken met die vriend.
en het lijkt me super gezellig, maar sommige dingen die hij zegt wijzen er een beetje op dat hij me leuk vindt, en dat wil ik liever niet. Het zou onze vriendschap verpesten.
ik ben absoluut nog lang niet toe aan een nieuwe vriend. ik voel wel wat voor hem, maar dat gaat denk ik meer de vriendschappelijke kant op.
het ligt niet aan hem en hij is een hartstikke aardige jongen en ik wil graag met hem een filmpje kijken en we gaan waarschijnlijk ook nog meer leuke dingen samen doen, maar toch vind ik het eng om in het donker naast hem op de bank te gaan zitten. tuurlijk, dat kan ook vriendschappelijk zijn. maar ik wil alleen vermijden dat het niet zo is.
wat moet ik doen…?
nog andere vrienden meevragen is ook niet echt mogelijk dan word het te druk.
ik wil het wel graag.
oke dit verhaal is een beetje wazig ik weet het.
maar het komt er op neer dat de vriend van mijn ex een beetje met me flirt, nu een film met me wil kijken alleen met mij en ik bang ben dat het de verkeerde kant op gaat terwijl ik nog niet toe ben aan een nieuwe relatie.
precies zo ja.
oke heel wazig en het verhaal gaat alle kanten op maar misschien kunnen jullie me helpen.
adviess…?
thankyou! 'x

Ik zou gewoon duidelijk zijn als ik jou was :slightly_smiling_face: niet terugflirten en gewoon vriendschappelijk aardig tegen hem doen. Als hij iets bij je probeert, kun je zeggen dat je dacht dat het niet de bedoeling was dat er meer zou gebeuren dan film kijken, en dat je dat ook niet wilt. In ieder geval niks tegen je zin in doen!

Ik zou hem laten merken dat je hem alleen als gewone vriend wilt. Dus ook niet te veel terug flirten. Verder kan je ook proberen om op een speelse manier te zeggen dat je wel echt film wilt kijken. Ik kan even geen voorbeeld bedenken…

Ik zou wel proberen het duidelijk te maken voordat jullie film gaan kijken. Anders wordt het straks awkward of ongezellig als hij je probeert te zoenen oid.

ja dat zou pas awkward zijn :blush:

Ik zou in ieder geval goed opletten welke film je gaat kijken, dus geen romantische ofzo… :slightly_smiling_face:

Hahahaha nee dat zou echt verschrikkelijk zijn . Maar waarschijnlijk gaan we the exorcist kijken … En als ik dan bang ben ofzoiets gaat hij me wel knuffelen zo is hij wel … Dan is ook wel gevaarlijk, maar een knuffel kan nog niet zoveel kwaad right …? :’)

-------