Need info over piercing boven in oor

Hi =D
Ik ben al weken aan het zeuren of ik een piercing mag, en uiteindelijk mag ik er dus een. En ik wil graag een ringetje boven in mijn oor. Ik weet alleen niet hoe ze die er in zetten (1). Of er bijwerkingen zijn (2) en waar ik ze goedkoop kan laten schieten > omstreek Eindhoven, Best (3)
Ik zou hier graag meer informatie over willen! =D
x

ik ben niet bekend in de omstreek eindhoven,
maar ik woon in arnhem en daar heb ik mijn piercing laten zetten bovenin mijn oor.
en even btw. je laat em ‘‘piercen’’ niet ‘‘schieten’’!
ze doen het met een wat dikkere holle naald,
en die duwen ze door je kraakbeen bovenin je oor.
en dan knippen ze die af, zodat er een soort ‘‘buisje’’ bovenin je oor zit.
en dat buisje is hol, en daar doen ze de piercing tussen,
en die duwen ze dan als het ware je oor in, en dan dichtmaken en TADA.
je hebt een piercing (:
en ik antwoord eerlijk dat ik het de eerste 2 sec. wel pijn vond doen.
maar daarna viel het hardstikke mee!
hopenlijk heb je er wat aan.

Bij de V&D in Eindhoven kan je piercings latenzetten volgens mij.
Een meisje uit mijn hockeyteam had daar ook een piercing, toen ging ze hem verwisselen voor een andere en toen viel ze flauw en toen van de trap af en toen was het even drama - hersenschudding volgens mij maar ik wee tniet precies waardoor dat kwam… Het lag wel aan die piercing
en ik woon ook in Best xD

ik heb hem zelf laten schieten bij een juwelier… maar lang niet allemaal doen ze dat… daarna gewoongoed schoon blijven houden!

je mag 'm vanaf vorig jaar januari niet meer laten schieten. ju moet piercen. ik heb er ook een. vorig jaar aug. laten piercen. Ik heb er slechte ervaringen mee, maar dat betekent neit dat jij dat ook hebt, sinds vorige week (8 maanden later dus) heb ik er geen last meer van. heb er een super mooie in zitten. x)

hij geneest na ongeveer 3 maanden bij mij na 8 maanden x) je moet 'm dan kei goed schoon houden de eerste tijd, met unicura zeep. maar dat zeggen ze daar ook.
bijwerkingen… in het begin is het kut om erop te liggen maarja, wie mooi wil zijn moet…
datja!
het kost flink wat geld bij sommige maar als je goede adresjes weet kan het misschien wat minder kosten.
ik ben ook niet echt bekend in eindhoven e.o.
ik heb 'm ook in arnhem laten piercen. x)
l’extremiste (a)
nahja, veel succes !

waar heb jij dan laten piercen?

Ik snap niet waarom je hem niet meer mag laten schieten. Ik ken er zoveel die dat hebben laten doen, niemand heeft er problemen mee gehad. Ik hoor meer negatieve ervaringen over piercen dan over schieten.
Ik heb m zelf ook laten schieten bij de juwelier, maar dat is al 7 jaar geleden… nooit last van gehad.

ik HAD er ook ooit 1 en die hadden ze ook geschoten maar ik heb wel eens gehoord dat met schieten het kraakbeen kan gaan zweven ofsoiets en dan kan je hele oor opgefokt raken.
mja iig bij mij bleef steeds me haar er aan hangen en na een tijdje ging die denk daardoor ontsteken en heb ik hem maar weg gehaald.
kheb dr maar een klein bijna onzichtbaar plekje aan overgehouden.
iig kzou het gewoon bij een piercing shop laten doen hoor.

Ik heb twee piercings boven in m’n oor laten zetten door een vriendin. Helaas moest ik eergisteren 1 er uit halen omdat ie ontstoken was en er zooi uitkwam. :S nu nog maar eens kijken of ik die er weer ergens in kan prutsen.

Ik heb toen ik… 7 jaar was geloof ik ook een oorbel boven in m’n oor laten schieten. Die is gaan ontsteken en toen heb ik 4 jaar een littekensweefselbobbel op m’n oor gehad. >.< Nu is het weg en zie je er niks meer van.

TOEN JE 7 WAS?! Boven in je oor! Au!
K zou t nou nog steeds niet doen omdat ik daar gewoon geen type voor ben, maar bij sommige mensen staat t wel leuk. Maar t lijkt me echt pijnlijk…
(Nuttig dit bericht ; ) Maar goed: upje dus :stuck_out_tongue:)

Ik heb precies het zelfde gehad, ik had m ongeveer 5/6 jaar geleden laten schieten. alleen zit bij mij die littekenweefsel bobbel er nog steeds. Maar ben eigenlijk blij dat het metteen ging ontsteken en dat hij er uit moest. want ik vind het nu eigenlijk echt lelijk…sorry hier heb je niet zoveel aan :zipper_mouth_face:

Zo mogen nog wel “handmatig” schieten.
Dat is dus wel met een pistool, maar het is niet op druk zeg maar.

Hmm bijwerkingen, naja alleen dat he kan gaan ontsteken natuurlijk. Dus moet je het goed schoonhouden etc. Overigens niet met Sterilon, dat schijnt niet goed te zijn. Ze verzinnen elke keer iets nieuws =P

Nee, idd. K heb laatst “gewone” gaatjes in mn oren laten schieten (ja nou pas ja, ben 17 ; )), en dat doen ze idd met een pistool wat meer lijkt op een nietmachine dan op iets waar druk achter staat. Het ‘schiet’ dus niet echt.
Maar gewoon met een naald prikken lijkt me zo pijnlijk!
(En dat sterilon: zal wel hoor :stuck_out_tongue: Waarom is dat nou weer slecht? Volgensmij gebruikt iedereen dat al sinds het bestaat daarvoor ; ))

Ik weet alleen niet hoe ze die er in zetten.
Als ze het ‘schieten’ net zoals bij een gewone oorbel al raad ik je dat af, en als ze het piercen met een naald door je oor.

Of er bijwerkingen zijn.
Nou als je het niet goed verzorgt gaat het ontsteken en dan krijg je van die horrorverhalen die je soms op tv hoort dat je bijvoorbeeld het puntje van je oor mist, was pas nog bij Oprah haha.
Maar het kan ook gewoon zijn dat je lichaam er niet tegen kan, die stoot hem dan als het waren af totdat hij eruit valt.

en waar ik ze goedkoop kan laten schieten.
Weet er geen in die omgeving sorry. En soms is goedkoop niet altijd de beste optie, kijk gewoon of dat alle spullen die ze gebruiken verpakt zijn en of ze met handschoenen werken.

Ik heb er zelf een, een knopje.
7 euro kostte het.

Bijwerkingen niet gehad, eerste dagen sliep ik lastig aan die kant, omdat je toch met je oorbel echt erop ligt. :slightly_smiling_face:

Ik heb 'm overigens laten schieten, en bijna iedereen die ik ken en er een heeft , heeft hem laten schieten. :slightly_smiling_face:
Niemand die rare bijwerkingen gehad heeft.

ik heb die van mij laten schieten, alleen dat mag nu niet meer dacht ik.
ik heb dr alleen heel wat problemen mee gehad, want er kwam een hele grote bult achter mn oor te zitten, maargoed die was na n paar weken ook weg, terwijl ik m wel goed verzorgen.

ik zou naar een piercingshop gaan, ben je misschien wel duurder uit, maar dan weet je wel dat het ook echt goed gedaan word

ik heb geen piercing laten zetten boven in mijn oor of zo, maar vroeger wel gewoon 2 gaatjes in mijn oorlellen. ik den dat de informatie hetzelfde is als voor een piercing boven in je oor? je kan het bij de v&d, een juwelier en bij sieradenwinkeltjes laten zetten (ik geloof bij claires… noujaa in ieder geval bij dat soort winkels xD ). het kost meestal tussen de 10 en 20 euro. ligt er natuurlijk maar net aan bij welke winkel je 'm laat zetten.
ik weet niet of je weet hoe ze een piercing zetten? dus met een holle “dikkige” naald en dat je dan eerst een knopje krijgt (dus ook hetzelfde als in oorlellen) en je daar aan moet draaien zodat het niet vastgroeid enz. na verloop van tijd kan kan je je knopje eruit halen en een mooi ringetje kopen =)
je moet er vooral met vieze vingers vanaf blijven en erop letten dat het niet gaat ontsteken enzo, maar dat lijkt me voor zich allemaal xD

ik heb al 2 jaar lang een piercing bovenin mijn oor en ik heb nooit problemen gehad. als je het sweer(?)knopje er lang genoeg inhoud en het goed schoonhoud, er elke dag even met schone handen aan draait en verder er niet aan zit komt het allemaal goed. het enige wat er wel kan gebeuren is dat je kraakbeen scheurt of breekt en dat komt nooit meer goed. sommige juweliers schieten ze daarom niet meer in het kraakbeen.

Ik heb ook een helix, zo heet dat toch?
Ik kreeg hem toen ik 11 was, deed wel zeer, zeerder dan mijn navelpiercing. En je meot de eerste maanden goed uitkijken. Ik de efteling in de python ging mijn hoofd zo tegen die steun en dan had ik er een bultje op. Maar voor de rest nooit iets gebeurd mee en mijn oor heeft ng gewoon een mooie vorm :slightly_smiling_face: