Need help! Depressieve/jaloerse jongen, is het klaar?

Hallo allemaal,

Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen om dit zo kort mogelijk te houden.
Ik heb een jongen(C in het verhaal) ontmoet tijdens mijn stage. Het klikte supergoed en al na een paar weken vroeg hij me mee uit. We appten al veel en hij stuurde me al die tijd, elke morgen een ‘goede morgen’ berichtje. We praatten de hele dag. Ook onze dates gingen goed! We hadden echt veel plezier en hij appte me na die tijd dat hij het zo leuk had.

Deze jongen is zijn moeder op zijn 16e verloren. Daar heeft hij het super zwaar mee gehad en afentoe viel hij terug in zijn depressie. Dit was het geval tijdens onze date periode. Hij had minder zin om af te spreken en was minder sociaal wat betreft app. Hij appte me altijd nog goedemorgen maar we reageerden pas na uren opelkaar. Natuurlijk toonde ik begrip en bood aan dat hij met me kon praten wanneer hij wilde en trok me er niet zoveel aan dat het contact minder was.

Op een gegeven moment moest C werken met nog een jongen(laten we hem M noemen) in de sportschool. Hij(C) zei knipoogend dat hij straks mij zou komen helpen. Ik was zover om een oefening uit te voeren waarbij ik hulp nodig had. Ik wilde hem natuurlijk vragen maar hij(C) was bezig met iemand anders, dus vroeg ik die andere jongen (M) die toch niets deed. Al snel zag ik hem(C) met jaloerse blik onze kant op kijken. Op een gegeven moment confronteerde hij(C) me er zelfs mee, waarom ik hem niet om hulp vroeg en dat het hem echt niet lekker zat dat ik die andere om hulp vroeg en veel van de tijd bij M was. (die andere jongen(M) ken ik al een tijd en hij en ik hadden in het verleden gedate maar ik zag hem echt als een goede vriend)

Nou dag daarna hadden we een date gepland.
Ik betrapte hem op een ‘kleine’ leugen en ik confronteerde hem hier gelijk mee.
Dit hadden we uitgepraat en toen kwam hij ineens met:
‘Laten we eerlijk zijn, ons contact verwaterd en ik ben soms bang dat ik er niet klaar voor ben voor iets serieus.’ Hij zei dat hij me wel leuk vond maar niet wist of dit genoeg is voor meer. Dat we beiden nog weinig moeite doen en de gesprekken niet soepel lopen.
Absoluut mee eens maar dit was in zijn depressie periode… dat het contact verminderd werd. En dat het contact minder werd was al een week of 4 geleden en dan komt hij er nu nog mee aanzetten? hmm

Ik vond dit zo raar aangezien hij een dag ervoor zo jaloers werd op een andere jongen.
Het is nu een paar dagen verder en we hebben geen contact meer.
Maar over een aantal dagen zie ik hem weer in de sportschool. Ik weet niet hoe ik moet doen en of zijn reden dat het ‘klaar’ is de werkelijke reden is.
Velen van mijn vriendinnen dachten namelijk dat hij bang is nog een dierbare te verliezen of dat hij niet tegen jaloezie kan en het niet kon handelen.

Moet ik met hem praten of moet ik het afwachten? wat vinden jullie

Ik hoop dat jullie hier een beetje een beeld bij hebben en me advies tips en mening kunnen geven!

x

Ik zou niets doen. Hij wil niet, om welke reden dan ook, dan is dat helaas zo. En als hij toch wil, weet hij jou wel te vinden.

Tja, ik denk zelf dat dát ook aan z’n periode ligt, want dat had ik ook altijd met mijn depressie. Dan was ik ook meer jaloers/en had ik moeite met relaties (ook met vrienden) te behouden omdat ik er gewoon zo weinig energie er voor had.

Hoe ik het zie: hij zit heel erg met zijn depressie in de knoop, en meestal heb je zelf niet door dat bepaalde dingen daardoor komen

Wat je daar mee gaat doen moet je zelf weten, want als het al in het begin zo gaat dan zal het niet beter gaan plots omdat je in een relatie zit ofzo

Kijk, als je hem leuk vind zal ik hem gewoon aanspreken en het liefst even privé.
Ik zal hem vragen of “ik/jij” nog iets voor hem betekent.
Zo nee ja, dan is het over, maar ik weet ook dat enkele jongens dit doen als zelf bescherming.
Dus de vraag om duidelijkheid kan denk ik geen kwaad.
Je heb er tenslotte deels recht op toch?.
-Juul