Need advice! Het lijkt alsof ik hem niet ken.

Ik ben nu ruim een jaar samen met mijn vriend, en ik ben nog steeds net zo verliefd op hem als in het begin. Alleen sinds deze week ben ik eens gaan nadenken en er zijn twee dingen waar ik best mee zit. En ik weet niet goed hoe ik dit aan hem moet vertellen of wat ik kan doen.

Het zit namelijk zo: elk weekend zie ik hem. En elk weekend doen we 's avonds niks anders dan op de bank tv kijken met onze ouders. We zijn allebei aan het sparen en daardoor is het lastig om elk weekend naar de bios te gaan of uiteten ofzo. En met andere vrienden afspreken lukt om bepaalde redenen ook niet… We zijn dus niet heel vaak alleen met z’n tweetjes, omdat er altijd iemand bij is. In bed komt praten etc. er ook niet echt van, die quallity time hebben wij gewoon niet… en hierdoor voelt het alsof ik hem maar van één kant ken, namelijk hoe hij nu is.

Na een jaar ben ik hem natuurlijk goed leren kennen, zoals hoe hij reageert, hoe hij doet, wat hij bedoeld en hoe hij soms denkt. Maar dat is alleen hoe hij nu is! Ik wil zo graag meer over hem weten, hoe hij was en wat hij allemaal meegemaakt heeft. Maar we praten nauwelijks ‘echt’ dus…

Iemand enig idee wat ik moet doen? Wat ik tegen hem moet zeggen? Want ik twijfel heel erg…

Ga een keer gezellig naar het park ofzo, en begin over herinneringen van vroeger… Vraag dan naar de Zijne en waarschijnlijk komt het gesprek dan vanzelf op gang

Vraag gewoon of jullie wat vaker gewoon alleen samen elkaar kunnen zien, of ga ipv beneden tv kijken een keer samen op je kamer zitten

Hee!

Dit is een erg lastig dilemma en ik weet hoe het voelt. Het is echt lastig om je gevoelens uit te spreken als je niet het juiste moment kan vinden. ( ik zit zelf ook vaak met dat soort dingen). In mijn vorige relaties heb ik wel gemerkt dat het niet handig is om het weg te stoppen want dan krijg je op een gegeven moment als het echt te veel word een uitbarsting en dan ga je veel oude koeien uit de sloot halen. Wat er dan gebeurd is dat je vriend nog bozer word, aangezien je zo doet. Ik zal je één ding vertellen: hij is super ontwetend. Jongens krijgen niks binnen over wat jij voelt tenzij jij het ze verteld. Ze zijn er zich gewoon niet echt bewust van totdat jij het ze zegt. Ik val bij mijn huidige vriend altijd met de bom op tafel… Dat vond ik in het begin heel lastig, maar hij pushed me er nu ook toe, omdat hij het wel wil weten, ookal zal ik hem dan af en toe kwetsen. Vertel het hem, zeg wat je dwars zit… lucht je hard, en dat kan je echt op elk moment doen. Dat jullie samen buiten een wandeling maken, als jullie 's avonds laat naar zijn kamer gaan… Ga er niet omheen draaien, dat zal jullie allebei alleen maar meer pijn doen. Als het je niet lukt face to face, doe het dan via social media (dat is namelijk tegenwoordig makkelijker)… Uiteindelijk, na wat vaker dingen op tafel gegooid te hebben, lukt het je wel om het persoonlijk te vertellen. Maar zeg wel wat je dwars zit, anders zal hij nooit begrijpen waarom jij ineens wat chagrijnig word of geirriteerd. Jongens zijn van zichzelf ook direct, en ze waarderen het echt als je het gewoon vet hard in hun gezicht zeggen.

Ga inderdaad een keertje op je kamer zitten in plaats van bij je ouders. En iets doen hoeft niet duur te zijn, je kan ook een stuk lopen en dan ergens gaan zitten, dat doen mijn vriend en ik ook vaak.

en ik zou er met hem over praten, of jullie wat vaker met z’n 2en samen kunnen zijn.

Idd, maak een boswandeling ofzo! Als het niet regent vind ik dat altijd heel leuk om te doen met mn vriend, en klets dan een beetje? Als je eenmaal begint met praten komt het vanzelf wel goed!

Ga rondje wandelen of ga niet bij zijn ouders film kijken maar op 1 van jullie (slaap)kamers! Dan kun je daar lekker kletsen!

Dit hadden mijn vriend en ik ook na een jaar tijd ongeveer, maar dan zat mijn vriend in jouw situatie: hij wist na een jaar/15 maanden tijd niet hoe ik werkelijk was en hoe ik over bepaalde dingen dacht, precies wat jij van je vriend niet weet. Mijn vriend heeft me, nadat ik het nog niet doorhad wat hij precies wilde, toen een wake-up call gegeven en die was ook nodig. Vanaf die tijd gaat het heel goed en zijn we alleen maar closer geworden.

Ik denk niet dat je een wake-up call moet geven, aangezien je het nog niet echt met je vriend hebt besproken. Ga inderdaad een keer op je kamer zitten en geef aan dat je het fijn vindt om wat dingen over het verleden van je vriend te weten. Of ga een keer een rondje wandelen buiten, dat vind ik zelf minder gedwongen altijd dan op je kamer zitten. Dan kun je misschien ook makkelijker praten.

Samen een wandeling maken? Dat helpt bij mij, want dat is een moment waar je heel veel kan praten.

Waarom gaan jullie überhaupt altijd tv kijken met je ouders? Ik zou dat zelf echt noooit doen. Tijdens het eten als je met je ouders eet kan je met hen praten en dat is voor mij genoeg iig. Totaal geen behoefte aan om met ze tv te gaan zitten kijken elke keer en al helemaal niet als ik m’n vriend alleen in het weekend zou zien. Dat is jullie tijd, ga dan iets met z’n 2en doen. Uiteindelijk ben je daar voor elkaar.

Wat hierboven gezegd wordt zijn wel goeie tips, sowieso een wandeling maken. Heb ik ook veel gedaan en dan ga je vanzelf praten.

Kan me dit ook totaal niet voorstellen eigenlijk, ik praat en vraag sowieso uit mezelf wel veel en gewoon wat ik wil weten. En via iets randoms op tv ofzo of iets wat je buiten ziet tijdens zo’n wandeling kan je op hele gesprekken komen waar uit nog meer gesprekken komen, tenminste dat ben ik gewend. Gaat vanzelf dan.

Oh trouwens qua dingen doen die geld kosten, op sites zoals Groupon staan trouwens ook wel eens leuke dingen waarmee je uit eten/bios kan voor weinig geld. Ik en een vriendin hebben laatst 4x iets gekocht waarmee je voor maar 9,50 met z’n 2en uit eten kan bij een pizzeria en ook bioskaartjes voor 6,50.
Of van die Kruidvat bioscoopkaart acties. Gewoon het goedkoopste artikel zoeken waar je die kaartjes bij krijgt en dan gelijk inslaan, die zijn voor 2 jaar geldig ofzo. Ik had afgelopen keer 5 nagellakjes van 4 euro gehaald en dus 5 bioskaartjes voor niks zowat :sunglasses:

Dit lost natuurlijk niet je gelijk je probleem van niet veel weten over hem op, maar dan zou je misschien vaker iets kunnen doen samen ondanks dat jullie sparen.

Wandelen! Wandelen vind ik heerlijk. Je kan lekker praten en als er even stilte is dan is dat niet erg :slightly_smiling_face:. Zou ik nu al mee beginnen en dan kan je met de sneeuw heerlijk door de sneeuw lopen en sneeuwballen gooien.

Ja, wandelen kan hartstikke gezellig zijn!