Nee

Dit is de eerste keer dat ik een verhaal schrijf, ik hoop dat jullie het leuk vinden

Ik hoorde het geluid van Marks auto, ik was opgelucht en nog steeds verbaasd van wat er is gebeurd. Ik loop naar de spiegel en vraag mezelf af: ‘‘Hoe heeft het zover kunnen komen’’. Ik zie het condoom nog op mijjn nachtkastje liggen. Dan hoor ik mijn moeders voetstappen op de trap. Ik kleed me snel aan en ik doe het condoom in mijn prullenbak. Dan komt mijn moeder binnen en ze vraagt:’‘Sophie wat wil je eten’’
Ze kijkt met een blik op de prullenbak, waar het condoom in zit. Ik zeg snel dat ik gebakken aardappelen wil. Nog steeds geschokt over het feit van wat er net gebeurd is pak ik mijn dagboek.

[i]Lief dagboek

Ik heb al eerder verteld over Mark. Het was mijn droomjongen, hij gaf me cadeautjes en was zo lief voor me. Tot vandaag. Eerst praatte ik tegen hem op msn. Hij zei opeens doe je webcam aan. Ik zocht er niks achet en deed hem aan. Toen begon hij allemaal dingen te zeggen zoals: Als je het niet doet dan maak ik het uit. Dat wilde ik niet dus ik deed het. Daarna kwam hij langs. Toen hij mijn kamer inkwam zag ik een condoom in zijn broekzak zitten, ik had er geen goed gevoel over. Ik vroeg aan Mark voor wie zijn die? Hij zei dat het voor ons was. Ik zei dat ik er nog mee wilde wachten en dat ik er nog niet klaar voor was. Hij pakte me met beide handen beet en zei:’'Ik zorg er wel voor dat jij er klaar voor word. Ik probeerde los te komen, maar hij was te sterk. Ik schreeuwde zo hard als ik kon, maar mijn moeder was naar de winkel, mijn vader was werken en mijn zusje was bij een vriendin. Hij rukte gewoon mijn kleren van mijn lijf en hij trok zijn broek uit en deed in een supersnel tempo het condoom om. Hij verkrachtte me gewoon, een paar keer. Ik moest vreselijke dingen doen. Toen kwam mijn moeder terug. Mark kleedde zich supersnel om en hij zei dat hij Zaterdag nog een keer kwam. Ik ben nu zo bang. Maarik houd nog steeds van hem.

xx Sophie [/i]

Ik moet eingelijk nog huiswerk maken, maar daar ben ik eveng niet voor in de stemming. SOPHIE ETEN. Wat is er toch met je Sophie, je bent zo stil. Ik zeg met een zacht stemmetje niks en daar laat mijn moeder het ook maar bij.

Moet ik verder gaan of hebben jullie miss nog tips?

Het lijkt me een leuk verhaal, maar misschien moet je wat meer gebruik maken van dubbelepunten en ‘’. Want ik merk pas halverwege de zin dat iemand iets hardop zegt. Voor de rest lijkt het me wel leuk :slightly_smiling_face: Verder

Dankje, ik zal er op letten

Oeps iets te veel reacties :stuck_out_tongue:

Verddeerr:D:):grinning::):grinning::):grinning:

Verder :grinning:

BTW, ik volg ook een verhaal dat ook zoiets is ( 't heeft al bijna 1000 reacties, misschien moet je maar es een keer een kijkje nemen, hier is de link:
http://forum.girlscene.nl…e/list_messages/184554/31

soory hoor, maar ik heb een een keer een boek gelezen genaamd NEE! en daar ging het ook over een meisje die dan een vriendje had en die dan perse sex wilde hebben. Hier gaat 't over;

De hoofdpersoon is Denise. Ze is viertien jaar. Haar ouders zijn gescheden en haar vader woon nu in spanje. ze heeft 2 goede vriendinnen uit het drop (anneloes en mijke) daar kwam ze eerst vandaan. Ze is nu verhuisd naar de stad en daar heeft ze nieuwe vrienden Lindy,Marco,Fernando en rik. Ze heeft ook een vriendje die heet Benito. Ze is wel onzeker maar dat veranderd in de loop van het verhaal want ze krijg steeds meet zelfvertrouwen. Benito is daarna de hoofdpersoon. Hij is zestien jaar oud en verliefd op Chanti. Hij heeft verkering met denise. Hij heeft drie goede vrienden : Marco, Fernando en rik. Hij doed heel aardig tegen denise maar hij is eigenlijk anderen dingen van plan.

als je je niet heb laten inspireren (en eigenlijk ene beetje kopieren) door dit boek, kan je wel door! maar ik vind dit wel heel erg op elkaar lijken, ook omdat ze bijv. met hem deed enzo zonder wil, maar toch van m hield blablabla.

Wow wat een dubbelpost, haha.

Een aantal tips;

1. Denk aan aanhalingstekens, zonder deze is je verhaal echt níét te lezen.
  2. Als iemand iets heel hard roept, doe het dan niet zo; PIET WAAR BEN JE, maar eerder; ‘‘Piet, waar ben je!’’ roept Jan zo hard als hij kan.
  3. Het gaat allemaal een beetje te snel, dit stukje vooral; Ik hoorde het geluid van Marks auto, ik was opgelucht en nog steeds verbaasd van wat er is gebeurd. Ik loop naar de spiegel en vraag mezelf af: ‘‘Hoe heeft het zover kunnen komen’’. Ik zie het condoom nog op mijjn nachtkastje liggen. Dan hoor ik mijn moeders voetstappen op de trap. Ik kleed me snel aan en ik doe het condoom in mijn prullenbak. Dan komt mijn moeder binnen en ze vraagt:’‘Sophie wat wil je eten’’
    Ze kijkt met een blik op de prullenbak, waar het condoom in zit. Ik zeg snel dat ik gebakken aardappelen wil. Nog steeds geschokt over het feit van wat er net gebeurd is pak ik mijn dagboek.

Ik heb het echt moeten nalezen om het een beetje te begrijpen. Je raast er echt doorheen, wat nogal moeilijk te volgen is. Je kan het ook zo doen;

Ik hoorde het geluid van Mark’s auto. Ik keek tien seconden uit mijn raam en zag hem wegrijden. Ik was opgelucht dat hij weg was, maar nog steeds verbaasd over wat er gebeurd was. In mijn hoofd flitste de beelden van gisternacht als een film aan me voorbij.
Ik stond op van mijn kruk en liep naar de spiegel toe. Daar pakte ik een borstel, begon mijn haar te borstelen en vroeg mezelf af hoe het ooit zo ver heeft kunnen komen. Wat is er allemaal gebeurt? Waar is het fout gegaan, waar maakte ik de verkeerde keuzes?
Ik legde de borstel neer en plofte neer op mijn bed. De deken lag verfrommeld op mijn bed en de kussens lagen rommelig half op elkaar.
Ik zag dat op mijn nachtkastje nog steeds de condoom lag. Geschrokken pakte ik hem vast en gooide hem zonder na te denken in de prullenbak. Ik hoorde voetstappen.
Snel pakte ik een joggingbroek en een simpele top en wisselde die in voor mijn pyjama. Nog net op tijd ben ik omgekleed, want ik zit nog geen tien seconden en de deur gaat open.
‘‘Hé, Sophie,’’ zei mijn moeder met een glimlach, ‘‘wat wil je eten?’’ Toen wierp ze een blik op mijn kamer. ‘‘Wat een rotzooi… wat heb jij nou weer gedaan? Je had je bed best even mogen opdekken, hoor, lieverd.’’ Ze liep de kamer in en begon mijn kussens op te schudden. Toen ze daarmee klaar was, zette ze alles wat op mijn nachtkastje stond weer recht.
Ik zag haar in de prullenbak kijken en ik trok wit weg. Uit paniek dacht ik niet na.
‘‘Doe maar gebakken aardappelen,’’ ratelde ik in een poging mijn moeder weg te krijgen, ‘‘oké?’’ Mijn moeder liep de kamer uit.
‘‘Ruim jij je kamer even op, Sophie?’’

Nog steeds geschrokken pakte ik mijn dagboek. Ik hoopte dat ze niets had gezien.

Uhu, het lijkt wel een beetje op mijn verhaal :S
Maar schrijf wel gewoon door! Wil wel verder lezen!

Het is een onderwerp dat snel wordt uitgekozen, ik zeg dit niet om één van jullie beide te beledigen maar het is een veel voorkomend onderwerp.
Ik heb jou verhaal niet gelezen en ik weet niet hoe het begint, maar het onderwerp komt vaak voor dus daar moeten we nog niet over oordelen denk ik.

Het lijkt me trouwens handig als er een ‘Lees dit eerst!’-topic komt met tips voor iedere schrijver die een verhaal wilt posten, met gewoon die basis regeltjes.

Het is trouwens de condoom in plaats van het condoom.

Jaa, ik ben ook een trouwe lezer van “just trust me” (aa)
'T lijkt er wel een beetje op.

WE hebben een algemeen ‘tips voor schrijvers’ topic, als je dat bedoelt. Wacht, ik up hem wel even, anders.^^

Haha, lotte is een trouwe lezer (aa)

JA daar dacht ik ook al aan, en ook op die boek ‘NEE!’ van Mirjam nogwat!\

echt heel erg!! een mix ofso ;p

Als die dan een sticky wordt, ziet iedereen hem ook nog voordat ze iets posten. :grinning: