Nee, ik wil niet verliefd op je zijn. Verwarrend!

Hallo Dames (en heren?)!

Ik zou maar beginnen bij het begin. Hopelijk begrijpen jullie het!
Ik ben 16 jaar, de meeste schatten me ouder in. Ik was laatst op een feestje. Ik was uitgenodigd door de business club. Ja door de Business club omdat ik een eigen onderneming heb. Ik ben nieuw bij de business club en dit zou de eerste bijeenkomst. Dit was een niet reguliere bijeenkomst, meestal is het zakelijk. Dit was een feestje in een leuke club. Niet het meest handige als je alleen en nieuw bent, niemand kent en iedereen ouder is. Maar het viel gelukkig niet tegen, een gezellig ‘stap’ avondje.

Toen ik 5 minuten onwennig binnen was kwamen er twee jongens binnen. Ze vielen op omdat ze nou niet echt bepaald nuchter waren. Binnen no-time stond een van de heren gezellig bij mij. Hij kende bijna iedereen en hij was een hele makkelijke met ene vlotte babbel. Zo ben ik van naturen helemaal niet, een houding is het wel bij mij. Hij pakte me letterlijk bij de hand en stelde me aan iedereen voor. Hij stelde me zelfs voor aan zijn moeder die ook aanwezig was. Hij stelde me voor als zijn vriendin, shocking! Ik kende hem pas een half uurtje. Maar ik ging daar niet in mee. Ik dacht, ach hij heeft toch te veel gedronken,niet te serieus nemen Eef. Verder was het gezellig en wilde ik hem toch een beetje op afstand houden. Door de alcohol zocht hij overal ‘seks’. Ik weet dat hij EIND 20 (?!) is, te veel gedronken had en wel zo’n ‘don juan’ was dat hij elk meisje kan krijgen, knap is hij ook. Hij had allemaal leuke praatje, grapjes, vertroetelingen en complimentjes. Alles was zoals het ‘hoorde’.

Wat het probleem is? Toen was ik zo nuchter en rustig. Maar nu niet meer!
Ondanks de vele drankjes is hij mij niet vergeten. Op mysterieuze wijze heeft hij mijn nummer…? De dag erna ontving ik dus een leuk Whatsapp berichtje, een veel te lief. Ik zeg altijd alles kan. Maar ik zou willen dat dit niet kon. Ik wil niet verliefd op hem zijn. Hij is zeker 12 jaar ouder. Ik geloof niet dat het nu anders is en dat hij nu zo veel om mij geeft dat hij andere meisjes laat. Wat tegenstrijdig is, ik ben helemaal niet bezitterig en wil liever een soort open relatie, ik heb vrijheid nodig! Maar het lijkt me toch niet zo’n goed idee. En wat moet ik met iemand van bijna 30. Ik kan dan wel volwassen zijn, maar voor hetzelfde geld denkt hij aan samenwonen, kinderen alles! Wie weet hoor ik straks alleen thuis in het stoere verhaal tegenover zijn vrienden van het bed delen met dat jonge grietje.

Zoals je leest heb ik allemaal dingen waarom ik hem niet wil. Maar toch is hij wel mijn type, een wat foute sjansbal. Maar hoe goed kennen we elkaar nou? Ik weet niet eens precies hoe oud hij is, of wil ik dat niet weten? Ik kom het waarschijnlijk over twee weken weer tegen, dan is de volgende bijeenkomst…

Ik ben stiekem toch verliefd ook al wil ik het niet…

Wat nu…?

Ik weet niet of je veel ervaring hebt met het verlieft zijn en dingen? Ik heb inmiddels al wel een hele ervaring opgebouwd… En ik weet hoe makkelijk je verlieft kan worden op een jongen met een vlotte babbel. Als hij je behandeld als een leuk meisje en aardige dingen zegt, dan kan je al gauw gevoelens krijgen. Wat ik uit ervaring heb gemerkt, is dat deze jongens vaak zelf een meisje “leuk” vinden. En zodra ze die alleen al “leuk” vinden, zullen ze er ook wel voor gaan. Maar ze weten dat ze er goed uitzien en ze weten dat ze meer meisjes kunnen krijgen. Ik ben bang, dat hij jou ziet als een makkelijke prooi, dat durf ik niet zo te zeggen, maar het komt erg vaak voor. Er is te veel leeftijdsverschil op dit moment, en als hij een relatie krijgt met iemand, dan zou dit ook meteen serieus zijn. Jij bent 16 en moet eigenlijk nog volop genieten van het leven. Als je toch besluit een relatie te beginnen, dan word het alleen maar gecompliceerder. Het zal me ook niks verbazen dat het allemaal tegenvalt en je waarschijnlijk alleen maar gekwetst word. Ik heb ook wel eens een crush gehad op een ouder iemand, maar uiteindelijk komt toch het besef dat dit komt omdat hij je als een volwassene behandeld en gewoon heel aardig is. Hij zal waarschijnlijk heel anders tegen je praten dan jongens op jouw leeftijd. Wat ik zelf heb gemerkt, ik ben nu 19 jaar… dat je vanzelf op een leeftijd komt dat jongens ook volwassener worden en je veel respectvoller behandelen. Toen ik nog op de middelbare school zat had ik niet zo veel met jongens aangezien ze zich altijd ontzettend onvolwassen gedragen. Ga lekker genieten! misschien kan je hem een keer zoenen als je je daar goed bij voelt, maar begin gewoon geen relatie… Je vind waarschijnlijk over een aantal jaar een andere jongen waar je ook verlieft op word.

Ik zou gewoon met hem praten, dan kom je er vanzelf wel achter of je hem écht leuk vind of dat je alleen gevleid bent door de aandacht!

:face_with_raised_eyebrow: