Nee durven zeggen

Hee allemaal!

Ik vind het altijd best moeilijk om ‘nee’ te zegge zegmaar. Bijv. als iemand vraagt om mijn hw over te schrijven of iets terwijl ik er hard aan gezeten heb en diegene er helemaal niets aan doet en die ik ook nog eens niet mag, dan durf ik niet zo gauw nee te zeggen. Ik zorg er wel voor dat ze het niet overschrijven maar het makkelijkst is natuurlijk gwn nee zeggen, maar ik vind dat niet zo makkelijk.
En zo zijn er wel meerdere situaties te bedenken…

En ik dacht dat er wel meerdere meiden hier misschien moeite mee hebben, dus misschienn zouden eventuele tips handig zijn? :grin: Ik zou het iig heel fijn vinden om sneller nee te durven zeggen en iets harder te worden.

x

Ik heb er soms ook wel eens last van en hebben eigenlijk ook niet echt tips.
Dus beschouw het maar als een upje :slightly_smiling_face:

heel veel mensen hebben er last van.

als je eenmaal een paar keer nee hebt gezegd dan lukt het beter. of je zegt maak je eigen huiswerk ik moet dat ook doen. draai je je om loop je weg. dan vragen ze het ook niet meer.

Ik heb dit ook! sorry niet echt tips, maar ik denk dat je er gwn een x mee moet beginnen, gewoon beetje voorzichtig ik heb er de hele avond op gezeten probeer zelf nog even te maken ofzo. en uiteindelijk lukt t wel. goodluck!

daar heb ik ook last van! vooral met de ‘populaire’ mensen, ik ben geen meeloper die alles doet wat hun maar zeggen, maar ik denk dat als ik nee zeg, ze mij gaan pesten, buitensluiten ofzo. die mensen kennen weer mensen enzo, en hebben veel ‘macht’ om het zo te zeggen. :s

Daar heb ik soms ook last van… Maar als iemand vraagt ‘mag ik geld lenen?’ dan kan ik MEESTAL wel nee zeggen.

Ik vind het soms ook erg moeilijk om nee te zeggen, waardoor dingen die ik zelf leuk vind, er moeten bij inboeten.

Zoals eergisteren, wou ik net naar m’n vriendje vertrekken, komen de buren vragen of ik even op hun baby wou passen… Ik wou het eigenlijk niet, maar zei toch ja, en het enige dat het me opgeleverd heeft is dat ik géén leuke avond had met m’n vriendje.

Maar ik heb niet echt tips dus :stuck_out_tongue:

Gewoon doen lijkt me?
Tja, ik kan het dus ik zou echt niet weten hoe je het moet oplossen. Ik denk gewoon proberen.

heb ik ook ! beschouw dit maar als een up ! :wink:

mwuh dat met huiswerk heb ik ook. maarja dan denk ik als zij hun huiswerk niet maken, zitten alleen zij er uiteindelijk mee met de toets, ik niet. dus dat laat ik nog wel toe. maar als het gaat om werk of geld lenen of jongens dan kan ik héél goed nee zeggen, haha.

Gewoon je gedachten op Egoïstisch zetten.

Ik zeg bijna altijd nee xD moet juist leren ja te zeggen.

Het ligt eraan hoe je het zegt. Je zou het heel droog kunnen brengen, of 't een beetje leuk verpakken… Wat humor in je antwoord verwerken. Zo kan de ander erom lachen, en kun jij gewoon verder met waar je mee bezig was.

Je moet echt zo snel mogelijk nee leren zeggen. Ik heb het nooit goed geleerd en nu ben in per ongeluk donateur van een of ander fonds.
So you better hurry haha.

gewoon nee zeggen, na een paar keer nee zeggen vind je het niet meer zo moeilijk !

hahaha, xD idd snel leren! Ik heb dit ook hoor, en iedereen die gereageerd heeft.
Het ligt ook een beetje aan de situatie, bijv met dat hw ben ik er ook niet zo goed in maar ik zeg meestal dat ik het fout gemaakt heb ofz en dan loop ik gauw weg xD

Whahaha, ik heb eens best iets droogs meegemaakt…
2 meiden uit me klas vroegen dus of ze me hw mochten overschrijven in de pauze. En ik zei okay maar ik wilde het niet omdat hun nooit opletten in de klas en alleen maar lachen en de les verstoren dus pech dat ze het niet snappen maar ik had wel okay gezegd. Toen heb ik die 2 een beetje ontlopen met me vriendinnen en beetje door school heen gewandeld, vanaf de fietsenkelder tot de 5de etage :stuck_out_tongue: Pauze voorbij, hun geen gemaakt hw xD Vroegen ze; waar was je? We konden je niet vinden… Ik ; oh, ja ik d8 jullie komen vanzelf wel naar mij toe maar jullie kwamen maar niet… xD

Als ik eraan denk moet ik al wel lachen, was heel gezellig met me vriendinnen !

&tja, verder heb ik ook niet echt tips ofzo maar ik denk gewoon niet te veel aan trekken van wat anderen van je denken enzo, hun zijn echt niet beter dan ons! :slightly_smiling_face:

zoals al een paar keer is gezegd; nee zeggen moet je ‘oefenen’ hoe vaker je het zegt, hoe makkelijker het wordt =] en je kan het ook heel subtiel doen aan het begin, (dus er bijvoorbeeld een grapje van maken) en na dat een paar keer te hebben gedaan, kan je wel gewoon gaan voor een keiharde nee =]