Nederlandse vrouw trouwen Turkse man

Lieve Alle!

Even een vraagje.
Ik heb nu enige tijd een relatie met een turkse jongen/man. Wij zijn van plan volgend jaar te gaan trouwen.
Nu vroeg ik mij af of iemand mij kon vertellen hoe het schema eruit ziet van zo’n turkse bruiloft.
Ik weet dat je vanaf je ouderlijk huis word opgehaald met trommels etc. en dat er savonds een feest is.
Maar wat doe je in die tussen tijd?
Wij willen de nederlandse en turkse cultuur een beetje samen brengen en ik wil dus zelf ook graag ook voor de wet trouwen die dag in het bijzijn van iedereen.

Heeft iemand wat informatie hierover voor mij?
Zijn nichtje heeft me ook al heel veel verteld, maar toch zou ik graag nog meer te weten komen.

Alvast bedankt voor alle informatie!

http://www.turksebruiloft.nl/

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/sociaal-cultureel/10333-turkse-manieren-de-bruiloft.html

http://www.theperfectwedding.nl/artikelen/112/de-tradities-turkse-bruiloft

Hoop dat je misschien daar nog iets aan hebt. Zelf weet ik er helaas niks vanaf, sorry. :slightly_smiling_face: En gefeliciteerd met de verloving!

Lief van je dankjewel :slightly_smiling_face: !
Ik kan niet wachten.

Bedankt voor de sites. 1 had ik al gevonden, die andere 2 nog niet. Helpt me alweer een end op weg.
Thankssss

Geweldig dankjewel!

Slaaplekker.

turkse bruiloften zijn vaak veel leuker dan nlse hahahah

Ik zie dat je al info krijgt en dat is mooi want ik weet het niet zo goed. Maar ik wil je wel graag feliciteren met je verloving! :slightly_smiling_face:

Dank jullie wel allemaal. Super lief.
Ja ik hoorde al dat het veel leuker en groter is.
Dat Nederlandse bruiloft in het niet valt.
Maar het wel heel anders gaat. daarom opzoek naar informatie.

Awh gefeliciteerd, als je nog vragen hebt kun je vragen!

En zoveel plezier jij gaat moe worden haha

Dank jullie wel meiden

Ja wat ik dus echt zou willen weten is Hoe doe dag nou is ingedeeld.
Ik weet dat je woord opgehaald etc met trommels en dat savonds groot feest is met eten.
Maar wat doe je daar tussen?!
Want ik weet ook dat mijn ouders en zijn ouders de gasten moeten ontvangen en wij later aankomen.
En vaak dat het bruidspaar er rond 7 uur is rest al rond6.
Maar zijn nichtje vertelde mij dat je om3 uur al word opgehaald.
Wat doe ik dan in die uren daar tussen haha.
Hopelijk kan iemand mij beetje een schema geven en voorbereiden :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face:!

Alvast bedankt

Ik ben ook nieuw hier dus weet niet zo goed hoe alles werkt haha.
Maar graag dus wat informatie.

Bedankt voor jullie felicitaties en Hulp

Kun je het niet aan je schoonfamilie vragen (aan de gene die al getrouwd zijn)
Ik heb overigens geen idee, maar wil je wel feliciteren. Ik wens jullie een mooi en gelukkig leven samen :slightly_smiling_face:

Mijn beste vriendin heeft het wel een uitgelegd, maar zij is Marokkaans dus ik weet niet of het er hetzelfde aantoe gaat.

Ze zei dat er heel veel wordt gegeten en dat als de bruid weg is ze gaat omkleden in een andere jurk, met nieuwe makeup en een ander kapsel. Maar dit is wel Marokkaans, hoewel ik niet het verschil weet.

Gefeliciteerd!!

Zijn ouders spreken niet zo goed Nederlands. Kan onwijs goed met ze opschieten hoor maar gesprekken gaan vaak met handen en voeten. Begrijp dan Veel maar niet altijd alles. En juist nu zou ik graag alles willen begrijpen haha.vandaar de vraag hier of iemand mij iets meer kon/kan vertellen :slightly_smiling_face:!

Lief van je Dank je wel. Weet wel dat turks toch wel heel anders is dan Marokkaans. Hebben wel wat overkomsten Door het geloof maar verder niet. toch bedankt :grinning:

Weet er eigenlijk niet veel meer van als wat jij al hebt gezegd dus ben ook benieuwd naar meer informatie daar ik altijd val op turkse jongens :grinning:

Gefeliciteerd! :upside_down_face:

Ik maak me niet zo druk hoor. Het woord betaald door zijn ouders. Die willen het zo uitbundig en word eigenlijk vaak betaald door jongen ze ouders. Verder komt hij uit beruchte Turkse familie en ben er dus niet bang voor dat ze bij ons iets mee zullen nemen. Denk wel dat het erg vogeltjes kijken word. Omdat ik Nederlands ben een hij Turks. Denk Veel mensen die gewoon even komen kijken uit nieuwsgierigheid. Daar hebben iig al meerdere mensen me voor gewaarschuwd. Haha

Haha kom maar op. :hammer: Ik lust ze rauw haha.

Ik heb er in ieder geval veel zin in. Ik weet dat Nederlandse bruiloften gewoon heel anders zijn. Vaak De ceremonie in een kerk,gemeente huis oid. Daarna eten en dan het feest. Maar vaak mag niet iedereen overal Ommen en word er onderscheid gemaakt wie waar wel een niet aanwezig mag zijn. Wij Nederlanders zijn eigenlijk heel gierig.merk ik al in hoop andere dingen binnen zijn familie. daar is iedereen gewoon overal bij Op de bruiloft. Wat inhoud alle familie en vrienden+iedereen die vogeltjes wilt kijken haha. Wat Volgens mijn vriend al neerkwam op +/- 200/300 man. Pfoeee.

Maar alsnog Veel zin in.Ik ga tenslotte dan trouwen met de liefde van me leven.