Nederlandse literatuur

heeee, ik moet een boek voor het vak nederlands lezen… :yawning_face: niet zo super leuk maar op de lijst die we hadden gekregen met boeken waar we uit kiezen konden stonden boeken die me niet erg aanspraken. Nu mochten we zelf ook een boek zeggen van een Nederlandse schrijver (die moet wel eerst goedgekeurd worden maarja). Nu heb ik een vraag of jullie misschien goede leuke Nederlandse literatuur weten? ik hoop t want dat zou me echt helpen ! (misschien een boek zoals de eetclub of komt een vrouw bij de dokter, die had ik vorigjaar gelezen maar mag dit jaar niet meer).

wij moesten onder andere harry mulish lezen

Sonny boy van Annejet van der Zijl! Zeker een aanrader, heb hem ook voor literatuur gelezen en dit boek stond op onze boekenlijst :wink:

ik lees nu verplicht het bittere kruid van weeetikveelwie,

Ik vond de boeken van Bernlef erg mooi. Vooral Hersenschimmen.

De wandelaar - Adriaan van Dis
De overgave - Arthur Japin
De tweeling - Tessa de Loo

Een schitterend gebrek van Arthur Japin is best populair

Het Gouden Ei door Tim Krabbé.

Aanrader als je lezen niet leuk vind. Dun boek, wel interessant, en literatuur.

Een hart van steen - Renate Dorrestein
die moest ik voor nl lezen, wel een leuk boek.

Marte Jacobs - Tim Krabbé
is een dun boekje en makkelijk en wel leuk om te lezen! :grinning:
wij móesten die lezen dus ik denk dat hij wel goedgekeurd wordt door je leraar.

Tessa de Loo - De tweeling - Hij is wel dik, maar echt een mooi verhaal
Arthur Japin - Een schitterend gebrek
Annejet van der Zijl - Sonny boy

arjen lubach :grinning:

ah thanksss! ik zal eens de boeken gaan opzoeken op internet, zit vast wel wat leuks tussen. :slightly_smiling_face:

Rascha Peper - vingers van marsepein
Stefan Brijs - de engelenmaker
Arthur Japin - een schitterend gebrek
Je docent zal het vast waarderen als je de engelenmaker leest.

bedankttt allemaal ! ik heb deze lijst met boeken laten zien aan de lerares en ze heeft nu allemaal boeken aan de literatuur lijst toegevoegd :slightly_smiling_face:

De Engelenmaker van Stefan Brijs is een erg mooi boek. Verder zijn boeken van Harry Mulisch en Kader Abdolah ook erg mooi.

Lees Au Pair van Hermans! Dat boek zit briljant in elkaar qua thematiek en verbanden. En Twee Vrouwen van Mulisch, dat blijft je echt bezighouden.

Klassiekers voor boekenlijsten zijn natuurlijk De aanslag, de Passievrucht en de Kroongetuige. Maar ik vind zelf ook de boeken van der heijden en Grunberg heel mooi op deze site vind je goede suggesties voor boeken. Staan ze allemaal op een rij in lijstjes met prijzen en waarderingen. Nederlands boek: beste Nederlandse boeken handleiding

Grunberg!

Tonio, de passievrucht, de aanslag & de ontdekking van de hemel. Dit vond ik de leukste om te kijken…