Nederlands

Ik heb iemand zijn hulp nodig voor nederlands, voor een toets (schrijven). Kan iemand me helpen? Oh ik bedoel daarmee trouwens teksten schrijven. bijv. een beschouwing ofzo.

Zoiets staat waarschijnlijk gewoon in je lesboeken van school.

(Ik ga misschien nu als een oma klinken,maar) is het niet beter als je dit zelf gewoon doet? Ik help altijd graag maar ik denk met dit soort dingen altijd dat mensen er meer van leren als ze t zelf doen, zelf ook altijd gedaan.

Wij hebben geen boeken voor Nederlands.

Ja dat is ook zo, maar de vorige keer had ik ook een 4,7 erop.

Nou dat geeft alleen nog maar meer reden om het zelf te doen! Natuurlijk kunnen we je nu gaan helpen, maar wat als je een toets of iets dergelijks krijgt.

wat wil je weten?

Wil je dat iemand het voor je maakt of je helpt?

Ja oke daar heb je gelijk in!

Ik snap niet precies hoe je een betoog maakt, ik heb dan zegmaar zelf allerlei deelvragen gemaakt in een onderzoek doen. De schrijftoets gaat over hetzelfde onderwerp. Is het dan de bedoeling dat die deelvragen in die schrijftoets uitwerk per alinea? En dan moet je ook voor een tegen argumenten geven en die verleggen how …

Hebben jullie geen werkboek of iets anders waar voorschriften in staan van hoe je het moet maken en waar het aan moet voldoen?

je begint met het vertellen van je stelling en wat het precies inhoudt,
daarna geef je verschillende argumenten en onderbouw je deze met subargumenten (zij geven aan dat het argument klopt) doe dit het liefst met feiten, zo kom je betrouwbaarder over. noem rond de 3 argumenten, dan zit je altijd goed.
daarna noem je een tegenargument (van iemand die TEGEN je stelling is) en gaat deze weerleggen (zeggen waarom dat argument niet juist is) probeer hierbij weer feiten te noemen.
dan komt de conclusie, hierin staat dat je stelling dus juist is, en geef je (bijvoorbeeld) nog een keer je argumenten, of een deel daarvan. het slot kan ook bestaan uit een korte samenvatting of een oplossing voor het probleem van je stelling.

ik hoop je hiermee geholpen te hebben. succes!!