nederlands woordjes leren.

hey,

ik heb binnenkort dus een proefwerk voor nederlands, waarbij je van ongeveer 100 woorden de betekenis moet kennen. ik weet niet hoe ik het leren van deze woorden het beste aan kan pakken…
dus heeft iemand tips?

Sowieso op tijd van tevoren beginnen met leren.
Misschien kan je eerst een rijtje van 10 woorden leren en dat dan een paar keer herhalen, en dan jezelf laten overhoren door iemand uit het gezin?
Of zelf met je hand erop, in je hoofd of uitschrijven.
Uitschrijven helpt bij mij wel het beste!

Zorg dat je 11 dagen van te voren begint, leer elke dag 10 woordjes per dag en de laatste dag herhaal je alles! Werkt bij mij erg goed. Lees de woorden die je erg moeilijk vind voor het slapen nog even door, en als je wakker word probeer dan nog te herinneren wat de betekenis was.

Heel veel succes!

Je moet de betekenissen van de woorden in je eigen woorden opschrijven. Pak er desnoods een woordenboek bij of google de moeilijke woorden. Want als er wordt gevraagd wat ‘cohesie’ is en jij schrijft op ‘onderlinge samenhang’, maar je begrijpt niet wat dat nou precies betekent, heb je nog niks geleerd.

Dus: niet de gegeven betekenis uit je hoofd leren als je die makkelijker kan maken!