Nederlands Opstel...

Hey,
Voor Nederlands moeten wij een opstel maken over een man, Fake Ploeg, die vermoordt is, het is in de oorlog, en je buren verplaatsen het lijk (dat eerst voor hun huis lag) naar jouw eigen tuin, Fake Ploeg was een NSB-er en als de Duitsers het lijk zagen was je dus serieus dood. Nu moet je dus schrijven over: Wat ga je met het lijk doen? Dat heb ik gedaan, maar ik wil weten wat jullie ervan vinden en of het nog beter kan enzo.
Lees alsjeblieft:

Ik kijk uit het raam. Het lijk is helemaal wit. “We moeten hem weg krijgen.”Zegt één van mijn zussen. Mijn andere zus zegt dat we hem misschien door het wak in de sloot kunnen gooien. “Nee, dat valt op.” Zegt mijn vader. Uiteindelijk tilt hij Fake Ploeg op & sleept hem naar de vliering. Mijn moeder haalt het verborgen trapje tevoorschijn. Het lijk stinkt en is zwaar.
We horen harde voetstappen & mannen die door elkaar praten. In paniek brengt mijn moeder ons naar de lichtjeskast (een schoenenkast in ons huis met onopvallende deuren). Daar zitten we veilig, zegt ze. Alleen mijn vader is nog over, hij paste er niet meer bij en moet met de mannen gaan praten. We horen de stemmen weer, rustig, niet zo hard als daarnet. Mijn vader probeert ze wijs te maken dat we van niks weten.
Opeens worden de mannenstemmen hard en woest. Ik hoor een duw, een scheldende man. Mijn moeder gebaart dat we stil moeten zijn. De deur gaat open & slaat met een harde klap dicht. De stemmen sterven weg. Ik ontspan me. Langzaam opent mijn zus de deur. De hal is leeg, de mannen zijn er niet meer. Maar waar is mijn vader…?

Dit is toch van die film de aanslag?
Maar goed, daar heb je niks aan.
up!

Qua tekst zit het wel goed volgens mij. Maar let nog even op die interpunctie alsjeblieft. Voorbeeldje: een &-teken kun je normaal niet als vervanging van het woord ‘en’ gebruiken.

@tessarocksyou, klopt.

@HPfangirl, oke, ik ga het veranderen (in Word), en bedankt voor je tip.

Ziet er goed uit, maar nog een interpunctiedingetje:
Als iemand wat zegt typ je dat als volgt:
“We moeten hem wegkrijgen,” zegt een van mijn zussen.
Dus geen punt en dan een hoofdletter :slightly_smiling_face:

je moet komma’s gebruiken als je bijvoorbeeld typt: ‘Nee dat moeten we niet doen!’ , zegt mijn zus.
Het is niet Nederlands correct om het op jouw manier te doen.
Ook moet je je laatste zin veranderen.
Je typt: De hal is leeg, de mannen zijn er niet meer. Maar waar is mijn vader…?
Ik zou er van maken: ‘’ ‘’ ‘’, maar waar is mijn vader?
Je zin klopt wel volgens mij, maar ik zou hem veranderen.