nederlands discussie

heey iedereen,
ik moet een discussie leiden voor nederlands (onderwerp=organen donatie) en ik ben heel zenuwachtig (presentatie angst+ faalangst) ik vroeg me af of jullie me kunnen helpen met stellingen bedenken, info verzamelen, mening geven en morele steun…

ik raak echt gestrest als ik eraan denk :frowning_face:

Hee (:

Oeh das altijd wel een btj eng , maar probeer iig rustig te blijven,
het zijn tenslotte maar je klasgenoten:)

Organen donatie? dus iets met donors enzo?
Ik denk dat je dan het hoofdonderwerp kan doen,
en dan deelonderwerpen maken (:
Zoals donors, hoeveel mensen er al donor zijn,waarom,
en of ze het zelf zouden doen?

Tja, kom gewoon voor je eigen mening uit

En veel succes!! (:

Het is gelukkig wel een onderwerp waar je 1 menig over kan hebben?! :slightly_smiling_face: Ik heb weleens gehad dat ik er verschillende dingen op had en dat veroorzaakte bij mij gewoon heel veel onduidelijkheid!

Maar wat vind je zelf van organen donatie?

oh bedankt voor de reacties ik twijfel zelf een beetje want het is echt een eng idee dat als je dood bent er iemand je organen gaat zitten opgraven maar je red er wel levens mee…

weet iemand nog stellingen?

iemand?

Nederlands is met een hoofdletter (wel handig om te weten als het om een presentatie voor Nederlands gaat). (:
Stellingen zijn er genoeg te vinden op internet, met informatie zoeken hoeven wij je niet te helpen (sommige dingen moet je zelf doen), en als je hier wat over je presentatie post wil ik best mijn mening geven.

Voor de rest is het misschien een goed idee om een faalangsttraining o.i.d. te gaan volgen?

Misschien kun je ook iets als " rokers hebben geen recht op een donorlong" ofzo erin gooien. Ik geloof dat dat ook ooit ter sprake is gekomen.