Nederland zat

hallo
het klinkt misschien raar en niet iedereen zal me begrijpen maar ik wil emigreren niet perse nu maar ik ben nl gwn helemaal zat het weer, de mensen zijn altijd druk, het niet moeie landschap ik weet niet… Me moeder wilt ook emigreren als wij het huis uit zijn maar dan ga ik ook denk maar het klinkt raar maar ik ben het nu gwn zat er gebeurt hier helemaal niets alleen het is dan wel kut van me vriendinnen dat is wel een nadeel maar ik weet niet:( heeft iemand tips of het zelfde?
xxT

Ik heb precies hetzelfde =( , af en toe tel ik de dagen dat ik het huis uitkan ;]
Tips: je zou toch moeten wachten tot je volwassen genoeg bent om het huis uit te gaan, je kan je nu verdiepen in de taal & de cultuur van het land waar je naartoe wilt ? =)

X

Dat had ik toen ik terug kwam van vakantie.

ik woon een jaar in spanje en ik tel de dagen af dat ik weer naar belgië terug kan keren :pensive:
ik bedoel dus: ik wil hier weg.

Dat heb ik ook

dankje voor de tip ;p ga ik zeker doen;p als ik klaar ben met school gai k gwn met me moeder en broer naar spanje of zo ik wil gwn wat anders met me leven

Als ik zou emigreren, zou ik eerst de taal moeten kennen, anders vind ik dat zo voor lul staan XD.

United States of America (L)

Ik ben zelf Turks, maar ik zou toch nooit naar Turkije willen voor goed…
Ik hou wel van Nederland :slightly_smiling_face:.

Ik had dat ook 2 jaar geleden toen heb ik gewoon besloten om even weg te gaan een tijdje… van mij mocht het voor altijd blijven maar doordat ik wel weer terug MOEST kwam ik weer terug… maar het heeft echt geholpen… misschien een tip voor jou om een jaartje of twee jaartjes naar het buitenland te gaan… daarna kan je er weer tegenaan voor even dan (om misschien verander je wel van gedachte)

jah dat is denk beter om gwn aan te kijken voor een paar jaar maar ik moet nu toch nog w88 ben pas 14 maar hoe oud was jij toen je weg ging voor een tijdje?

ik snap wat je bedoelt…
ik wil terug naar Spanje, en gaan reizen.
Ik wil naar NY en naar Londen…
in ieder geval weg uit Nederland, maar ik moet nog 4 jaar wachten… :pensive:

jah ik wil ook gwn weg uit nederland ik ga gwn eerst me school afmaken ff kijken dan ben ik 17 en dan zie ik dan wel maar ik vind nl echt saai

ik hou van nederland

Ik vind Nederland wel leuk, wil alleen naar een grote stad, want hier gebeurt niks…

Ik zie het ook niet zitten om mijn hele leven in nederland te blijven, maar je zei net iets over ‘hier gebeurt niks’. Dat ligt echt niet aan nederland hoor, dat is bijna overal zo als je eraan gewent bent.

Ik heb geen tips of dat ik het zelf wil. Maar je moet wel goed nadenken, ik zou zelf een lijstje maken van positiefe en negatieve dingen. en je moet zoieso de taal kennen en bekijken of je er een toekomst hebt xD

waarom wil je weg?
wat vind je hier zo kut?
wat denk je wel in het buitenland te vinden?
waar wil je heen?
waarom denk je dat het daar beter is?
wat denk je dat daar dan te vinden is?

sorry, ik ben gewoon nieuwsgierig (a)

jah gwn het weer is hier kut en de mensen zijn veel te gehaast en dan gwn dat daar meer rust is, ik wil naar spanje of iets;p niet dat het daar beter is maar ik wil gwn wat anders met me leven;p

Het is wel een heftige beslissing om voorgoed te emigreren. Je zou bijvoorbeeld ook een jaartje de taal van een land kunnen leren, en bij een gastgezin verblijven. Misschien ontdek je zo ook de mindere kanten van het verhaal, zoals bijvoorbeeld het vriendinnenprobleem. Maak je snel nieuwe vrienden? Hoe is het om op jezelf geworpen te zijn? Allemaal vragen die je van te voren in een schriftje kan schrijven, en die je daar voor jezelf kunt beantwoorden. Als het je droom is, waarom niet?