NCRV - Een huis vol ..

Hoi allemaal,

Ik check vaak de site voornamelijk.nl (een site over, de naam zegt het al, voornamen), omdat ik namen altijd wel interessant vind. Toen stond daar van de week een berichtje op over een programma van de ncrv, Een huis vol. Ze volgen daar twee (of drie dat weet ik ff niet) weken lang twee gezinnen die ieder uit twaalf thuiswonende kinderen bestaan. Het is iedere werkdag om 19.30 op tv.

Ik vind het zelf erg interessant, omdat ik zelf uit een gezin van ‘maar’ twee kinderen kom en eigenlijk vanaf kleins af aan altijd al fantaseer en droom over dat ik 10 broers/zussen zou hebben. Kijkt iemand van jullie dit programma ook en zo ja wat vind je er van? :slightly_smiling_face: En wat vinden jullie eigenlijk van zulke grote gezinnen?

Ik zag er wat over bij Live4you maar ben het vergeten te gaan kijken, ga het sowieso terugkijken op UitzendingGemist, lijkt me interessant!

Ik ben wel eens bij grote gezinnen thuis geweest en het viel me steeds op hoe goed alles geregeld was en hoe goed de sfeer was. Maar dat zijn momentopnamen, het zal soms vast ook wel anders zijn. Mij lijkt een groot gezin erg leuk voor even, maar ik zou er niet altijd in willen leven.

Ik kijk het elke dag, het is erg interesant vind ik!
En leuk om te zien hoe het dagelijkse leven er in zo een groot gezin aan toe gaat.

Ik kijk het ook, vanaf het begin :’)
Het is echt heel leuk, maar het is al in april opgenomen.

Ik heb een klein stukje gezien, ik zou echt niet met zoveel mensen in 1 huis willen wonen maar dat is dat weer mijn persoonlijke mening :’)

Een vriend van mij heeft ook 11 broers en zussen volgens mij nu 12 want hij kreeg er nog een zusje bij :’), en hij vond het vrij irritant dat hij niet veel privacy had omdat hun huis niet al te groot was en sommige van hun ook kamers moesten delen.

ja ik vind het ook interessant om te zien hoe het er een beetje aan toe gaat in zo’n groot gezin. mijn vriend komt ook uit een gezin van dertien kinderen maar hij doet er altijd heel normaal over dus van hem krijg ik niet zoveel informatie :stuck_out_tongue: maar nu met die programma krijg je echt te zien hoe het dan is. al vind ik het wel een beeetje gek dat die jongen van 27 nog thuis woont… je zou dneken van, hij heeft een baan dan kan hij voor zichzelf zorgen, dat betekent ook weer minder zorgen en kosten voor z’n ouders maar ja. dat van die privacy lijkt me ook wel vervelend, vooral als je wat ouder wordt en dan met z’n zessen op een kamer slaapt.

Ik heb het ook een paar keer gekeken. Maar kom zelf ook uit een gezin van 12 kinderen, al wonen ze nu gelukkig niet allemaal meer thuis. ^^
Maar vraag me af of alles helemaal klopt wat daar gefilmd wordt; of dat altijd zo gaat. Want in een van de eerste afleveringen mochten de kinderen 's ochtends voor ze naar school gingen nog even tv kijken, tot de wekker ging. Maar zodra die wekker ging hoorde je een van die kleine kinderen vragen; “wat is dat?” Papa: “De wekker.” Mij lijkt dat als je dat ding altijd gebruikt je kinderen wel weten wat het is… Maargoed, dat viel mij gewoon even op. (aa)

Ik kom uit een gezin van vijf kinderen en ik word soms al gek in huis (rijtjeshuis).
Probeer maar es huiswerk te maken, of ff te relaxen, of douchen en naar de wc gaan, 's morgens plek op het aanrecht te vinden om je lunch te maken en vrienden uitnodigen is helemaal uit den boze.

Als ik een weekend thuis ben geweest, ben ik soms blij dat ik weer terug naar mn studentenkamer mag. Rust.

Goedemorgen, ik ben nieuw hier en vind het top dat je iets kwijt kunt over dit programma. Ik moet zeggen dat ik veel respekt heb voor de ouders die een gezin draaiende kunnen houden met zoveel kinderen, zelf kom ik uit een gezin met 5 kinderen en toen ging het er ook zo aan toe. Al met al lijkt het me ontzettend gezellig.

Waarom hadden ze dan een hele kerstaflevering ?

Pfff die ene vrouw is zwanger van haar 13de kind :stuck_out_tongue:

omdat ze waarschijnlijk al wisten dat het rond kerst uitgezonden zou worden? Of die ene aflevering is later uitgezonden.
Ze hadden namelijk ook een aflevering met Koninginnedag en dat is toch in april.

Ik vind het zo’n leuk programma. Ik kom uit een gezin van 6 kinderen. Ik ben 15 en de oudste. We zijn : 15,13,12,10,6,1
Allemaal meisjes, behalve mijn broertje van 12

Ik ben er vaak lang niet blij mee. Weinig privacy, druk en vaak geruzie. 's ochtends opschooldagen is een chaos, waar is mijn sjaal? Heb je mn handschoenen gezien mama? Heb je mn brood al klaargemaakt? *naam* mag ik je gymtas ff lenen? Laat mij heel ff op de computer, moet ff roosterwijzigingen checken!

Maar ik weet niet anders… Dus dat ben ik wel gewend. Gelukkig heb ik best veel voordeel omdat ik de oudste ben, ik mag veel meer, en mn zusjes en broertje worden weggehouden van mn kamer als ik aan het leren ben. ( ik moet mn kamer overigens delen met 2 zusjes). Maar er zijn ook rustige momenten, waarop het net lijkt alsof we een klein gezin zijn. Dan is papa werken, ligt mn babyzusje te slapen, zitten andere 2 zusjes te tekenen, zit mn andere zusje te koken met mama, zit ik op de computer, en mn broertje aan het xboxen.
En ook gezllige momenten, als we met zn alle een tv programma kijken. Om de minuut word geroepen HOU JE BEK omdat iemand er doorheen praat, maar toch ist gezellig :slightly_smiling_face:

Toch ben ik het regelmatig thuis HELEMAAL zat, dan ben ik chagrijnig en wil ik gewoon rust, maar dan is er toch elke keer iemand om je heen, dat is ZO irritant! En er is elke keer iemand die moet huilen, vooral mijn zusje van 6 :confused: en dat is ook ongelooflijk irritant.
Reacties als mensen horen dat we met zn zessen zijn, zijn niet altijd leuk. Iemand zei ooit: 6???/ MEEEEEEN, ZIJN JE OUDERS KONIJNEN OFZO? tja dat is dan toch niet zo leuk om te horen.
Maar soms krijg ik ook leuke reacties haha (:

Gooeeed, al met al. Het leven in een groot gezin is best chaotisch, maar ik kan er toch niks aan veranderen dus ik maak er het beste van (:

Vind het wel een grappig programma en vind het vooral knap dat die ouders het allemaal kunnen volhouden. Wij zijn met vier kinderen en dat vond ik soms al veel en druk maar nu mijn 2 broers het huis uit zijn mis ik de drukte soms wel hoor. :frowning_face:

Ik vond het echt een super programma, omdat je dit gewoon vrijwel nooit tegenkomt! En ik vind dat beide gezinnen het heel goed voor elkaar hebben, vooral die familie Baumgard vind ik zo leuk!

Ze zijn een jaar lang gevolgd

Ik zal het eens gaan terugkijken!

Ik keek het ook, is nu dus jammer genoeg afgelopen maar ik vond het een erg leuk programma en hoop ook zeker dat er een vervolg komt !

ik vond het een heel erg leuk programma ik ben zelf enigskind en dan is zoiets echt totaal anders