Navels

Hey,

Dit gaat heel raar klinken…
Ik heb een angst voor navels, nu ik dit typ krijg ik al een draai in mijn buik…
Als ik aan me navel zit of iemand anders word ik echt gek…

Herkent iemand dit?

Ik haat het als mijn vriend aan mijn navel zit, vind ik een heel onprettig gevoel. Angst heb ik echter absoluut niet.
Heb je misschien enig idee waar je angst vandaan komt? En hoe erg is het, ondervind je er problemen in je dagelijkse leven door?

Als er een truitje over heen schuurt, dan krijg ik echt al dat nare gevoel… echt super vervelend!

Ik herken dit niet nee, maar net als peppermint al zei: Weet je misschien waar het vandaan komt?

Waarom zou iemand anders aan je navel zitten?

Haha sorry hier moest ik even om lachen. Niet dom bedoeld ofzo xd

ik vind het idd wel heel iritant voelen beetje pijnlijk ofzo…
maar ik heb geen angst voor navels haha

ik weer precies wat je bedoeld brrrr ik vind het zo eng. soms gaan mensen er dan expres in proberen te prikken en dan krijg ik echt tranen in me ogen omdat het zo eng voelt.
als ik er teveel over nadenk dan word het ookal eng…

Ik vind het ook een heel naar gevoel als iemand of ikzelf aan mijn navel zit. Mijn vriend mag er ook niet aanzitten, haha, vind het echt een nare plek om aangeraakt te worden.

Ik ben zelf niet bang als iemand zijn eigen navel aanraakt, though. Misschien kan je proberen er langzaam aan te wennen? Neem iemand die je goed kent in vertrouwen en probeer samen steeds een stapje verder te komen en zo je angst te overwinnen?

Ik heb (oke dit klinkt heel grappig, maar dit is echt waar) een van mn vriendinnen een fobie over navels bezorgd door mijn navelpiercing. Ik had een navelpiercing laten zetten en zij vond het zo’n vies en eng idee dat zij helemaal de kriebels krijgt bij het woord navel nu, als iemand haar navel aanraakt of dr buik, toevallig op dr navel, dan flipt ze helemaal (ook als het over haar kleding heen is) en toen we op het strand waren durfde ze niet eens naar mn navel te kijken. Toen ze dat deed trok ze helemaal wit weg.

Dus… das een beetje lullig… Hahaha, maar goed, ik kan er ook niks aan doen (hoewel het dus door mij komt :stuck_out_tongue: ) Maar haar angst heeft dus wel een duidelijke oorzaak.

Ik kan je eigenlijk niet helpen, ik zou niet weten waardoor het komt en wat je zou moeten doen om er vanaf te komen… Ik moest gewoon even aan mn vriendin denken :stuck_out_tongue: