Navelpiercing..

Ik ben 13 en ik wil zo graag een navelpiercing
Maar natuurlijk mag ik weer niet van mijn ouders ;s
Pas als ik het huis uit ben…
Maar ik wil er echt graag eentje wat moet ik doen?
Alvast bedankt x

achut, ik vind mensen met navelpiercings er zoo dom uitzien, sorry maar jebent pas dertien!!
(een meisje op me basisschool kreeg op haar dertiende ook een navelpiercing en zij vertelde ook aan jonges dat ze ongesteld was en ze had iemand al afgetrokken voor haar 14e…)
denk er aub goed over na want het ziet er best wel dom uit.
EN HET IS NIET MOOII!!!
En als je het eg graag wilt… ga naar een eng uitziend illegaal krot waar ze het ook wel stiekem doen. nee da’s een grapje, wacht gewoon tot je 18 bent en je er over hebt kunnen nadenken. toen ik 12 was wilde ik graag een ster op me voet tatoeeren maar hemel wat ben ik blij dat ik die toen niet nam!(was ook niet echt serieus maar ja)

Zijn al topics over geloof ik. Je bent 13 dus je moet toestemming hebben van je ouders, als je 16+ ben mag je zelf. Ik kreeg em op mijn 15e (terwijl moeders eerst zei: 18) maar gewoon blijven vragen.

^Ah fijn om te weten ik ben ook 15 en ik mag er pas een op mn 18e x’)

Zelf zetten

Grapje, zeker niet zelf zetten. Ik zou gewoon doorzeuren en anders heb je pech

13 is errrrrug jong,
ik heb hem op mn 14e gekregen omdat ik een goed rapport had, en er al super lang over liep te zeuren.
Ik zou een tijdje wachten, en het dan nog eens proberen.
(kom met goede rapporten etc thuis zou ik zeggen :wink: )

Moet het echt van je ouders
Of mag het ook van een volwassenen die je kent?

Wat je moet doen: wachten tot je het huis uit bent.
Wil je graag ruzie thuis? Neem dan een oudere vriend(in), neef, nicht of andere familie mee. Volgens mij mag het als die persoon ouder is dan achttien.

-

Had ik al eens gedaaan maar di is eruit gescheurd

abah nee alsjeblieft niet doen
onze klas word ook helemaal geterroriseerd door stukjes metaal in een navel
en het ziet er écht sletterig uit
als je wil dat iedere jongen alleen op je afkomt omdat je een navelpiercing hebt zou ik zeggen: doen!
als je later een fatsoenlijke jongen wil hebben zou ik zeggen: alsjeblieft niet!

-

Sommige jongens draait het meer om het innerlijk dan om de navelpiercing. En de navelpiercing zit meestal toch verborgen onder een shirtje.

Gewoon nog even wachten
Mijn ouders zeiden altijd dat ik pas mocht nadenken over een tattoo/piercing als ik het huis uit was, en zelfs dan nog 2 jaar moest wachten… :stuck_out_tongue:
En op mn 16e mocht ik ineens een tattoo van mn ma en over piercings deed ze ook niet moeilijk meer … xD
Maar dat was gewoon best wel vaag… :stuck_out_tongue:

Dus voorlopig gewoon even stoppen met zeuren en het over een half jaartje nog eens proberen (en dan vragen of het over een half jaar wel mag…xD)
En als het dan nog niet mag: so be it, je bent nog een kind, je kan altijd nog gaatjes in je lichaam laten prikken als je volwassen bent :slightly_smiling_face:

je zegt het zelf al: je ziet het bijna nooit
waarom moet je hem dan hebben?

Ik had mijne ook op mijn 13e laten zetten en ben nu 17.
Ik mocht 'm van mijn vader pas op mijn 16e maar van mijn moeder mocht ik 'm dus mocht ik het na lang zeuren ook wel van mijn vader…

Gewoon blijven zeuren
Zeggen dat je het zelf betaald

Ik neem aan dat je zoiets ook niet neemt om er alleen maar mee te showen.
Maar goed zo’n idee heb jij dus wel gelijk ,dat iedereen moet zien wat je hebt?
Ik heb er zelf ook 1 en ik ga echt niet tegen iedereen vertellen dat ik er 1 heb, ik vind het gewoon mooi staan. En het hoeft echt niet gelijk sletterig te staan. :wink:

Omdat je het zelf mooi vind, jezus! Je hoeft niet alles te laten doen voor andere mensen … =.=

-

ik twijfel er nog over.